5 Şubat 2016 Cuma

CIVRILA -YÖRESEL BİR LEZZET

Hayırlı Cumalar Kıymetli Takipçilerim!!!
Cumanız mübarek,ömrünüz bereketli ve sağlıklı olsun...

Özgül Teyzem ve annemle  hafta sonu bir nikaha gittik...Soldaki annem,sağdaki Özgül Teyzem
annemin öğretmen arkadaşı...İkiside emekli öğretmenler.
Nikah çıkışı birlikte kahve içtik...
Onlarla birlikte olmak beni çok mutlu ediyor.. 
Cıvrıla yemeği annemin çok sevdiği ve sık yaptığı bir yöresel yemek...Erzincanın Kemah ilçesine ait...
Besleyici ve lezzetli bir çorba demek daha uygun olur sanırım...Daha önceki cıvrıla tarifi burada
Cıvrılanın Annemin Kaleminden Tarifi Şöyle;

      Malzemeler:
  • 250 gr civil kesilmiş yeşil fasulye
  • 1 Baş Soğan
  • 2 yemek kaşığı salça
  • Çorbalık kesilmiş erişte Tuz,karabiber,Pul Biber
  • 1 Çay bardağı İnce Bulgur
  • 1 orta boy patates
  • l Çay bardağı Süt
  • 1 Kibrit Kutusu Büyüklüğünde Beyaz Peynir 

    Yapılışı:
  • Soğan bir miktar yağ ile kavrulur,salça ilave edilir.Daha sonra su eklenerek,kaynamaya bırakılır.
  • Kaynadıktan sonra bulgur ,tuz,biber konur.
  • Sonra  çivil kesilmiş (yazdan dondurucuya konulmuş fasulyede olur) yeşil fasulye çorbaya ilave edilir.
  • 1 adet minik doğranmış patates eklenir.
  • Pişmeye yakın süt ve peynir de konulur.
  • Çorbalık erişte teflon tavada kuru olarak bir miktar kavrulur ve en son ilave edilerek biraz daha kaynatılır...
  • Ocağın altı kapatılır ve bir çay bardağı süt  eklenir...
  • CIVRILA hazır duruma gelmiştir.
                                            Afiyet Olsun!!!!
*Bu lezzette yeşil fasulye yerine yarım demet yıkanıp doğranmış ıspanak da kullanılıyor...
*Biz hem fasulye ile hemde ıspanak ile yapıyoruz...
*Besleyici değeri çok yüksek olan bu yemek çocuklar tarafından da tercih edilecektir.
*Yöresel yemekler o yöre insanın damak zevkine hitap ettiğinden alışık olmadık lezzetler farklı gelebilir...
*Denediğinizde seveceğinizi düşünüyorum... 
Herkese mutlu,sağlıklı, huzurlu bir hafta sonu diliyorum...

9 yorum:

  1. Fasulye sevmeyenlere birde böyle deneyelim

    YanıtlaSil
  2. çok güzel , paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. Gayet farklı görünüyor, Elinize sağlık yöresel tarifiniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  4. Ne güzel ismi var yemeğin ilk defa duydum,ellerinize sağlık.Ya anneniz büyük halama o kadar çok benziyor ki anlatamam anneme bu kim diye fotoğrafını gösterdim büyük halan diyo o derece fotoğrafı olsa da gösterebilsem sizede,anneciğinizin ellerinden öperim,sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevtapcım çok teşekkür ederim anbem ve kenfi adıma....insan insana benzer...erzincan kemah ike bir bağlantınız var mı belkide tanıdık çıkarız sevgiler

      Sil
    2. Yok biz iki taraftan Giresun Göreleliyiz :)

      Sil
  5. Teşekkür ederim. Inancı sağlam, büyüklere saygılı, yoksulun yanında kucuklere sevgi dolu olduğun için.Iyiki benim kızım sın, seninle gurur duyuyorum.ANNEN

    YanıtlaSil
  6. Tülin hanım bahsini ettiğiniz bloğu şikayet ettmiştim google'a .Kendisine de defalarca yazmıştım sanırım faydası oldu, bloğu toptan silmiş..Darısı diğerlerinin başına; zira mikrop gibi türüyorlar .Hangi biriyle uğraşacağımı şaşırmış durumdayım.. Sizinde gözünüz aydın.

    YanıtlaSil
  7. Anneler rabbim başınızdan eksik etmesin uzun ömür versin ben yeni kaybettim yeri dolmuyor hatıralar etrafını sarsada zaman ilaçtır diyorum yemeğini duymamıştım vitamin deposu olduğu kesin sevgiler

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!