6 Ocak 2017 Cuma

ZEYTİNYAĞLI MERCİMEKLİ PIRASA YEMEĞİ VE KARATAY DİYETİ

Hayırlı Cumalar Kıymetli Takipçilerim!!!
Bugün yeme-içme ile ilgili ayet-i kerimeleri paylaşıyorum...

"Kendileri için nelerin helâl kılındığını sana soruyorlar. De ki: Bütün iyi ve temiz şeyler size helâl kılınmıştır. Allah'ın size öğrettiğinden öğretip avcı hale getirdiğiniz hayvanların sizin için yakaladıklarından da yiyin ve üzerine Allah'ın adını anın (besmele çekin). Allah'tan korkun. Allah'ın hesabı pek çabuktur." (5/Mâide, 4)

"Allah, içinden taze et (balık) yemeniz ve takacağınız bir süs (eşyası) çıkarmanız için, denizi emrinize verendir... (Bütün bunlar) O'nun lutfunu aramanız ve nimetine şükretmeniz içindir. " (16/Nahl, 14)

“Allah’ın sizi rızıklandırdığı şeylerden helâl ve temiz olarak yiyin. Eğer (gerçekten yalnız) Allah’a ibâdet ediyorsanız, O’nun nimetlerine şükredin.” (16/Nahl, 114)

Helal rızık ile rızıklanmalı ve şükretmeliyiz...Fikir,şükür,zikir üçgenini aklımızdan çıkarmamalıyız...
Fazla yemek ve hareketsizlik kilo getiriyor ister istemez,biraz kısıtlamalı ekmek,pirinç gibi yiyecekleri azaltmalıyız diyorum veeee sizlere güzel bir zeytinyağlı pırasa tarifi veriyorum...İstediğiniz kadar tüketebileceğiniz hafif bir yemek...İçinde pirinç yok mercimek var...
Karatay Diyetini  uygulamaya başladım 10 gündür,beslenme alışkanlıklarımı değiştirmeye çalışıyorum...Face de bir gruba yakalandım ve kendimi içinde buldum...Bu diyette pirinç,ekmek, makarna,börek,çörek,unlu gıda yok...Yağ olarak (tereyağı,zeytinyağı,fındık yağı ve kuyruk yağı serbest) ...Karatay "Yağ yiyerek Yağ Yakılır" diyor...Sabah ekmeksiz,çiğ kuruyemişli,2 yumurtalı ,peynir,zeytinli,yeşillikli  mükellef bir kahvaltı var... Meyve sadece sabahları küçük bir tane...yumurta yemezseniz yerine bir adet muz yiyebilirsiniz...Kahvaltıdan sonra Leptin hormonu salgılansın diye 5 saat ağzına lokma koymak yok, arada çay kahve (tereyağlı kahve ) serbest...sonra öğlen eğer erken kahvaltı yaptıysanız (ben 8 de yapıyorum)  5 saat sonra  bir kase çorba veya yoğurt veya bir avuç kuruyemiş (ceviz,badem,fındık,fıstık ki kavrulmamış olacak) salata ,zeytinyağlı bir tabak sebze yemeği v.s...öğleden sonra yine bitki çayı,çay,kahve,limonlu su,tarçınlı su,soda  serbest (ayran,kefir v.s yok) (sakız çiğnemek,karanfil çiğnemek yasak) ...Akşam pişirdiğiniz yemekten doyana kadar yiyebilirsiniz ama pişirme kurallarına uymak ve yasak olan sebzeleri pişirmemek kaydıyla...Mesela;patates yok,nohut ayda 1 kere,bulgur pilavı ayda 1 kere 4 yemek kaşığı,ekmek,makarna asla yok v.b) , kırmızı et serbest,köfte,haşlama,tavuk (köy tavuğu) ...Saat 20:00 den sonra yine hiçbirşey yok...geç yatmak yok çünkü leptin hormonu 11 ile gece 2 arasında salgılanıyormuş...Bol bol su içebilirsiniz...Günde 2,5 -3 litre şart zaten...Kilosu çok olanlar daha çabuk ve fazla kilo veriyorlar ama daha az olanlar yavaş fakat kalıcı kilo kaybı sağlıyorlar...Tabi spor yapmak da şart...Yürüyüş en güzeli...Bakalım hayırlısı başladım...10 günde 1 kg verdim,ilerleyen günlerde yine paylaşacağım...
Gelelim Zeytinyağlı Pırasaya;
  Malzemeler:
  • 1 kg pırasa 
  • 1 su bardağı mercimek (Ben sarı kullandım)
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1 çay bardağı zeytin yağı
 Yapılışı:
  • Pırasaları ayıklayıp yıkayın ve doğrayın...
  • Zeytinyağını fazla kızdırmadan salçayı ekleyip,karıştırın sonra pırasaları ilave ederek biraz kavurun,suyunu döküp kaynamaya bırakın...
  • Kaynara çıkarken yıkadığınız mercimeği ilave edin,karıştırın...
  • Tuz,karabiber,pul biber ekleyin...
  • Piştikten sonra sıcak veya soğuk yiyebilirsiniz...
  • Ben soğuk tercih ettiğimden buzdolabında beklettim...
                                              Afiyet Olsun!!!!

1 yorum:

  1. Elinize sağlık. Pırasaya bayılırım. Mercimekli pişirmek de çok akıllıca. Hem daha tok tutar, hem de kan yapar. Denemek lazım, sevgiler...

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!