22 Ocak 2019 Salı

ÇİT KAYMAK

Yayın başlığı çok değişik gelmiş olabilir sizlere...Tandır ekmeği,süt kaymağı ve pekmez ile yapılan bir tatlıdır Çit Kaymak...Erzincanın Kemah İlçesinde böyle bilinir...Bende bir Kemahlı olarak yöremizin lezzetlerini yapıyorum...
Anneanemin sıklıkla yaptığı ve annemin daha çok çocukluğunda yediği bir tatlı...
Çok basit ama bir o kadar da lezzetli ve doyurucu olan bu tatlıyı herkes bilmez...
Eskiden ev ekmeği-tandır ekmeği yapılır,süt,yoğurt,kaymak bol bol yenirmiş...Dut çok olduğundan dut pekmezi de bolmuş...Hal böyle olunca maharetli hanımlar tarafından bu tatlı icat olmuş...Gerçekten lezzetine doyum olmayan bir tatlı..Yoğurt mayalamak için her süt kaynattığımda  kaymağını ayırdım ve bu tatlıyı yaptım...
Oğlum çok sevdi ...
Yapılışı Şöyle;
İstediğiniz kadar kuru tandır ekmeğini elinizle parçalayıp,servis tabağına koyun...Üzerine ayırdığınız süt kaymağını bir miktar süt ile (yarım çay bardağı) iyice çırparak dökün...Yarım çay bardağı kadar daha sütü de ekmeklerin üzerine dökün ve istediğiniz ölçüde pekmezi de en üstüne gezdirerek,iyice yumuşamadan hemen  afiyetle yiyin...Tatlı krizlerinde,yemeklerden sonra tatlı ihtiyacında pratik bir lezzet...Hele de sütü seviyorsanız tam size göre...Mutlaka deneyin...
Şen ve Esen Kalın!!!

3 yorum:

  1. yoğurt ve pekmez birleşimini seviyorum. eminim bu lezzet de güzeldir...

    YanıtlaSil
  2. Tülincim ellerine sağlık :) ben Tazekahve Bilge :))) Son ve enn yeni bloğuma gell ! Diğerini iptal ettim canımcım burdayım artıkın ;)

    YanıtlaSil
  3. Süt kaymağı deyince yazlık aklıma geldi. Ancak oranın sütlerinde kaymak oluyor çünkü. Bu pratik tatlıyı yazın yaparım artık. Sizin takipçim olduğunuzu görünce geldim ama ben bu bloğu zaten takip ediyordum. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!