12 Aralık 2018 Çarşamba

PERİŞAN KURABİYE-YABAN MERSİNLİ-KAYISILI

2018 yılının son ayından yağmurlu bir günden selamlar sevgiler tüm takipcilerime...
Perişan -Kaya  gibi isimlerle anılan bana göre Dağınık olan bu kurabiyenin tarifi  ile geldim bugün...Genellikle Perişan Kurabiye denildiğinden başlığa da bu şekilde yazdım...

     Malzemeler:
  ------------------
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 100 gr tereyağı 
  • 2 adet yumurta 
  • 1 çay bardağı sıvı yağ 
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 1 paket vanilya
  • 1 tatlı kaşığı tarçın (isteğe göre) 
  • Aldığı kadar un (yaklaşık 3,5 su bardağı) 
  • 1 su bardağı iri kırılmış ceviz 
  • 1 çay bardağı  yaban mersini veya kuru üzüm
  • 1 çay bardağı kuru kayısı (kare doğranmış)
  • 1 limon kabuğu rendesi

Kurabiyenin içine koyacağınız kuru meyveleri çeşitlendirebilirsiniz...
Ben yaban mersini ve kuru kayısı kullandım...

Mesela;Fındık,fıstık,kişmiş üzüm,kuş üzümü,kuru incir gibi...

Kolay yapılışı ve lezzeti ile çok beğeneceğiniz bir kurabiye çeşidi...
Yapılışı;
Tüm malzemeleri bir kapta iyice karıştırıp,en son unu kontrollü olarak ekleyelim,hamur kabartma tozunu da unla birlikte karıştıralım...kurabiye hamurumuzdan gelişigüzel kopararak tepsimize dizelim,180 drc.fırında 20 dak.kadar kızartalım,soğumasını bekledikten sonra afiyetle yiyelim...

Tarçın ve limon kabuğu rendesini isteğe göre ekleyelim...
Perişan kurabiyeden 2 ölçü yapıp dondurucuya da atabilirsiniz,acil durumlarda çayın yanında kurtarıcı olarak ikram edebilirsiniz...
Şen ve Esen Kalın,Afiyetle Kalın !!!

1 yorum:

  1. Merhabalar, size bu lezzetli tarif için teşekkür etmek istiyorum. Ellerinize sağlık www.gumushaneden.com isimli sitemize sizide bekliyoruz.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!