16 Kasım 2018 Cuma

KEFİR MAYALAMA VE KEFİR HAKKINDA

Hayırlı Cumalar Kıymetli Takipçilerim!!!
Bugünkü konumuz Kefir...
Kefir hakkında yazılanlar çizilenler,konuşulanlar hep olumlu yönde...Bana doktorumun kemik erimesi için önerdiği her gün 1 bardak iç dediği kefiri mayalamaya 29 Ekimde başladım...Mayasını annem arkadaşından getirdi ve ilk önce o mayaladı bende öğrenmiş oldum...15 günden fazladır içiyorum...Eşimede veriyorum ara sıra...Çok sağlıklı hatta sütten yoğurttan daha faydalı olduğu söyleniyor...Bende bugün ballandıra ballandıra Kefirin faydalarını yazmak isterdim...Ancak; araştırırken anladım ki 10  gündür vücudumdaki özellikle kol ve bacaklarımdaki sulu döküntüler Kefirden oluyormuş...
Alerjik bünyeli olduğum için "ürtikerdir,birşey dokundu ama ne " arayışı içindeydim ki su çiçeği olmuş gibi döküntüler attı ve kaşınmaktan kanatmaya başladım...Her gece düzenli olarak yatmadan önce içmeye başlamıştım...Hatta kızım 9 aylık torunumuz içinde çok faydalı olduğunu söyleyince fazla mayalayıp ona da vermeye başlamıştım...Ondan gelen sonuç da kabızlık...Çocuğun bağırsak sistemi bozuldu...Şimdi ne desem ne yazsam bilemedim,herkesin bu kadar olumlu sonuç aldığı kefiri karalamak olmaz...Hemen İbrahim Saraçoğlu hocadan dinledim ...Saraçoğlu diyor ki öyle her canınız istedikçe içeceğiniz birşey değil kefir...Antibiyotik kullanımı sonucu bozulan bağırsak florasını onarmak için en fazla 5 gün içilebilir,içindeki yararlı bakteriler zamanla zararlı hale gelebilir...
Videodan da izleyebilirsiniz...
Çok mantıklı geldi,neden yıllar öncesinde yoktu bu kefir tamamen ticari kaynaklı olduğunu düşünmeye başladım...
Benim gibi allerjik bünyeli atopik insanların asla kullanmaması gerektiğini anladım...
Kefir doğal olarak tiramin ve histamin içerdiğinden her iki maddede mayalanırken ortaya çıkarmış...Histamin hemen her canlıda üretilen kimyasal bir bileşikmiş ve hücre dışına çıktığında alerjik reaksiyonlar ortaya çıkarmış...Özellikle allerjik bünyeli kişilerin uzak durması gerekirmiş...Sivilce ve çibana yol açtığı da kayıtlara geçmiş...
Demekki benim gibi doğuştan allerjik bir insanın kefirden uzak durması gerekir...
Kefirde bulunan bakteriler ve probiyotikler bulantı,baş ağrısı,ishal,karın ağrısı,mide rahatsızlığı,şişkinlik ve gaz olmak üzere çeşitli sağlık sorunlarına yol açabiliyormuş...
Faydaları saymakla bitmeyen kefir bana göre değil ama dokunmayanlar için gayet güzel...
Mayalama işlemi kolay,ancak oluşma süreci uzun...
Kefir mayası karnabahara benzeyen partiküller içeriyor...

Kafkasya kökenli kefir, Rusça da “keyif veren” anlamına geliyor. Kefir, çok eski yıllardan beri özellikle Kafkasya bölgesinde yapılan, süt asidi ve alkol fermantasyonu yardımıyla yapılan köpüklü, koyu kıvamlı (yoğurt kıvamında), hafif ekşimsi fermente bir süt ürünü....Aslında içerisinde bulunan etil alkolden dolayı dinen harammı helal mi tartışmasını uyandırıyor...Ancak lahana turşusu,boza,sirke gibi yiyeceklerinde fermantasyonla oluştuğunu düşünecek olursak kefirin de helal bir yiyecek olduğunu anlayabiliriz...


Faydaları saymakla bitmeyen kefirin nasıl yapıldığına gelince... Yaklaşık bir kilo süte, ceviz büyüklüğünde kefir mayası yeterlidir. Kefir yapmak için ılık sütü cam kavanoza alın. İçerisine kefir mayasını ilave edip, 24 saat kadar bekletin. Mayalanan kefir, yoğurt kıvamında yoğun bir hal alır. Mayalandıktan sonra ise plastik süzgeç yardımıyla süzün. Böylece hem kefir mayanız hazır olur hem de kefir içilecek kıvama gelmiş olur. Ancak kefir yaparken şu püf noktayı unutmayın;  metal hiçbir ürünü kullanmayın deniliyor...
Yapılışı çok basit yeterki mayanız olsun...
Kaynatılmış sütü cam kavanoza doldururak yoğurt mayalama ısısından biraz daha serin bir ısıda bir dolu yemek kaşığı kadar mayayı sütün içerisine atın ve kapağını kapatın...Üzerine ışık almaması için bir örtü atın ve mayalanmaya bırakın...Ben mutfak dolabının içine koyuyorum ki ışıktan etkilenmesin,bu şekilde yapabilirsiniz...24 saat sonra açtığınızda kefiriniz tutmuş olacaktır...Hemen plastik bir süzgeçle süzerek başka bir kavanoza alın...Çıkan kefir mayasını soğuk sudan geçirerek kapaklı bir cam kaba alın ve üzerine su doldurun,bu şekilde  bir dahaki mayalamaya kadar buzdolabında saklayabilirsiniz...


4 yorum:

  1. Kefir kabızlığa iyi gelir sanıyordum ben de. bir ara niyetlendim ama b.ulaşmadım. Genelde iyi diyorlar. Süt yerine en iyi yoğurt sanırım.

    YanıtlaSil
  2. AFİYET OLSUN... Her derde deva... çörek otlu da çok güzel oluyor. mayalama işleminden sonra servis yaparken çörek otu ile tüketiyorum ben...

    YanıtlaSil
  3. Kefir güzel bir içecek tir aslında size neden iyi gelmedi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buketcim Kefir bana iyi gelmedi çünkü çok allerjik bir bünyeye sahibim . Vücudum dışarıdan gelen bakterileri düşman algılayıp savaşıyor...sevgiler

      Sil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!