5 Aralık 2018 Çarşamba

AKORDİYON PATATES


Akordiyon Patates tarifi ile geldim bugün...
Aslında zerdeçallı bir tarifti bu ama ben kullanmadım...
Son zamanlarda göklere çıkarılan zerdeçalın aslında zararlı olduğunu öğrenince kullanmak istemedim... 
İşte Tarifimiz;
   Malzemeler:
  • 5-6 adet iri uzun patates
  • 6-7 diş sarmısak
  • isteğe göre kırmızı veya yeşil biber
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 tatlı kaşığı domates salçası
  • Tuz,karabiber 

  • Patatesleri ince ince dilimleyin ama olduğu yerden ayırmadan,akordiyon şekli verin...
  • sonra aralarına doğranmış sarmısakları ve doğranmış biberleri yerleştirin...kapya biber olursa daha iyi olur...
  • zetinyağını da gezdirerek kızdırılmış fırında pişirin...
  • 15 dakika sonra fırından çıkarıp su ile seyrelttiğiniz salçayı patateslerin üzerine serpiştirerek,parça parça tereyağını da yerleştirip tekrar fırına sürün ve iyice kızardığında çıkarın...
  • Sıcak sıcak servis yapın...

  • İsterseniz üzerine dereotu serpiştirebilirsiniz...
  • Köfte ve tavuk yanında servis edebileceğiniz gibi,sadece makarna veya pilavla veya sade olarak da tüketebilirsiniz...
  • Patateslerin kabuklarını soymadan iyice yıkayıp,fırçaladıktan sonrada dilimleyebilirsiniz...

Bu lezzeti mutlaka deneyin derim...Kendi damak lezzetinize göre çeşitlendirebileceğiniz bir alternatif patates yemeği olacaktır...Patatesin her türlüsünü seven bir toplum olduğumuzdan mutfak kültürümüzde bol bol kullanıyoruz nasılsa...Denemek isteyenlere kolay gelsin...
Şen ve Esen Kalın!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!