5 Ocak 2009 Pazartesi

GAZ SORUNU OLAN BEBEKLERE KİMYON.....


  Aklınızın Bir Köşesine Yazın Kimyonu Lütfen!!!
Şimdi neden diyeceksiniz? Çünkü; hekimden değil çekenden sor demişler ya ben yaşadım,sizler de yaşamayın diye yazıyorum.Oğlum Kerem 2007 yılının 30 kasımında aramıza katıldı,çok yaramaz bir bebek.Hiç durmadan ağlıyor.Doktora götürdük KOLİK dedi.
Bağırsak gazı.Bebeğimiz sancısı tuttuğunda tam 3 saat kıvranarak ,susmadan ağlıyordu.Ne yapacağımızı şaşırmıştık.2 kız çocuğu daha büyüttük ama böyle birşeyle karşılaşmamıştık.
Kimden ne duyduysak yaptık.Artık doktorumuzun verdiği gaz giderici ilaçlar mı dersiniz,hindistan cevizi,badem yağı,sıcak havlu mu dersiniz.Hiç biri işe yaramadı.Bir ilaç adı duyduk ,dere otu ve kimyon özütü içerikliymiş ,aldık vermeye başladık.Nispeten faydası oldu gibi (Nurseharveys) Birgün annemin öğretmen arkadaşı KİMYON dedi.Bildiğimiz baharat,kimyon.hem bebeğe ver ,hem de kendin çorbalarına dök ye dedi. Sağolsun canım Sabriye teyzeciğim!!!!!!! iyiki sözünü dinlemişim.Başladım ben bebeğe kimyon vermeye bir çay kaşığı anne sütüne bir çimdik kimyonu karıştırdım ve hergün vermeye başladım. Müthiş birşey,gaz söktürücü...Çok çok iyi geldi.Tüm annelere şiddetle tavsiye ediyorum...Anne sütüyle karıştırabileceğiniz gibi normal kaynamış su ile karıştırıp verebilirsiniz.Hem zararı olmayan bir baharat.
Yetişkin insanların da bağırsak problemlerinde (özellikle şişkinlik ve gaz) kullanabilecekleri harika bir şifa kaynağı.Daha önceden yemeklerimde hiç de kullanmadığım bir baharattı.
 Ama şimdi et yemeklerinde,bulgurlu salatalarda , çorbalarda kullanıyorum.
* Bebeklere verirken mutlaka anne sütü veya kaynamış su ile çay kaşığının ucunda bir çimdik karıştırarak veriniz...Bebek 1 aylık olduktan sonra başlayınız...
*Süt veren anneler kimyonu bir tuzluğa doldurun ve yemekte yiyeceklerin üzerine serpiştirip yiyin...
*Yemeklerde Kimyon miktarını iyi ayarlamak lazım,az olması gerekiyor ki yemeğin tadını acıtmasın....
*Bir anneye dahi yardımcı olabilirsem ne mutlu bana...Çünkü yavrularımız çok değerli....

(Alıntı foto)

*Ayrıca eczaneden alabileceğiniz Nurseharveys adında dereotu ve kimyon özütü içeren bitkisel  karışımı da rahatlıkla kullanabilirsiniz...Öncelikle bebeğin ayına göre çay kaşığı ile başlayıp,tatlı kaşığına geçerek bebeğinizin kolik sancılarını dindirebilirsiniz....


70 yorum:

  1. Tatesal merhaba..Çok tşk ederim yazdıkların için..Benim oğlan bir dikkafalıki nerde yararlı şey varsa yemez içmez...birkaç arkadaşta değişik otlardan bahsetti biliyorum birkaçını bende..yukarı mardinde aktarlar var epey ot çeşitleri var bakarım mutlaka..
    kimyonuda çok severim..kokusuna bayılırım..kısırdan tut yemeklere mezelere bile kullanırım..kimyonun tek bildiğim sinirleri yatıştırıp uyku verdiği akşamları özellikle..birde çevremde anne adaylarına mutlaka anlattığım anne sütünü ve kalitesini bollaştırdığı..anne kendi yerse bebekte sütle almış olur zaten ayrıda içirmeye gerek kalmaz dimi.çok tşkler güzel bir paylaşımdı..
    unutmadan ben hala senin diğer tarafa bakamadım:(

