12 Aralık 2014 Cuma

AVAKADO SALATASI


Hayırlı Cumlarınız Olsun Kıymetli İzleyenlerim!!!
Bugün Maide suresini okuduk elhamdülillah.....
114. ayetinde geçen sofra (Arapça okunuşu maide), sureye adını vermiştir. Rivayete göre sure Hicri 6. yılda Hz.Muhanmmed'in Mekkelilerle yaptığı Hudeybiye Antlaşması'ndan sonra nazil olmaya başlamıştır. İhtiva ettiği birçok konudan biri olan ve “yemek sofrası” manasına gelen Maide, sureye isim olmuştur.
Sureye haram aylar, kurban, ihram gibi hacla ilgili konularla başlanır. Sonra yiyeceklerden ve kadınlardan haram-helal olanlar konusuna geçilir. Surenin 6. ayeti ise abdest ile ilgilidir. Sonra Âdem’in iki oğlunun kurban takdim etmeleri ve isim vermeden Habil ve Kabil konusu ele alınır.
Suredeki 33 ve 38. ayetler gibi bazı ayetler ise yol kesme, hırsızlık ve kısas benzeri Şeriat hükümlerine kaynaklık eden ifadelerden oluşur.

Surede önemli bir miktar Yahudi ve hırıstiyanların inançları, sapkınlıkları, düşmanlıkları gibi konularla ilgilidir. . 110. ayet ise İsa’nın öldürülmediğini, göğe yükseltilmesini, mucizelerini, kendisine Tevrat ve İncil’in öğretildiğini yazar.
Sure ahitlerini yerine getirenlerin kıyamet gününde alacakları ödüllerle bitirilir.

*Bilgiler Wikipedia dan alıntıdır..

Maide Suresi 4.Ayet-i Kerimeyi seçtim;

*Sana, kendilerine neyin helal kılındığını soruyorlar. De ki: "Size iyi ve temiz şeyler helal kılındı." Allah'ın size öğrettiğinden öğreterek yetiştirdiğiniz avcı hayvanların sizin için tuttuklarını yiyin ve üzerine Allah'ın adını anın (besmele çekin), Allah'tan korkun. Muhakkak Allah, hesabı çabuk görendir.
Bugünkü tarifimiz Avakado Salatası...
Faydaları saymakla bitmeyen sağlıklı bir lezzet...
Tarifimiz şöyle;

Avakadoyu ikiye bölüp içindeki büyük çekirdeği çıkardım...Yemek kaşığı ile etli kısmını alıp,  çatalla ezdim...Bol zeytinyağı,limon,sarmısak ve bir yemek kaşığı da ketçap ekledim...Hepsi bu kadar...
Limon bu salatanın vazgeçilmezi en az yarım limon kullanın derim...
Afiyet Olsun!!!

3 yorum:

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!