3 Mart 2017 Cuma

MERCİMEK MANTISI-KARATAY USULÜ

Hayırlı Bol Bereketli Cumalar !!!
Mart ayına girdiğimiz şu günlerde kış hükmünü yitirmeye başladı,hissedilir dercede belli oluyor ancak yağmurlar başladı...Çok şükür bereket olsun...
Karatay Beslenmesi tarzına geçtim 2 aydır,derken Gıda İntoleransı ile tanıştım..Bir önceki yazımda ayrıntılı anlattım...Şaşkınız tabi kızımda bende ne yiyeceğimizi şaşırdık...Ama şükürler olsun rabbim çeşit çeşit nimetler vermiş,çaresiz değiliz...Biraz zorluk çekeceğiz ama sonuç iyi olacak inşallah...Kızım glutensiz beslenmeye daha fazla ağırlık verecek...Diyetisyenimiz sevgili Sezen Çetinkaya aradı bilgilerindirdi bizleri...
İnek,Koyun,Keçi sütü yerine Manda sütü tüketmeye başladık zaten,hemen yoğurt ve peynir yaptım...
2 günde farketti Tuğçenin durumu karın ağrısı geçti ....
Yumurta arada sadece sarısı yenebilir,Un olarak Tuğçeye Mısır unundan ekmek yapacağım,kendimede karabuğdaydan...Benim sadece bira mayasına alerjim var,hamur mayası tüketebiliyorum ama tuğçe hamur mayasını da tüketemiyor...Buğday-Arpa-Yulaf-Çavdar ikimizede yasak...O nedenle Cia tohumu-Kinoa-Karabuğdayla tanıştık...Badem-Fındık-Fıstık çok da önemli değil..Fakat Bira mayasının içerdiği besinler içinde Sirkeler,Kuru Meyveler,turşu da olunca biraz zor...Bana Pirinç tamamen yasak,bulgur tüketebilirim ama Tuğçe Bulgur da tüketemiyor....Bir yemek bloggeri olarak farklı bir alana kaydım ister istemez bundan sonraki tarifler Karatay ve Besin İntoleransı karşıtı tarifler olabilir...Ve Karataya Uygun Mercimek Mantısı Tarifi var bugün...
Herkesin zevkle tüketebileceği sağlıklı bir yemek...

Hem pratik hemde lezzetli bir akşam yemeği isterseniz hemen tarifi not edin derim...

      Malzemeler:
  • 1 su bardağı haşlanmış kırmızı mercimek
  • 1 Baş Soğan
  • 200 gr kıyma
  • 1 kase sarmısaklı yoğurt 
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • Karabiber,pulbiber,tuz
     Yapılışı:
  • Mercimek haşlanır,servis kasesine alınarak soğumaya bırakılır...
  • Soğan hafif pembeşleştirilir,kıyma ilave edilerek kavrulur,tuz  ve kırmızı biber eklenir...
  • Mercimeğin üzerine sarmısaklı yoğurt dökülerek karıştırılır...
  • Servis tabaklarına önce mercimekli-yoğurtlu karışım konur...
  • Üzerine soğanlı kıymalı harçtan serpiştirilir...
  • Soğanı ayrı ,kıymayı ayrı kavurabilirsiniz...
  • Servis yaparken de üst üste dökebilirsiniz...
                                       Afiyet Olsun!!!!


Karatay Diyetinde bol bol tükettiğim tereyağlı kahve...
Tereyağını kendim yapmıştım...İnek sütünden olunca kilo vermeye engel teşkil ediyormuş meğer,hemde astım sıkıntılarımı çok fazla artırmıştı...Tek suçlu İnek Sütü değil tabi...Günde 2 yumurtadan haftada yediğim 14 yumurta,badem,fındık ,turşu,sirke v.s...
Artık Manda sütünden yapacağım tereyağımı ve peynirimi...Köyden Manda sütü bulma imkanımız var çok şükür,peynir siparişimizi de verdik,ara sıra yoğurt tereyağı da gelecek...Beslenmenin insan hayatı üzerindeki etkilerini canlı canlı görmek ne acayip...Ama bu gıda intoleransı kişiye özel ,herkesin dokunanı farklı...
Sağlık ve huzur ile.....

4 yorum:

  1. Elinize sağlık, afiyet olsun. Gıda intoleransı çok derin bir konu. Bundan 5 - 6 yıl önce ben de yaptırmıştım. Ancak sonuç beni öyle şaşırttı ki... Zayıflamaya çalışırken tek yiyebildiğim şey patates ve pirinçti. Et hariç, temel besin maddelerinin hemen hepsi dokunuyormuş bana. Diyetisyenime peynir ve yoğurt yemek için yalvarmıştım. Ispanak bile yasaktı. Çok fazla yapamadım tabii. Size kolay gelsin diyorum. Umarım gerektiği kadar dayanıp, sağlığınıza kavuşursunuz. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Betül Hanımcım gerçekten zor bir süreç çok teşekkür ederim...Kendim için değil de kızımın gliadin çıkınca buğday ürünlerine çok dikkat etmesi gerekiyor...Ben zaten karatay uyguluyordum ama yumurta süt ve süt ürünlerinin dokunuyor olması zor oldu...yumurtanın sarısını çok nadir yiyeceğim,süt olarak da manda sütü alıyoruz yoğurt ve peynir yapıyorum çok şükür rabbim birçok nimet vermiş biri olmasa diğeri var...Badem,fındık,ayçiçeği,antep fıstığı ,bira mayası (turşu,sirke,kurutulmuş meyveler), pirinç,arpa,yulaf tüketmesemde olur..3 ay dikkat edeceğiz sonra vücut tekrar bu yiyecekleri kabul ediyormuş yavaş yavaş...Sizede Allah kolaylıklar versin işiniz zor yaşlı bakmak çok zor....sevgiler

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Çok sağol Eminecim,öpüyorum ufaklığı...

      Sil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!