    YanıtlaSil
  2. Ben tesadüfen 4 aylık kızıma papatya çayı içirdim bir iki kaşık ve ard arda geğirmeye başladı, mutlaka bu çayla ilgili olmalı diye düşündüm ve google a baktım papatya çayının bebekte gaz çıkarmada yardımcı olduğunu yazıyordu.. zannımca papatya çayı bebekler için daha faydalı..
    Not: bebeğimin çaylarına 1 yaşına kadar şeker koymadım.. daha sonrasında ise 1 çay bardağına 1/2 çay kaşığından fazla koymadım.. İleriki yaşamlarını sağlıklı geçirmelerini istiyorum ne şekerliye ne de tuzluya alıştırmadım Tüm anneleri bu konuda duyarlı davranmalarını diliyorum!...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bebeklere 1 yaşına kadar şeker ve tuz verilmemesi doktorlarca öneriliyor ama deneme aşamasında ....1 yaşına kadar şekeri tuzu bilmeyen çocuk daha sonra şekerli gıdalara daha fazla yöneliyor...atadan dededen gelen yöntemler daha doğru bence...herşeyin çoğu zarar azı karar...tuz ve şeker miktarı makul ölçülerde kullanılmalıdır...

      Sil
  3. bende yakın zamanda bir arkadaşımdan duyup uygulamıştım, gerçekten işe yarıyor.

    YanıtlaSil
  4. mucize gerçekten çok tşkler

    YanıtlaSil
  5. selamlar,bizim bebegimiz 3 haftalik ve dedikleriu gibi 2.ci haftadan sonra midesinde kramplar cogalmaya basladi, eczaneden bir ilac aldik,burada doktorlarin tavsiye ettigi ve herkesin kullandigi,bugun internette arastirma yaparken sizin yaziyi gordum dikkatimi cekti okudum dediginizi yaptik gercekten inanilicak gibi degil,bugun 2 kez emzirmeden once bebek kasiginla 2 kasik icirdik sonra emzirdik,bebegimizin aglamasi gecen gunlare gore gercekten cok azaldi, esime anlattim, biz hollandadayiz, burada forumlara yazmasini insanlara yardimci olmasini istiyorum, bebek aglarken aci cektigini anliyosun ama birsey yapamiyorsunuz insani cok uzuyor,, bu paylasim icin cok tesekkurler,, o teyzenin ellerinden opuyorum,,saygilarimla,,

    YanıtlaSil
  6. selamlar,bizim bebekteki gaz sorunu normalllerin bayagi bi uzerinde nitmek bilmeyen aglamalar vesaire seklindeydi, denemedigimiz hicbirsey kalmadi, esim, sut ve sut urunleri, gaz yapan her turlu seyin tuketimini kesmesine ragmen gaz sorunumuz vardi,doktorlara git gel artik kitap yazsam bu gazla ilgili heralde yok satar,,bebgin gazini cok buyuk oranda kesen bir sey klullanmaya basladik,, anne sutu yaninda nutrilonun omneo-comfort 1 adli mamasini veriyoruz bu ozellikle bebeklerdeki kramplar icin hazirlanmis bir bebk mamasi, bunu kullanmaya basladik 2 gun icinde bebegimiz duzenli uyku( normalde her 3 saatee bir yemek yiyordu)simdi daha uzun sure uyuyor ve gazi buyuk olcude azaldi,,mutlaka tavsiye ediyorum,kullaninca farki goruceksiniz,,herkese gazsiz agrisiz,gunler dilerim,,artik bizde 3 saaten fazla uyuyabiliyoruz,,selamlar,,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baris bey merhaba,
      Biz de maalesef ileri derecede gaz problemi yasiyoruz. Bebegimiz 2,5 aylik oldu ve gaz sancisindan dolayi uyuyamiyor. Onerdiginiz mamayi deneyecegim, acaba ne olculerde ve hangi araliklarla verdiniz nurilonu? Tesekkurler...

