8 Eylül 2019 Pazar

DONDURUCUYA KIŞLIK FASULYE NASIL ATILIR

Yazın en güzel yemeklerinden olan Yeşil Fasulyeyi,kışın da yemek için donrucularda saklarız genellikle...Benim hazırlama yöntemim şöyle;
Fasulyeleri yıkadıktan sonra baş kısımlarını ayıklayıp,ikiye veya üçe bölüyorum...Fasulyenin miktarına göre 6-7 adet domatesi rendeleyip,tencereye alarak ocağın altını yakıyorum...Domatesler kaynamaya başlayınca kırdığım fasulyeleri içine atıp , tencerenin kapağını kapatıyorum...
Ara sıra karıştırıp,fasulyeler sarardığında ocağı kapatıyorum...Bir tepsiye dökerek soğumasını bekliyorum...
İyice soğuduktan sonra,buzdolabı kaplarına veya buzdolabı poşetlerine taksim ederek,dondurucuya kaldırıyorum...
Bu şekilde fasulyeler az pişmiş oluyorlar ve pişirdiğinizde hiçbir lezzet kaybına uğramıyorlar...
Sizlerde farklı yöntemler kullanıyor olabilirsiniz,neticede hepsi dondurucuya giriyor ama en sağlıklı ve en lezzetli hangisi ise onu kullanmaya çalışıyoruz...
Afiyetle yemek nasip olur inşallah...
Mutfağınız bereketli,ömrünüz bereketli ve sağlıklı olsun...
Hoşça ve Dostça Kalın....

1 yorum:

  1. Ben biraz daha küçük doğrayıp yapıyorum ama yöntem aynı bazen de böyle yapıp kavanoza doldurup kaynatıyorum aynı oluyor 😊

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!