30 Mart 2020 Pazartesi

MAYALI HAMURDAN KAVURMALI-KAŞARLI PİDE

Arşivimde olan bir tarifle geldim bugün...
2 ay kadar önce yapmıştım...
Mayalı hamurdan kavurmalı,kaşarlı pide ...
Hamur mayalayıp pidenin yapımına geçtim...
Benim evde  kavurma olduğu için ,ayrıca bir iç harç hazırlamadım,kaşarlı ve kavurmalı yaptım...Arzu ederseniz kıymalı,parça etli veya patatesli iç hazırlayabilirsiniz...
Malzemeler;
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 adet yumurta
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 paket kuru instant maya veya yarım paket yaş maya (ben yaş  maya kullandım)
  • 1 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 3-4 yemek kaş.tereyağı
  • 1, 5 tatlı kaşığı  tuz
  • 5, 5-6 su bardağı un,gerekirse ilave edilebilir.
  • Hamuru yoğurup,40 dak.mayalamaya bırakalım.
  • Daha sonra elimizle ve oklava yardımı ile pide şekli verip,içine kavurma ve üzerine kaşar koyup,tepsiye dizelim...


Üzerlerine tereyağı sürüp,fırına sürelim...180 drc. ısıda pişirelim...

Bazılarını da sade kaşarlı olarak pişirdim...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!