      Sil
  7. Baris bey merhaba,
    Biz de ayni gaz sorununu yasiyoruz bebegim 2,5 aylik ve gaz probleminden dolayi uyuyamiyor, surekli ikiniyor. Bugune kadar sadece anne sutu aldi, gaz icin denemedigimiz ilac vs kalmadi. Sizin onerdiginiz mamayi deneyecegim. Acaba ne kadar siklikla ve ne olculerde verdiniz mamayi? Tesekkurler

    YanıtlaSil
  8. I seriously love your website.. Very nice colors & theme.
    Did you build this web site yourself? Please reply back
    as I'm trying to create my very own website and would love to find out where you got this from or what the theme is named. Appreciate it!
    Look into my web-site :: vakantiehuisje

    YanıtlaSil
  9. bebeğim henüz bir aylık, gaz sancıları başladı,
    neler neler yaptım faydası olmadı,
    önerdiğiniz gibi kimyon u hemen deneyeceğim.
    inşallah faydasını görürüz, hem bebeğim dinlensin,
    hem de biz :)

    YanıtlaSil
  10. Merhaba, kimyonu gunde kac kez ne olcude vermek gerekiyor.. Oglum 40gunluk gazdan ne uyuyoruz ne de aglamasini durdurabiliyoruz.. Yskler

    YanıtlaSil
  11. Merhaba, kimyonu gunde kac kez ne olcude vermek gerekiyor.. Oglum 40gunluk gazdan ne uyuyoruz ne de aglamasini durdurabiliyoruz.. Yskler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bebeğiniz henüz çok küçük anne kurabiye o nedenle bir çay kaşığı anne sütüne bir minik çimdik karıştırın veya 15 gün sonra verin ...bu arada siz çorbalarınıza bol bol döküp yiyin veya suya karıştırıp için...bebek 2 aylık olunca da bir çay kaşığına normal bir çimdik karıştırıp içirin...ayrıca 1 aylık ebbekler için hazırlanmış özel şurubu var adı nurse harwys ondan alabilirsiniz eczaneden....

      Sil
  12. Quality articles is the imροrtant to interest the
    vieωeгs to visit the ωeb page, that's what this web page is providing.

    Take a look at my web blog: Come creare un sito Come Si Crea Un Sito creare sito

    YanıtlaSil
  13. Sіmply desire tо say your аrticlе is as
    astonishing. The clearneѕs іn youг ρost
    is ѕimply excellеnt and i can assume you агe an expert οn this subjeсt.
    Wеll with уour permission allow me tο
    grab youг feed tο keep updated with foгthcomіng post.
    Τhаnks a million and pleasе continue
    the rewardіng work.

    My web-site; Build A Website For Free With Free Domain

    YanıtlaSil
  14. bebeklerde gaz sorunlarıyla ilgili güzel bir blog yazısı;

    www.normalisgood.net/bebeklerde-gaz-sancisini-gidermek-icin-oneriler

    YanıtlaSil
  15. benim bebeğim 25 günlük 2 gündür veriyorum.faydası oldu gibi. çok mu küçük,acaba vermeye devam etsem mi bir zararı olur mu?

    YanıtlaSil
  16. benim bebeğim 25 günlük 2 gündür veriyorum.faydası oldu gibi. çok mu küçük,acaba vermeye devam etsem mi bir zararı olur mu?

    YanıtlaSil
  17. merhaba ben 25 yasındayım ve gaz sorunu yasıyorum adet dönemlerınde suandada çok sancım var.keç kere gıttım doktora adet dönemlerınde kasılmalar oldugu ıcın normal dedıler ama ben kendımı bıldım bılelı bu sorunu yasıyorum.çok kötü durumdayım.metsil spasmomen gibi bagırsak gaz giderıcı ılaçlar kullandım nafıle.evlenıcne gecer dedıler gecmedı.çok sancım var.gece sabahladım hastanede serum iğne gecmedı.ishal oldum gene çıkmıyor.kimyon denemedım.şimdi içicem ama daha etkili birsey varsa lütfen yardım edin :((

