5 Aralık 2020 Cumartesi

HAZIR BAKLAVA YUFKASINDAN ELMALI KURU BAKLAVA

Elmalı kurabiye sevenler,elmalı lezzetlere bayılanlar bu tarifimi mutlaka denesinler ...Gerçekten çıtır çıtır lezzetli bir baklava oluyor,aslında şerbetsiz kuru baklava...
Baklavalık hazır yufka kullanıyoruz...
Bir paket yufkanın yarısını kullandım ben....
Elmalı harcınızın az veya çokluğuna göre ayarlayabilirsiniz...
1 paket baklavalık yufkayı alalım...
3 adet elmayı rendeleyip,3 yemek kaşığı toz şekerle pişirelim  ve yarım su bardağı dövülmüş ceviz içi ve bir tatlı kaşığı tarçın karıştırarak iç harcı hazırlayalım...
Baklavalık yufkayı açtığımızda bu şekilde dört bölümü olduğunu göreceksiniz...Bu şeritleri belirgin çizgilerinden keselim ve erittiğimiz 200 gr tereyağını bu şeritlerden önce birine sonra ikincisine ve 3.süne olmak üzere sürelim ve elmalı harçtan köşesine koyarak muska şeklinde veya yanlarını içe katlayarak rulo şeklinde saralım...
Tepsiye dizdikten sonra üzerlerine yine tereyağı sürelim ve 180 drc.fırında kızartalım...
Fırından çıkarır çıkarmaz üzerlerine pudra şekeri serpelim biraz çeksin...Soğuduktan sonra servis etmeden önce yine pudra şekeri serpelim ve afiyetle yiyelim...
Ben tepside çok yer kaplıyor diye muska biçiminde sarmadım.birkaç tanesini öyle sardım ve diğerlerini rulo şeklinde sardım ama inanınki muska şeklinde olanlar daha lezzetli ve çıtır çıtır oldular...
Ayrıca iki kat koyup sonra yağlayıp tekrar iki kat koyarsanız kalın oluyor,erinmeden üç adet şeridi tek tek yağlayıp ,öyle sarın mutlaka lezzetine doyamayacaksınız...
Bizim evde herkesten tam not aldı elmalı kuru baklavam...Özellikle eşim çok beğendi ve hafif olmuş dedi...
Deneyecek olanlara şimdiden kolay gelsin...

2 yorum:

  1. Elmalı tüm hamur işlerini çok severim. Bu da harika görünüyor canım. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!