29 Nisan 2020 Çarşamba

KADEHDE KEŞKÜL

Kadehde Keşkül Sunumu...
Bu keşkülü yapalı bayağı zaman oldu arşivimde yayınlanmayı bekliyordu,bu güneymiş kısmet...
Ramazan ayında mutlaka İftar Menüleri hazırlıyordum,ancak bu sene Koronadan dolayı yazmak istemiyorum...Tüm dünyada sıkıntı varken içimden gelmiyor açıkcası...Ara ara bazı tarifler yazacağım...
Keşkülü  kadehlerin altına kek kırıkları koyarak  üzerine döktüm ve frambuaz ,badem ve ceviz ile süsledim...
Tarifimiz Şöyle;
Ardanın mutfağından yaptım buradan

Malzemeler:

5 su bardağı süt (1 Litre)
1 adet yumurta sarısı
1 su bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı buğday nişastası
1 su bardağı toz badem
1 paket  vanilya 

Yapılışı:
  • Bir tencereye süt, şeker, yumurta sarısı ve toz bademi koyup iyice karıştırın ve ocağa alın.
  • Süt kaynayınca nişastayı suyla açıp sürekli karıştırarak sütlü karışıma ilave edin ve karışım kıvam alıncaya kadar sürekli karıştırarak pişirin.
  • Koyu boza kıvamına gelince kaselere koyup soğumaya bırakın.
  • Ben farklı şekilde süsledim...
İsterseniz Ardanın Mutfağında olduğu gibi sadece file badem ile de süsleyebilirsiniz...

4 yorum:

  1. ellerine sağlık harika görünüyor
    hayırlı ramazanlar canım

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık, afiyet olsun yiyenlere

    YanıtlaSil
  3. güzel olmuş canım çekti : ) bilgilenmek için benim bloğuma da uğrayabilirsin sevinirim

    YanıtlaSil
  4. Elinize sağlık. Servis şekli çok şey katar...

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!