9 Aralık 2014 Salı

PON PON İPTEN BEBEK BATTANİYESİ

İki haftalık izinden sonra her ne kadar işe başlamak zor olsada evde yarım kalan işlerimi tamamladım,yeni işler başladım ,misafir ağırladım...Artık emekli olma vakti gelmiş aslına bakarsanız ancak yaşımı dolduramadığım için devam demek zorundayım...
Dut ipten daha önce çantalar ördüm bildiğiniz üzere...Ama battaniyede ayrı güzel oldu sanki...Çantalarım için tıkkkkk
Şimdi battaniyenin pembesini başladım örüyorum... 
Battaniyeyi arkadaşım Marifethenede görmüştüm...Ama benim dut ipim farklı olduğundan biraz daha değişik yaptım...Marifethanenin battaniyesi ve yapılışı için  buyurun...
Battaniyede kullandığım beyaz ip Nako Bon Bon Kalın (Nako bonbon ipte ince,clasic ve kalın olmak üzere 3 çeşit var ben kalını tercih ettim tok durdu ) ve Nora Dutum ip...
Tığ numarası 5....
6 tane beyaz ip ,2,5 -3  adet de  pon pon ip kullanılıyor...  
Kenar kısmını yapmadan beyaz bebe pazeni aldım ve astarlanması için terziye verdim...Berbat oldu hiç beğenmedim ve tekrar sökerek etrafını oyaladım,böyle çok güzel oldu...
Yapılışını tarif edeyim;
  • 90 cm başlayıp,ilk sırayı ikili trabzan yapın...
  • sonraki 2 sıra sık iğne uygulayın...
  • 2 sıra sık iğne yaptımki dutlar üst üste gelmesin...
  • daha sonra tekrar ikili tarbzanla 5 adet trabzan yapıp dut ipi ekleyin...
  • dut ipin arasındaki ipin üzerine 2li trabzan yapılacak ve dut kısmı öne gelecek şekilde kıvrılıp,tekrar 5 adet trabzanla devam edilecek...
  • Dut ipi örerken bir sırada öne doğru diğerinde arkaya doğru alarak denk geliyor...
  • ikinci kere dut ipi örerken iki dut ipin arasına gelecek şekilde denk getirmeniz gerekiyor...
  • Uç oyası için 3lü trabzan ve 4 zincirle üzerine minik tohumlar yapıyorsunuz 5 adet ve zincir çekmeden uygun bir yere batıyorsunuz...
  • sonra 2 zincir çekip diğer çiçeğe geçiyorsunuz...
Umarım anlatabilmişimdir...
Yapmak isteyenlere kolay gelsin...

3 yorum:

  1. Çok güzel bir battaniye olmuş Ellerinize emeklerinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. canım benim sayfamda bir ödülün var:)

    YanıtlaSil
  3. Ay ne hoş sayfaya düştüm bölee :) herşey var...
    Sizi takibe aldım bende sayfama beklerim...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!