3 Mart 2015 Salı

SARMISAKLI YOĞURTLU ARPA ŞEHRİYE SALATASI

Genellikle şehriye ve kuskus ile yapılan salataları pek sevmem...Ancak yoğurtlu olursa değişir...Sarmısaklı yoğurt her derde deva ...Yoğurtlu Arpa Şehriye Salatasını hafta sonu gelen misafirlerime yapmıştım...Aslında bir bakıma makarna salatasını andırıyor... 
Benim tarifim şöyle; ki kendimce yaptım oldu...
     Malzemeler:
  • 1 pkt arpa şehriye (Büyük boyutta olan-Pasta Villa)
  • 2 adet salatalık
  • 2 adet havuç
  • 2 kase sarmısaklı yoğurt
  • yarım demet dere otu
  • pul biber,tuz
     Yapılışı:
  • Şehriyeyi 5 su bardağı su ile haşlayın...
  • Haşlarken içine (yapışmaması için) iki yemek kaşığı  sıvı yağ ekleyin ve tuz atın...
  • iyice suyunu çekince süzgece alın ve süzdürün,karıştırma kabına alın...
  • Rendelediğiniz 2 adet salatalık ve doğradığınız dere otunu ilave edin...
  • Sarmısaklı yoğurdu da ekleyerek iyice karıştırın...
  • Biber ve tuz oranı zevkinize kalmış...
  • diğer tarafta rendelediğiniz büyükçe 2 adet havucu az sıvı yağda soteleyin...
  • salatanızın üzerini dilediğiniz biçimde kavrulmuş havuç ile süsleyin...
  • muhteşem bir lezzet veriyor,ihmal etmeyin... 

  • Bizim salatamız sofrada biraz fazla beklediği için yoğurdunu çekmiş görünüyordu ancak servis yaparken hafif karıştırınca tam kıvamında olduğu anlaşıldı...
  • Servis yaparken havucundan da tabaklara paylaştırın veya havucu tamamen salatanın üzerine yayabilirsiniz...
  • Ben mayonez eklemedim,arzu ederseniz ekleyebilirsiniz.
                                          Afiyet Olsun!!!

3 yorum:

  1. Elinize sağlık. Bu salatayı ben de çok severim. Özellikle de yazın soğuk soğuk pek güzel olur. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık. Afiyet olsun.
    Ben de deneyeceğim. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  3. sitenizle yeni karşılaştım tariflerin çoğunu defterime de ekledim.Gayet güzel tarifler var bu arada atamızı 77. yılında da unutmadığınız için teşekkürler

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!