26 Ekim 2018 Cuma

ELMA SİRKESİ YAPILIŞI -DENEME

Hayırlı Cumalar Kıymetli Takipçilerim!!!
İnstagramda Sahrap Hanımın paylaşımını görünce  daha önce hiç denemediğim  elma sirkesi yapımını denemeye karar verdim...Çok kolay ve pratik olduğunu görünce cesaretlendim...Faydaları saymakla bitmeyen doğal ev yapımı elma sirkesini eğer başarabilirsem kurmuş bulunuyorum,1 hafta oldu deneme aşamasındayım...
Öncelikle faydaları sıralamak gerekirse;

  • Bağışıklık sistemini güçlendirerek hastalıklara karşı adeta bir koruma kalkanı oluşturur.
  • Antioksidan özelliği vardır.
  • Antibakteriyel özelliği sayesinde bakteri ve mikropları yok eder.
  • Kan basıncının düzenlenmesine yardımcı olur.
  • Enerji verir, insan vücudunu dinç tutar.
  • Menopoz döneminde olan kadınlar için oldukça faydalıdır.
  • Kolesterolü kontrol eder ve kolesterolün düşürülmesini sağlar.
  • Gut hastalığına iyi gelir.
  • Reflü gibi mide rahatsızlıklarına iyi gelir.
  • Orta derece yanık tedavisinde kullanılır.
  • Düzenli kilo verilmesini sağlar. Bu durumun gerçekleşebilmesi için düzenli olarak bal ile sirkeli suyu karıştırıp içmek gereklidir.
  • Sebze ve meyveleri sirkeli su ile yıkayarak mikroplardan arındırabilirsiniz.
  • Kas ağrılarının giderilmesinde fayda sağlar.
  • Sirke adeta bir kalp dostudur, kalp sağlığına iyi gelir.
  •                                        
Elma sirkesinin yapılışı çok kolay ama oluşumu için geçen süre uzun...
Ben nasıl hazırladığımı yazayım;
  • Elmaları güzelce yıkayıp,çekirdeklerini çıkardım ve kabuklarıyla 4-5 parçaya ayırdım...
  • Sonra 5 kg lık yıkanmış kavanozların 3 te 2 si kadar elmaları yerleştirip,üzerini musluk suyuyla doldurdum...
  • En üste 1 er yemek kaşığı toz şeker serpip,hava alması için bezle bağladım...Tülbent veya başka bir bez olabilir...Ben peynir süzeklerimi kullandım...
  • Sirkeyi kuralı henüz 1 hafta oldu ama hergün slikon bir kaşıkla karıştırıyorum ki 20 gün karıştırmam gerekiyormuş...
  • 20 günden sonra artık karıştırma işlemi olmayacakmış.
  • Sirke anası oluştuktan sonra sirkeyi süzecekmişim..
  • Sirke anası deniz anası gibi jel kıvamda yumuşak bir tortu...
  • Umarım sirke anası oluşur ve sirke yapmayı başarabilirim..
  • Aslında birçok tarifte nohut,bulgur,bal konulduğunu okudum,ancak bala alerjim olduğundan ve daha doğal olsun diye kullanmadım,hatta toz şeker dahi koymasam olurdu,elmanın zaten kendi şekeri var...
  • Farklı meyvelerden de yapılabiliyormuş...Üzüm zaten bildiğimiz,nar,çilek,alıç gibi meyveleri de daha önce duymamıştım...Ancak dut sirkesini babaannem ve annem yapardı...Demekki birçok  meyveden oluyormuş..

sirke anası ile ilgili görsel sonucu
Sirke anası bu şekilde kavanozun dibinde oluşacakmış...
Fotograf Alıntıdır...
Şu anda durum bu,sirkem tamamlanıp da şişelere doldurduğumda tekrar paylaşacağım...
Şen ve Esen Kalın!!!

6 yorum:

  1. merhabalar, ben elma ile başlayarak, üzüm, alıç,nar sirkeleri yaptım. lezzetleri harika. 1 sene beklettim süzdükten sonra tamamen keskinleşti. şimdiden kolay gelsin çok keyifli bir süreç oldu benim için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dogru yapiyormuyum en iyi siz bilirsiniz o zaman Eminecim...Nohut ve bal kıllandınız mı mesela? Hatta sirke anasını saklayip tekrar sirke kurabiliyormuşuz dogrumu?

      Sil
  2. Ben de yaptım. Ama hiç karıştırmadım. Sirke anaları oluştu artık. Hafta içi süzeceğim.

    YanıtlaSil
  3. Sizin tecrubelerinizden faydalanacağım artik Saadetcim demekki karıştırmadan da oluyormuş...hatta uzerine tulbent degilde kapak kapatan bile varmış...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de tülbent koyuyorum. Aka kapatıp ara ara havasını almak da işe yarar sanırım. Çok tecrübeli değilim de artık iyice doğala yönelmenin bir sonucu. Geçen yıl nar sirkesi yaptım içtim resmen onu. Çok lezzetli oldu.

      Sil
  4. Bir süredir yapmayı düşünüyordum. Tarifine bakıp yapayım. Bu arada seni mimledim:)

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!