    YanıtlaSil
  18. Bebeklerde gaz sancılarını giderebilmek için önerilerin bulunduğu güzel bir blog yazısı;

    http://www.normalisgood.net/bebeklerde-gaz-sanicisi-gidermek-icin-oneriler/

    YanıtlaSil
  19. (önceden verdiğim link yanlışmış)

    bebeklerde gaz sorunlarıyla ilgili güzel bir blog yazısı;

    http://www.normalisgood.net/bebeklerde-gaz-sanicisi-gidermek-icin-oneriler/

    YanıtlaSil
  20. ben yeni okudum yigenim 31 günlük ve dogdu günden beri ağlıyor .şimdi okudum kardeşimi aradım sizin önerinizi söledim inş iyi gelir.çok tşklr .allah razı olsun

    YanıtlaSil
  21. ben nane kaynatıyordum ama azıcıkta şeker katıyordum şeker katmakla yanlış yapıyorum 47 günlük bebeğim

    YanıtlaSil
  22. Merhabalar bebeğimiz 40 günlük ve cok gazı var kimyon u günde ne kadar verebiliriz şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bebeğiniz henüz çok küçük o nedenle bir çay kaşığı anne sütüne bir minik çimdik karıştırın veya 15 gün sonra verin ...bu arada anne çorbalarına bol bol döküp yesin veya suya karıştırıp içsin .bebek 2 aylık olunca da bir çay kaşığına normal bir çimdik karıştırıp içirin...ayrıca 1 aylık bebekler için hazırlanmış özel şurubu var adı nurse harwys ondan alabilirsiniz 

      Sil
  23. Gaz sancısına iphone uygulaması;

    http://www.normalisgood.net/bebeklerde-gaz-sancisina-iphone-uygulamasi/

    YanıtlaSil
  24. Kimyon vazgeçilmezimm :)) en sevdiğim baharatlarımdan biridir herşeye kullanırım.
    ama bebişlere gaz olayını bilmiyordum teşekkürler.

    YanıtlaSil
  25. Evet çok doğru bir öneri. Emzirdiğim süre boyunca bende kendi yemeklerime kullanmıştım. Şuanda 20 aylığız ve karnıbahar tarzı gaz yapıcı yemekleri hep kimyonla pişirip veriyordum. Dün annem kimyon koymayı unutarak oğluma karnabahar yedirmiş. Gece soluğu acilde aldık. Karnı, bağırsakları hep gaz dolmuş yavrumun. Ağlamaktan sürekli kustu. Gece uyuyamadık. göbüşü hep şiş. Az önce kimyon katarak tarhana çorbası pişirdim. İnşallah çabucak çıkarır gaz baloncuklarını :))

    YanıtlaSil
  26. Bizim kiz 50 günlük kimyonun zararı olurmu acil cvp bekliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıda da açıkladığım gibi 40 günlükten sonra hatta 1 aylıktan sonra verebilirsiniz..annesi bol bol kimyon yesin ve bebeğe de çay kaşığının ucunda anne sütü ile karıştırıp verebilirsiniz...

      Sil
  27. Benin kizim 3aylik bagirsak gazi var ve cok sancili bu sureci neyle nasil atlatiriz

    YanıtlaSil
  28. Kimyonda denedim ama pek faydasi yok uyku duzeni yok huzursuz karnnda sislik cok sasirdim artik:-(

    YanıtlaSil
  29. Kimyoniseyariyortavsiyeediyor

    YanıtlaSil
  30. Tavsiye ediyorum

    YanıtlaSil
  31. günde bir kere mi weriyorsunuz.benm bebeim 50 günlük.ezilmemiş kimyon kaynatıp weriyorduöm ama pek bişe fsrketmedi.bunu deniycem ama günde kaç kez werdiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bebeğiniz 50 günlük ise az miktarda anne sütü ile karıştırıp verin...aslında en çok sizin tüketmeniz lazım,emziriyorsanız bu çok daha faydalı olur...bebek küçük olduğundan öncelikle Nurseharweys adında bir şurup var eczanelerde...sabah akşam birer çay kaşığı verin ondan...içeriğinde kimyon ve dereotu özütü var...güle güle büyütün bebeğinizi ...

