14 Nisan 2015 Salı

BASİT BEBEK YELEĞİ VE YAPILIŞI

Soğuk Bir Nisan Sabahından Selamlar,Sevgiler Herkese!!!
2-3 gündür soğuyan havalarla kış geri geldi...Kar havası var sanki...
Şöyle bir söz vardır;Kork Nisanın Beşinden Öküzü Ayırır Eşinden" diye...
Zamanın birinde köylü amcanın biri "nisan geldi artık hayvanları meralara salarım, samanı satar rahat ederim" demiş ve samanları satmış. ama hesabı tutmamış nisan ayı çok soğuk geçmiş hayvanları ahırdan çıkaramamış bile. verecek saman da kalmayınca tabi dişi süt verir faydası olur diye öküzü satıvermiş. Böylelikle kork nisanın beşinden öküzü ayırır eşinden sözünü söyletmiş....
Havalar ısınır,tekrar soğur,tekrar kış gelir,yeterki sağlık olsun diyelim ve Basit Bebek Yeleğimize gelelim....
Yeleğin örülüşü çok kolay...
Deryanın dünyasından öğrendim yine...
Harika örgüler örüyor hanımlar gerçekten...
Zerrin Hanımın anlatışı ile izleyin muhakkak....
Bebe yünü ve 3,5 numara şiş ile örülüyor...
Benim ipim Deryanın tercihi Nako-Pırlanta ve 4 numara şiş ile ördüm...
Aslında 3-3,5 idealmiş...Bu tür bebek yeleklerinde haroşa örgülerde daha sıkı şiş kullanmak lazım diye düşünüyorum...
Örgüye arkadan 62 ilmek atarak başlanıyor...
62 diş haroşa örülüyor...
Sonra ; 21  -  20   -  21 olarak ilemekler ayrılıyor...
21 ilmekle omuzun biri örülüyor sonra diğeride örülerek tamamlanıyor...
Derya Baykalın dediği gibi güzel bir atraksiyon ile kol ve yaka kesmeden yeleğimiz bitiyor...
Gerçi haroşa örmeyi pek sevmem ama zevkli örülüyor...
21 ilmekle 20 diş haroşa örüp, 21. dişte 10 ilmek haroşa ördükten sonra 1 ters örüyoruz sonra 1 artırıp tekrar 10 ilmek örüyoruz,arka yüzden hep haroşa...
10 ilmek haroşa  + 1 ters + 1 artır+ 10 ilemek haroşa
Ben haroşayı hep düz örgü ile seviyorum ama hep ters örgü ile örecekseniz artımadan önceki ilmeği düz örmeniz gerekir...Arka yüzden de hep ters olur...
Bu şekilde 16 adet ajur (artırma) olunca artırma yapmadan normal örüyoruz ama kenarından ilerleyen düz ilmek devam ediyor...
Bu şekilde iki tarafı da bitirdikten sonra kenarları dikiyoruz...Dikerkende kenarları uç uca getirip bir ilmek bir kenardan bir ilmek diğer kenardan alarak iğne ile diktim...
  • Haroşa örerken ben kolajdaki ilk fotoğrafta olduğu gibi ilmekleri  düz örüyorum...
  • Örgünün  baş kısımlarının düzgün durması,  ilmeklerin uzamaması için  de 2. resimdeki gibi en son ilmeği örmeden alıyorum...
  • Örgüyü çevirip başa geldiğimizde ilk ilmeği düz örüyorum...
  • Böylece örgümüz daha düzgün olacaktır... 
  • Bu yeleği bebek yeleği örmek isteyen herkese tavsiye ederim...Renk renk örün hediye götürün,kolay ve gösterişli...
Yeleğin düğmelerini kendim yaptım...
Düğme yapımı için daha önceki anlatımım burada
İster elde ister hazır düğme dikebilir,hatta büyükler için de uygulayabilirsiniz...
Kolay Gelsin!!!

2 yorum:

  1. ne güzel anlatmışsın hemen heveslendim ..ellerine sağlık güzel olmuş..

    YanıtlaSil
  2. Annemin son zamanlardaki favori yelek modeli hem kolay hem çok cici, ellerine sağlık.. Düğmeleri çok beğendim hazırlardan çok daha güzel olmuş mutlaka deneyeceğim.. Sevgiler.. Hayırlı Cumalar..

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!