26 Nisan 2019 Cuma

DÜDÜKLÜDE ETLİ KURU FASULYE

Ey ALLAHIM! Sen ümit edeni ümitsizliğe düşürmezsin. Sen Sen'den isteyeni geri çevirmezsin. Ey ismi Deva, Zikri şifa ve itaati zenginlik olan; sermayesi ümit ve silahı dua olan bu kullarına maddi manevi şifa ol. Sana yönelen kalplerimizi boş çevirme. 
Hayırlı Cumalar Kıymetli Takipçilerim!!!
Kuru fasulye yaz kış herkesin çok sevdiği besleyici,sağlıklı bir yemek...Kuru fasulyenin faydaları saymakla bitmez diye bir tabirde var hatta...Kızlarımın sevmediği bir yemek olduğu için eskiden çok sık yapmazdım,onlar evden ayrıldıktan sonra evimin erkekleri tarafından tercih edildiğinden yapıyorum ve bende çok seviyorum...Daha önce Kıymalı kuru fasulye tarifi vermiştim burada....
Zeytinyağlı kurufasulye burada....
Ve Karatay Diyetinde yaptığım Kurufasulye Keki burada...
       Malzemeler:
  • 2-3 su bardağı kuru fasulye
  • 250 gr dana kuşbaşı
  • 1 büyük baş soğan
  • 1 büyük domates
  • 2-3 adet sivri biber -1 adedi acı
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • karabiber,pul biber,tuz
       Yapılışı:
  • Bir baş soğanı sıvı yağda soteleyip,kuşbaşı etleri  ekleyin ve kavurun...
  • Sonra doğranmış sivri biberleri karıştırın...
  • Domates ve salçaları da ekledikten sonra fasulyeleri de koyup biraz karıştırın...
  • Suyunu ,karabiber ve tuzunu da ekledikten sonra pişmeye bırakın...
  • Düdüklü tencere 20 dakikada hazır olur...  
*Yanında ister bulgur ister pirinç pilavı,soğan salatası ve turşu ile servis   yapın....

                                           Afiyet Olsun!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!