      Sil
    2. Bahsettiğiniz ilacı aldım bebeğim 26 günlük sabah akşam 1 çay kaşığı mı vermeliyim. 1 fincan sıcak suya çay kaşığının ucuyla kimyon koy 1 tane küp şeker at bebeğe 2-3 kaşık ver dediler siz ne dersiniz

      Sil
    3. Kesinlikle küp şeker atmayın ne yapıyorsunuz?
      İlacı sade olarak verin...

      Sil
  32. Bebeğim 29 günlük gece gündüz uyumuyor kimyonu ne kadar ve nasıl vermeliyim

    YanıtlaSil
  33. Bebeğim 29 günlük gece gündüz uyumuyor kimyonu ne kadar ve nasıl vermeliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sultancım;bebeğiniz henüz çok küçük o nedenle bir çay kaşığı anne sütüne bir minik çimdik karıştırıp verin ...bu arada ıza yemeklerinize bol bol döküp yiyin .bebek 2 aylık olunca da bir çay kaşığına normal bir çimdik karıştırıp içirin...ayrıca 1 aylık bebekler için hazırlanmış özel şurubu var adı nurse harwys ondan alabilirsiniz gerçekten çok faydalı bir şurup ve de çok ucuz...dereotu ve kimyon özütü içeriyor...merak etme annesi büyüdükçe gaz sıkıntıları azalacak,karnına bol bol masaj yapıp bebeği tutarken elinizi karnını kavrayacak şekilde alttan tutun çok rahat edecektir...

      Sil
    2. 20 gunluk bebege uygulamak dogrumudur...bizde yasiyoruz ayni sorundan ve yavrum cok aci cekiyo

      Sil
  34. www.boyleolur.com LEZZETİN TEK ADRESİNE LUTFEN

    YanıtlaSil
  35. www.boyleolur.com LEZZETİN TEK ADRESİ

    YanıtlaSil
  36. Benim oğlum 1 aylık kimyon vermeye başladım ama hiç bi fayda olmadı gazı daha fazla çoğaldı sürekli agliyo . gazını çıkartıyor ama hiç durmadı aqliyor . acaba kimyon bagirsaklarini gevsetti de sürekli gaz çıkartmak da rahatsız mi ediyo . lütfen yardımcı olun bebeğim aqlamakdn çok bitkn dusuyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnternetten gaz sorunu için masaj videoları var bebeğinize uygulayın işe yarar inşallah

      Sil
  37. Adsız arkadaşım öncelikle bebeğinizi güle güle sağlıkla huzurla büyütün...bebeğiniz çok ağlıyorsa bence doktora götürün derim belki farklı bir sıkıntısı vardır...bebeğiniz küçük olduğu için nurse harweys ile başlasaydınız keşke ayrıntılı yazmıştım...ama önce doktor...

    YanıtlaSil
  38. Merhaba faydalı paylaşım biz de aynı sorunu yaşıyoruz

    yemek tarifleri

    YanıtlaSil
  39. Ben dokuz buçuk yaşındayım bende Nurse Harvey's i bebekken kullanmışım şimdi kardeşim de kullanıyor inşallah işe yarar.

    YanıtlaSil
  40. Benim oglum 15 gunluk ve gaz sorunumuz cok fazla napicagimi bilemiyorum karnina masaj yapiyorum zeytinyagi suruyorum oylede masaj yapiyorum ama yinede karn8nda gaz cok fazla. Ne yapmaliyim bana yardimci olurmusunuz acilen..

    YanıtlaSil
  41. Merhaba. Benim oglum 15 gunluk. Karn8nda gazi cok fazla. Ilik zeytinyagiyla masaj yapiyorum ama pek faydasi olmuyor gibi sanci bi girdimi cocugum kivraniyor saatlerce. Napmaliyim bana yardimcibolun acilen lutfen. Doktora goturduk kucuk oldugunda gaz ilaci gibi hic bir ilacta vermiyor ne yapmaliyim

    YanıtlaSil
  42. Benim oglum 15 gunluk ve gaz sorunumuz cok fazla napicagimi bilemiyorum karnina masaj yapiyorum zeytinyagi suruyorum oylede masaj yapiyorum ama yinede karn8nda gaz cok fazla. Ne yapmaliyim bana yardimci olurmusunuz acilen..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yukarıdaki yorumları okursanız çare olur sanırım

