6 Aralık 2016 Salı

KUŞBURNU YAŞLANMAYI GECİKTİRİYOR...

Hayırlı Sabahlar Efendim!!!

Kuşburnu her derde deva deniliyor...Bizim mutfağımızda daha çok kuşburnu marmelatı tüketilir...Doğal olarak ev yapımı marmelatı kaşık kaşık yemek yerine sulandırıp,meyve suyu olarak tüketiyoruz...
 Limona göre 60 kat daha fazla C vitamini içerdiği ispatlanan kuş
burnu yaşlanmayı da geciktiriyormuş ki buda biz hanımlar için mükemmel bir alternatif...
Gümüşhane ili ile özdeşleşen kuşburnu ve özellikle marmelatı şifa kaynağı...İlimizdede bol miktarda yapılıp tüketilmekte...
Antioksidan açısından çok güçlü olduğu deneylerle ispatlanmış bir bitki olan kuşburnu, yoğun bir biçimde C vitamini içermektedir.
  • Marmelat olarak tüketildiğinde de iltihaplı rahatsızlıklara faydalıdır. Eklem, romatizma ve kireçlenme rahatsızlıklarına iyi geldiği yapılan klinik çalışmalarda görülmüştür,
  • Üst solunum yolları hastalıklarına karşı vücudun direncini arttırır. Gribal enfeksiyonlara yakalanma riskini azaltır. Bunun için günde 3 tatlı kaşığı tüketilmesi önerilmektedir,
  • Eklem iltihapları ve romatizmalarına karşı kuşburnu marmelatı kullanılmaktadır,
  • Avrupa'da kuşburnu marmelatı artrit şikayetlerinin azaltılmasına karşı kullanılır. 
  • Yapılan çalışmalarda ortalama 3 hafta boyunca kuşburnu marmelatı tüketen romatizmal şikayet yaşayan hastalarının yakınmalarının yüzde 82 oranında düştüğü görülmüştür,
  • İçeriğinde bulunan parasetamol nedeniyle ağrı kesici özelliği vardır,
  • Yapılan 3 ayrı çalışmada kuşburunun osteoartirt semptomlarını azaltıcı etkisi görülmüştür,
  • Böbrek üstü bezlerinin sağlıklı çalışmasını sağlayarak, hormonal dengenin kurulmasına yardımcı olur. 


• Dokulardaki sertleşmelere ve kemik erimesine karşı tedavide,
• Ateş, genel yorgunluk sırasında ve immün sistemin güçlendirilmesinde,

• Bağırsak hastalıklarında ve ishalin önlenmesinde,
• Safra kesesi taşlarının önlenmesinde,
• Karaciğer iltihabını gidermede,
• Gözleri kuvvetlendirmede ve gece körlüğünü önlemede (göz banyosu şeklinde),
• Grip, sekresyonun azaltılmasında, solunum yolları enfeksiyonunda ve öksürük tedavisinde,
• Genel enfeksiyonlar, kabızlık, safra kesesi, böbrek ve mesane rahatsızlıklarında,
• Romatizmada ve bulaşıcı hastalıkların tedavisinde,
• Vücudun yaşlanmasını geciktirmede,
• Kemik kırılmalarında, raşitizmde, vücudun bağ dokularını güçlendirmede,
• Kavrama yeteneği ve beyin fonksiyonlarını güçlendirmede,
• Stresin azaltılmasında etkili olduğu bilinmektedir.


 Kuşburnu yağı kuşburnu bitkisinin çiçeklerinden elde edilen bir yağdır. Kuşburnu yağı A vitamini,retinol, Omega3 ve Omega 6 ihtiva eder. Kuşburnu yağı el, yüz, vücut için ideal bir yağdır ve güvenle cilde uygulanabilir. Güzellik merkezlerinde aromaterapi olarak da kullanılan bir yağdır. Kuşburnu yağı alınırken aroma olanları tercih edilmemelidir, doğal olanları alınmalıdır. Kuşburnu yağı bu zengin içeriği sayesinde cilt için iyi yağlar arasındadır.
Bu fadalı bilgiler,araştırma sonucu googleden elde edilmiştir...

11 yorum:

  1. Ne kadar da çok şeye faydası varmış, kıymetini bilmek gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Dilekcim çok faydalı gerçekten...

      Sil
  2. Köyde babam denk geldikçe yapar ve bana da gönderir o kadar lezzetli olur ki çocuklarla severek tüketiriz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuşburnunu toplaması da marmelat yapımıda çok zor...Eldiven kullanmak lazım,dikenleri batar çünkü...Ama muhtemelen babanız bu konuda uzmanlaşmıştır,afiyetle yiyin...

      Sil
  3. Biz de çok severiz kuşburnu marmeladını...yararlarını da ayrıntılı bir şekilde öğrenmiş olduk. teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. Yeni aldı kuşburnu, çayını içeceğim. Marmelatını da çok seviyorum ama şekerinden çekinerek çok fazla tüketmiyorum ama kaşık kaşık yiyesim var. Bilgiler işime yaradı, teşekkür ederim. Selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında hiç şeker konulmasa daha iyi olur ama çok ekşi...Az şekerli ideal..Hazır kavanozda satılanlar çok şekerli oluyor,ev yapımı olanlar daha güzel...

      Sil
  5. Kaynım şark görevini Gümüşhane de yapmıştı çok uzun yıllar oldu onlardan duyardım hep yeğenimiz liselerde bununla ilgili bir de ders olduğunu söylemişti,ben çok severek içiyorum ama hazır paket değil de kurusunu aldım biraz ezip onu demliyorum. onun rengini görünce hazır paketlerin içine ya hibisküs koyuyorlar ya da katkı bir renklendirme yapıyorlar meyvesinden o renk kesinlikle çıkmıyor çünkü.
    Eline sağlık canım çok güzel bir yayın olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuşburnu gerçekten çok faydalı yazımı beğenmene çok sevindim...Damadımızda gümüşhaneli gidip gelirken dikkat ettim pestil köme ve kuşburnu çok meşhur orda ve çokda güzel ...aslında kaynatıp çayını içmek lazım bu soğuk havalarda...

      Sil
  6. Nedense çok sevemedim kuşburnunu. Sadece aklıma gelirse çayını içiyorum. Bu kadar faydası olduğunu bilmiyordum. Bu faydalı paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!