9 Kasım 2018 Cuma

SOĞANLI TARHANA ÇORBASI

“Beş şey gelmeden önce beş şeyin değerini bil. İhtiyarlığından önce gençliğinin, hastalığından önce sağlığının, fakirliğinden önce zenginliğinin, meşguliyetinden önce boş vaktinin ve ölümünden önce hayatının.” İki cihan perveri sevgili peygamberimizin bu hadis-i şerifi ne kadar anlamlı ve ders niteliğinde...Gerçekten değerini bilmemiz şükretmemiz gereken o kadar çok şey var ki , yeterki iyi değerlendirelim... Bugün cuma ve cumanın feyzi ve bereketi ile  hayırlı cumalar hepinize kıymetli takipçilerim...
Tarhana Çorbası ile geldim,dertlere şifa çorbası...
Un tarhanasını daha önce bu şekilde hiç denememiştim...Taki İzmitten dönüşte Osmancıkta içtiğim çorbadan sonra...Çok çok beğendim ve iyice inceledim,eve geldikten sonrada hemen pişirdim...Sizlerle de paylaşmak istedim...
Çorbamız İçin Malzemeler;
  • 1 baş yemeklik doğranmış soğan
  • Kişi sayısına göre 1 yemek kaşığı hesabıyla un tarhanası (Mesela 4 kaşık)
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 2-3 yemek kaşığı tereyağı
  • Nane,tuz,pul biber,karabiber 

YAPILIŞI:
  • Tereyağını tencereye alıp, doğranmış soğanları kavurun...
  • Sonra tarhanayı ekleyip kavurmaya devam edin...
  • Salçayı da ilave edip karıştırın ve bir müddet sonra soğuk su dökerek çırpma teli ile karıştırarak pişirmeye bırakın...
  • Kaynadıktan sonra tuz,biber ve nane ekleyin...
  • Sıcak sıcak servis yapın....
                                 AFİYET OLSUN....

1 yorum:

  1. Bende acaba üzerine mi soğan kavurup dökücez dedim ama değilmiş.Tarhanam yeni geldi bir de böyle denemeli.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!