      Sil
  43. Merhaba benim kızım uç aylık çok fazla gazı var ve ustelik prematüre doğdu herşeyi denedim şuan son cagre olarakkimyonu denicem ne kadar vermeliyim aydinlatirsaniz çok sevinirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurseharveys kullanın ve azar azar da anbe sütüb ile karıştırıp kamyon verin bir çimdik kadar

      Sil
  44. Siteyi beğendim. teşekkürler

    YanıtlaSil
  45. Benim bebeğim henüz 20 günlük ve gaz problemini bizde yaşıyoruz suya ne kadar kimyon katmam gerekio bana miktarını soyleyebilirmisiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bebeğiniz çok küçük henüz aslında en çok sizin tüketmeniz lazım,emziriyorsanız bu çok daha faydalı olur...bebek küçük olduğundan öncelikle Nurseharweys adında bir şurup var eczanelerde...sabah akşam birer çay kaşığı verin ondan...içeriğinde kimyon ve dereotu özütü var...güle güle büyütün bebeğinizi ...

      Sil
  46. İki aylik oğlum var gazdan dolayı hiç durmuyor birkaçtane gaz damlası kullandım hiç fayda etmedi gazı olunca uykuda uyanıyor bazende memeyi tutmuyor ne yapmam lazım acaba

    YanıtlaSil
  47. İki aylik oğlum var gazdan dolayı hiç durmuyor birkaçtane gaz damlası kullandım hiç fayda etmedi gazı olunca uykuda uyanıyor bazende memeyi tutmuyor ne yapmam gerekiyor acaba

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fuat Bey öncelikle güle güle büyütün bebeğinizi...Maalesef özellikle de erkek bebeklerde gaz sorununa çok sık rastlanıyor,bağırsak gelişimini tam olarak tamamlamadan doğan bebeklerde daha çok rastlanıyor ve bebek 6 aylık olduktan sonra biraz daha rahatlıyor...Kimyondan bahsettiğim gibi uygulayın ve Nurseharweys bitkisel şuruptan alın derim tabiki doktorunuza danışarak...Geçmiş olsun...

      Sil
  48. Merhaba benimde 20 gunluk bebegim var ve gaz sorunuyla bogusuyoruz...yabrum hic uyuyamiyor ikinmaktan derin uykudan kaldiriyor ve karninda siskinlik yaratiyor..O aglayinca benim icim gidiyor kimyonu 20 gunluk bebege versek ne kadar dogru olur....

    YanıtlaSil
  49. Merhaba benimde 20 gunluk bebegim var ve gaz sorunuyla bogusuyoruz...yabrum hic uyuyamiyor ikinmaktan derin uykudan kaldiriyor ve karninda siskinlik yaratiyor..O aglayinca benim icim gidiyor kimyonu 20 gunluk bebege versek ne kadar dogru olur....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bebeğiniz henüz çok küçük o nedenle bir çay kaşığı anne sütüne bir minik çimdik karıştırıp verin ...bu arada ıza yemeklerinize bol bol döküp yiyin .bebek 2 aylık olunca da bir çay kaşığına normal bir çimdik karıştırıp içirin...ayrıca 1 aylık bebekler için hazırlanmış özel şurubu var adı nurse harwys ondan alabilirsiniz gerçekten çok faydalı bir şurup ve de çok ucuz...dereotu ve kimyon özütü içeriyor...merak etme annesi büyüdükçe gaz sıkıntıları azalacak,karnına bol bol masaj yapıp bebeği tutarken elinizi karnını kavrayacak şekilde alttan tutun çok rahat edecektir...

      Sil
  50. Benim bebegim 46 gunluk ben gunde 1 veya 2 defa yemeklerin uzerine dokup kendim yiyorum anne sutune geciyor gayette faudasini gordum. Doktor soylediginde inanmamistim bir suru ilac kullandim hicbiri fayda etmedi.su an gaz sancimiz yok denecek kadar az ve uykularimiz duzenli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deneyiminizi paylaştığınız için çok teşekkür ederim...Güle güle büyütün bebeğinizi...

      Sil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!