24 Ekim 2016 Pazartesi

KÖZLENMİŞ KAPYA -KIRMIZI BİBER TURŞUSU

Hepimizin en çok sevdiği Közlenmiş Kırmızı Biber Turşusu...
Turşudan ziyade atıştırmalık,yemeklerin yanında salata olarak kullandığımız bir yiyecek...

En çokda küçük kızım seviyor,yapıp ona da gönderdim...
Geçen seneki hazırlıklarımdan burada

   Malzemeler:
  • 2,5 kg kadar közlenmiş biber
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağından biraz az sirke
  • 2 yemek kaşığı kaya tuzu
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 7-8 diş sarmısak
 Yapılışı:
  • Biberleri közleyip,kabuklarını soyun.
  • Sıvı yağ,sirke,tuz,şeker ve doğranmış sarmısakları tencereye alıp hafif kaynatın...
  • Doğranmış biberleri de içine ilave ederek karıştırın...
  • Sıcak sıcak kavanozlara doldurup,kapaklarını sıkıca kapatın ve bir bez üzerine ters çevirin...
  • Üzerlerini ayrı bir bez veya havlu  ile sarın,5-6 saat sonra kavanozları düzeltin ve kapaklarını kontrol ederek kaldırın...
                                      Afyet OLSUN!!!

2 yorum:

  1. nefis olur miss mis:)
    Ben bu sene sadece közleyip buzluğa koydum fazla bir şey yapmadım nasipse Aralık ortası Diyarbakır'a gideceğim 2,5 belki 3 ay annane babanne dönüşümlü bakacağız Duru'ya ilk nöbet benle olacak son an değişikliği çıkmaz ise:)Tuğbam çalışmaya başlıyacak:)) Bu sene eşimin çıkarıp kendi hazırlayabileceği tarz da kışlıklar yaptım.
    Ellerine sağlık afiyetle tüketin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim arkadaşım...Duruyla çok güzel zaman geçireceğiniz belli ne güzel maşallah...

      Sil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!