1 Kasım 2016 Salı

KIZILCIK ŞURUBU VE NELER YAPMIŞIZ...

Eykül-Ekim ayı Kış Hazırlıkları içerisinde Kızılcık Şurubu  yapmayı da ihmal etmedim...Aşısız,doğal kızılcıkları bulunca hem dondurucuya attım hemde şurubunu hazırladım...Sosyal medya üzerinden paylaşsamda ana vatanım olan blogumda da arşivlensin istiyorum...
İnstagram hesabım için tıkkkkkkk
İstediğiniz miktarda kızılcığı yıkayıp tencereye alın ve üzerine su ilave ederek kaynatın...Kızılcıklar iyice piştiğinde kevgirden geçirin,damak zevkinize göre toz şeker atın ve tekrar kaynatın...Ocaktan aldıktan sonra sıcakken kavanozlara doldurup kapaklarını sıkıca kapatıp ters çevirin ,üzerini bir bezle örtün ve 5-6 sat sonra dolaba kaldırın...
Kızılcığın Faydaları  Hakkında Google Amcada şunları buldum;

Bakterilere karşı vücudu korur. İdrar yolu enfeksiyonlarını yani sistiti önler. Mesane ve böbrek iltihabını tedavi etmeye yardımcı olur. Kolesterolü dengeler, şifa bulmanıza yardım eder. Kalp ve damar hastalıklarına karşı koruma sağlar. Kardiyovasküler hastalıklara karşı kullanılabilir. Kan pıhtılaşması riskini azaltır. Gece görüşünü geliştirir. Bazı insanlar geceleri zor görürler, görme zorluğu çekerler. Işığı kapattıktan sonra yataklarını bile bulmakta zorluk çekerler. İşte bu dertten yakınan kişiler mutlaka kızılcık tüketmelidir. Bu şifalı bitki gözün ışık değişikliklerine uyum sağlayacak pigmenti üretmesine yardım eder. İshale karşı faydalıdır. Diyabete yani kan şekerini düzenlemeye de yardım eder. Kalp dostudur.

Kan damarlarını korur. Safra giderilmesini sağlar. Karaciğerin daha verimli çalışmasını sağlar. Etkili bir idrar söktürücüdür. Kızılcık suyu içecek olarak tüketilirse dişlerinizin taze ve temiz kalmasını yardım eder. Böbrek taşlarının oluşumunu engeller. Ve işte birçok kişinin istemediği, birçok kremler kullandığı yaşlanmayı geciktirir. Yaşlanma karşıtıdır. Düzenli olarak kızılcık suyu yada meyvesi tüketerek yaşlanmayı geciktirebilirsiniz. Daha uzun süre genç kalmak sizin elinizdedir. Cildin aşırı kurumasını ve kırışıklıkları engeller. Kozmetik sektöründe de krem yapımında kullanılır. Cilde canlılık kazandırır. Kızılcık reçeli yapılarak da tüketilebilir.
Kızılcık Şurubundan sonra sıra aşureye geldi...

Yine aşure ayı dolayısıyla Aşuremi de pişirdim...
Daha önceki aşure tarfim için tıkkkkkk
Ankaradan kayınbiraderim ile eltim geldi...Bol bol gezdik ve aşure yedik... 
İznimin son gününde bütün kızlar toplaştık...
Bütün kızlar derken 2 arkadaşım gelecekti,daha sonra bir arkadaşımı da kızıyla birlikte ben davet ettim...

Tuğçenin arkadaşlarıyla birlikte çok miktarda yaptığı ve benimde dondurucuya attığım mantı sofranın yıldızıydı,çok severek yedi herkes...
3 2 1 Poğaça (Tarifi sonra yazacağım)

Ve Pudingli Yaş Pasta... 
Kurabiye çeşitlerimiz vardı...
Turşuya doymadı mı bu kadın diyenleri duyar gibiyim...
Ancak bunları Eltim gelmeden bir gün önce kereviz sapı ile kurmuştum...Her damak lezzetine uygun olmayabilir,kerevizi sevmek lazım...
Havuç,salatalık,biber,sarmısak ,kereviz sapı ve yaprakları var içinde... 
Cam kavanozda olunca turşu içime siniyor...
Umarım tadı da güzel olur...
Sağlıkla ve Esen Kalın....

1 yorum:

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!