24 Ağustos 2019 Cumartesi

KİRAZ REÇELİ VE EMEKLİ OLDUM

Ağustos ayının sonuna geldiğimiz şu günlerde ki yaz bitiyor,nasıl geçti anlamadım...
Mayıs ayından sonra yıllık izin ,bayram falan derken Temmuz 16 da emekliye ayrıldım...
Zamanın nasıl geçtiğini bilemedim...Ama emeklilik harika birşey,kendimi özgür hissediyorum...
Dile kolay 28 sene çalışma hayatı bitti...Hatta yaşımı bekliyor olmam sıkıntı veriyordu bana ücretsiz izinlerimden 4 ay ödeyerek 1 yıl erken emekli oldum...Kızlar evlenince bu yaz Kerem de yalnız kalacaktı,çok iyi oldu oğlumla vakit geçirdik...Geç kalktık,kahvaltı yaptık,Keremi basket antrenmanlarına götürdüm,annemle vakit geçirdik...Ramazan bayramında İzmitteki kardeşim,gelinimiz ve çocuklar gelmişti,Kurban bayramından önce de Bursadaki kardeşim ,gelinimiz ve çocuklar geldi,onlarda hacca gittiler ve döndüler şükürler olsun...Bayram ertesi eşim,oğlum ve bende bir hafta tatil yaptık Antalya da...Criystal Water Word oteldeydik Serikde...Serik çok gelişmemiş bir ilçe,ancak otel çok güzeldi...Kalabalık olması yordu bizi bir gün erken ayrıldık...Gezi anılarımı ayrıca paylaşacağım...Şükürler olsun evimizdeyiz...Keremin okul telaşı başlayacak yakında...Okullar açılınca emekliliğin ne olduğunu anlayacağım heralde...Bazı projelerim var...
Ama en önemlisi sağlık ve huzur içinde zaman geçirmemiz...
Bu yaz kirazlarımız çok boldu bahçemizde...
Hem yedik,hemde reçel yaptım...Vişne reçeline benziyen tadı ile favori reçelim oldu...
Kiraz çekirdeklerini çıkarıp,şekere yatırdım...
Daha sonra kaynattım ve bir kaç tane limon tuzu atarak sıcakken kavanozlara koyup,kaldırdım...Kızlarıma,anneme ve bana...Ön bahçedeki kirazımız koyu renk ve tadı mayhoş olduğundan ondan yaptım reçelleri...
Tam ölçü veremesemde;
1 kg kiraz,1.5 kg toz şeker , 1 çay kaşığı limon tuzu ,1 çay bardağı su olarak tarif verebilirim...Kiraz çekirdeklerini çıkarıp, akşamdan  1 kg toz şekeri üzerine döküp bekletin...2. gün kaynamaya alın...Kirazlar pişince el kevgiri ile kirazları çıkarıp bir kaba alın...1 çay bardağı kadar su ilave edip,kalan yarım kg şekeri de dökerek,kıvam alıncaya kadar kaynatın ve limon tuzunu ekleyin...Daha sonra kirazları tekrar içine döküp kaynatın...Kıvamını kontrol ederek ocağın altını kapatın kavanozlara paylaştırın....
Afiyetle Yiyin...

11 yorum:

  1. Emekliliğiniz hayırlı olsun sevdiklerinizle beraber sağlıkla inşallah :)

    YanıtlaSil
  2. hayırlı olsun emekliliğiniz, iyi günlerde harcayın maaşınızı..

    YanıtlaSil
  3. Emekliliğin hayırlı olsun. Darısı benim de başıma inşallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim inşallah darısı size olsun...

      Sil
  4. Hayırlı olsun emekliliginiz.sağlıkli günler dilerim.Suheyla.

    YanıtlaSil
  5. emekliliğiniz hayırlı ve uğurlu olsun ben de emekli bir bayan olarak yeni yaşantınızda ailenizle birlikte sağlık ve mutluluklar diliyorum Tevhide

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Tevhide hanım bende aranıza katıldım,sevgiler

      Sil
  6. Hayırlı olsun emekliliğiniz,yeni hayatınızda yolunuz açık olsun.Şule

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!