11 Nisan 2021 Pazar

KALBUR HURMASI



KALBUR HURMASI

Mutlu Bir Pazar Günü Dilerim Herkese...

Sabah kahvaltısı için Erzincana özgü Kalbur Hurması yaptım.. Halbur Hurması da denir,hatta Hurmaça denildiğinide biliyorum...Özelliği delikli kalbur üzerinde şekil verilmesidir ..Ben rendenin küçük kısmında şekil verdim...Sizlerde biliyormusunuz bu lezzeti veya sizin yörenizde adı nedir? Nasıl yapılır? Yazın bana!
İlimizin İlçesi olan Kemahta ki ben Kemahlıyım , misafir geldiğinde hemen acilen yapılan ve yanında peynir, reçel,bal,pekmez hangisi varsa bandırarak yenen bir hamur işidir...Çok da lezzetli olur... 

Tarifimiz👇👇👇👇

👉1adet yumurta
👉1çay  bardağı süt
👉1çay bardağı yoğurt 
👉1çay bardağı sıvı yağ
👉1pkt .kabartma tozu
👉Aldığı kadar un (poğaça hamuru kıvamında)

Hamur yoğrulur ,cevizden büyük parçalara bölünerek , kalbur üzerinde şekil verilir,bol kızgın yağda kızartılır...
Afiyet Olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!