18 Şubat 2016 Perşembe

NOHUTLU KÖZLENMİŞ PATLICAN SALATASI

Hayırlı Akşamlar Kıymetli Takipçilerim!!!
Havaların ısınması ile etraf kıpır kıpır canlandı... Şubat ayında daha önce hiç görmediğimiz sıcakları yaşıyoruz...Ama haftaya daha soğuk olacakmış,bakalım...
Hava nasıl olursa olsun, yeterki sağlık  olsun!!!
Bugün sizlere kendimce tamamen doğaçlama olarak yaptığım salatanın tarifini vermek istiyorum...
Ben çok beğendim ve başlı başına bir yemek olarak da yenebilecek farklı bir lezzet oldu...
Közlenmiş patlıcan zaten her daim favorimizdir ailece... 
Nohutu fazla tüketmediğimizi fark ettim...Oysa ki baklagiller özellikle kışın çok tüketilmeli...
Pratik olması açısından Nohutu kendiniz önceden haşlayıp,dipfirize koyabilirsiniz veya hazır haşlanmış olarak satılan nohutlardan alabilirsiniz ki ben öyle yaptım hemen acil olarak hazırlamak için konserve olanını aldım ve çok güzeldi...Közlenmiş patlıcanı da önceden dipfirize koymadıysanız cam kavanozlarda olan közlenmiş patlıcanlardan alabilirsiniz...
Tarifi çok kolay;
  • 1 kutu haşlanmış konserve nohut
  • 1 kutu közlenmiş patlıcan
  • Yarım demet maydanoz
  • 2-3 yemek kaşığı nar ekşisi
  • Yarım çay bardağı zeytinyağı

Nohut ve patlıcanları karıştırıp servis tabağına alın , nar ekşisi , tuz ve zeytinyağını ekleyin...En üste ufak doğradığınız maydanozları da serpiştirirerek afiyetle yiyin

4 yorum:

  1. baklagil salatalarını severim

    YanıtlaSil
  2. Yummy!! Thanks for sharing :)

    YanıtlaSil
  3. Ben Balıkesir liyim. Biz hemen hemen tüm çorbalara, pirinç, bulgur pilavına, makarnaya nohut koyarız. Herkesin buzluğunda haşlanmış nohutu vardır. O yüzden bu salata yazınız dikkatimi çekti. Hiç aklıma gelmezdi. Aklınıza sağlık:) takibe aldım hemen. Bana da beklerim. guzelisleri.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  4. Hiç tatmadığım bir lezzet, pratik olması avantaj.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!