3 Temmuz 2015 Cuma

KADAYIF DOLMASI

Ramazanın 16. Gününden Selamlar Herkese!!!
İftardan sonra mutlaka tatlı olmalı evlerimizde değil mi?
Erzurumun meşhur kadayıf dolması ile geldim bende...
Erzurum ve Erzincan çok yakın iller olması nedeniyle iki şehrin birbiri ile münasebeti çok fazla...
Kadayıf Dolması Meşhur Muaammer Ustada Erzurumda yenir ve çok beğenilir...Oradan gelen eş dost sürekli getirir bizede...Ama bu tatlı pakete girince iyi olmaz en azından ben hiç yemem...Taze taze yerinde yemek lazım...Eşim ramazanın başında Erzuruma toplantıya gittiğinde açık kadayıf getirmişti ve bende dolmasını yapayım dedim...Yağda kızardığı için biraz ağır oluyor ama yinede evde yapılanın tadı bambaşka... 
Malzemeler :
  • İstediğiniz kadar kadayıf
  • 2-3 yumurta
  • 1 kase kırılmış ceviz içi
  • kızartmak için sıvı yağ
    Şerbeti İçin:
  • 4 su bardağı toz şeker
  • 5 su bardağı su
  • 1-2 adet minik limon tuzu veya 3-4 damla limon suyu
   Yapılışı:
  • Öncelikle kadayıf ince kesilmiş ve yumuşak olmalı...Kadayıftan bir miktar koparıp tabak şeklinde açın ve  içine elinizle kırıkladığınız cevizlerden biraz koyarak yaprak sarma yapar gibi sıkı sıkı sarın...
  • Bir kaseye su koyup elinizi hafif ıslatarak toparlayabilirsiniz ...
  • Daha sonra sıkıca sardığınız kadayıf dolmalarını çırptığınız yumurtlaya batırarak kızgın yağda iyice kızartın...
  • Kızaran kadayıf dolmalarını hemen önceden kaynatıp soğuttuğunuz şerbete atın ve 10-15 dakika beklettikten sonra şerbetten alarak servis tabağına dizin...
                                                 Afiyet Olsun!!!
                                              Hayırlı İftarlar!!!

11 yorum:

  1. Erzurumun meşhur tatlısı.Yerinde yemiştim ve çok beğenmiştim.ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. off süper görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık nefis olmuş.sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık çok nefis görünüyor...

    YanıtlaSil
  5. Ablacım kesinlikle harika bir tarif. Cok cok severim annem harika yapar.
    Seninde ellerine saglık ablacım..

    YanıtlaSil
  6. harikaaa
    afiyet şeker olsun

    YanıtlaSil
  7. Muhteşem bir görüntü. Ellerinize sağlık. Bloguma bıraktığınız bilgi için teşekkür ederim.
    Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ne demek blog kardeşliği....

      Sil
  8. Tülin ciğim merhaba canim haklisin epeydir gorusemedik...Cocuklarinda evde olmasiyla tatli bir telase+ramazan nete pek zaman birakmiyor..ceplede bloglari dolasmak yeterli gelmiyor..inan dünkü yaziyi ceple paylastim guncellensin diye başardım onuda😄gelelim dolmaya eli öpülesi kadınsın vesselam marifet beceri hüner say say bitmez...ellerine saglik canim bende bayrama 50 kadar sarsammi ki diyorum lafta kaliyor inan.:))unutmadan yumurtali agir olmasin dersen yarim cay bardagi süt yada yogurt suyu ekle..direk yumurtaya bandirma icli kofte oyar gibi parmak uclarinla ısla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nuraycım çok teşekkür ederim sağol,senin marifetlerinin yanında benim lafım olmaz...kadayıf dolmasını kızartırken süt eklesem diye çok düşündüm ama teyit edemediğim için yapmadım,şimdi senin onyınla uygulayacağım , sarıp dipfirize koyduğum dolmalarım için...sevgiler canım...

      Sil
  9. Tülin'cim ellerine sağlık nefis görünüyor ev yapımı olması her şeyin üstünde afiyet olsun,selamlar..

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!