10 Temmuz 2015 Cuma

VİŞNE ŞURUBU-VİŞNE KOMPOSTOSU


Ramazanın 23.Gününden Selamlar!!!
Herkese Hayırlı ve Bereketli Cumalar!!!
Ramazan ayı bereket ve sabır ayıdır...
Oruç tutmak insanı sağlıklı yapar.Bu konuda Peygamber Efedimiz şöyle buyurmuştur; „ Oruç tutunuz, sıhhat bulunuz.“ Senenin onbir ayında yorulan sindirim organları oruç sayesinde dinlenir. Ramazandan sonra daha güçlü bir şekilde görevlerini yaparlar.
Bende bugün vişne ile geldim...Vişnelerin tam zamanı ve bahçemizdeki vişne ağacından topladığımız vişneleri değerlendirdim...
Öncelikle vişneleri yıkayıp tencereye aldım,üzerine 1 kg şeker ilave ederek 5 litre su ekledim ve pişirdim...Bir kısmını yukarıda görmüş olduğunuz şekilde sıcak sıcak kavanozlara doldurup,kapaklarını kapatarak ters çevirdim ve kışın içmek üzere hazır kompostolarım oldu...
Daha sonra kalan karışımın üzerine 1/2 litre daha su ve 1 çay bardağı daha şeker ilave ederek biraz daha kaynattım ve tel kevgirden süzdüm ve vişneleri de iyice ezdim...
Mis gibi vişne şurubumuz hazır oldu...Buzdolabında soğutup iftarda afiyetle içtik...Ev halkının beğenisini toplayınca kalan vişneleride hafta sonu toplayıp,şurup yapmaya karar verdim...Bu arada vişnelerden dipfirize attım ve  reçel yapmayı da ihmal etmedim....
Reçel tarifi için tıkkk.....
Oğlumun en sevdiği reçel ama vişnelerini yemiyor...
Vişnelerin çekirdeklerini çıkarmadan yapıyorum,aslında çekirdek çıkarma aletim de var ama daha pratik geliyor bana,ayrıca yerken çıkarmak daha lezzetli sanki...

Sosyal medyada da paylaştığım çocuklar,yeğenler,kuzenler kolajlarımdan ....Kızlar Elif Duru ve Derin teyzemin torunları,benim 5 erkek yeğenim var...
Elifimiz ilk olacak,sağlıkla gelsin huzur getirsin inşallah.. 
Herkese Hayırlı İftarlar Dilerim!!!

2 yorum:

  1. Maşallah canım bereketi bol olmuş, hep öyle olsun inşallah
    ellerine sağlık, afiyetle yiyin

    YanıtlaSil
  2. ellerıne saglık afıyetle yıyın bende kısa hazırlık olarak vısne kayısı erık seftalı karısık pışırıyor sıcakkken kavanozlara koyuyorum taze kalıyo ve hıc bozulmuyo

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!