1 Nisan 2020 Çarşamba

ÇİKOLATALI-ELMALI KURABİYE

Evde olduğumuz süreçte mutfaktan çıkamıyorum,her türlü yemek ve tatlı türü şeyler yapıyorum çünkü evde genç çocuğumuz var. ...Bu arada bizde yiyoruz,bakalım hayırlısı....Bu kurabiyenin hamuru gerçekten çok lezzetli oluyor...İster sade,ister elmalı,ister çikolatalı v.s yapılabilir...
Ben karışık yapıyorum isteyen istediğini yiyor...




Bunlar sade olanlar...
Bunlarda nutellalı ve elmalı...
Daha öncede iki sefer daha yapmıştım ama tarifi yazmayı unutmuşum...Keremin öğretmenlerine de yapmıştım,geçen dönem ziyarete geldiklerinde.Nagihan Hanım tarifi isteyince ona yazdım ve mutfağa gidip bende yaptım ve sizlerle paylaşmak istedim...
Malzemeler;
  • 150gr yumuşamış tereyağı 
  • 1 çay bardağı buğday nişastası
  • 1 yumurta
  • 3 yemek.kaş. süt 
  • 1/2 çay bard.sıvı yağ 
  • 1 pakt.vanilya
  • 1 pakt.kabartma tozu
  • 3 veya 3,5 şu bardağı un (kontrollü eklenecek)
         Elmalı İç İçin; 
  • 3 adet elma rendelenecek
  • 3 yemek.kaş toz şeker ile pişirilecek
  • Yarım çay bard.dövülmüş ceviz eklenecek(isteğe göre )
  • 1 tatlı kaş.tarçın da eklenip karistirilacak
*Çikolata olarak nutella kullandım 
* Hamuru yoğurup istediğiniz şekli verebilirsiniz
*En leziz kurabiye tarifi budur diyebilirim,mutlaka deneyin...

2 yorum:

  1. Afiyet olsun.Sizin sessiz takipçinizim...Zehra

    YanıtlaSil
  2. Harika görünüyor, deneyeceğim inşallah. Seni mimledim , yapmak ister misin?

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!