30 Eylül 2014 Salı

İNCİR REÇELİ

Rahmân ve Rahîm olan Allah'ın adıyla.
1. Tîn'e (İncire) ve zeytûn'a (zeytine) andolsun.
2. Sinâ dağına andolsun,
3. Bu güvenli şehre (Mekke'ye) andolsun ki,
4. Biz, gerçekten insanı en güzel bir biçimde yarattık.
5. Sonra onu, aşağıların aşağısına indirdik.
6. Ancak, iman edip salih ameller işleyenler başka. Onlar için devamlı bir mükâfat vardır.
7. (Ey insan!) Böyle iken, hangi şey sana hesap ve cezayı yalanlatıyor?
8. Allah, hükmedenlerin en iyi hükmedeni değil midir?


Kuran-ı Kerimde adı geçen nezih meyvelerdendir incir...Reçellerin sultanıdır...
Tin suresinde bahsi geçer...
İncir, içerdiği yüksek oranlardaki protein, vitamin  ve minerallerle hücrelerin yenilenmesini sağlayan bir besindir.Daha başka faydaları için tıkkkkkk
Evettt İncir dedik,faydalarından bahsettik ve sıra geldi reçeline...Bu sene ilk defa yaptım incir reçelini ama herkesten tam puan aldı...1 kg dan yapmıştım keşke daha fazla yapsaydım dedim ki zaman geçmeden,taze incirler tükenmeden  tekrar yapmayı düşünüyorum...


Ben her zamanki reçel usulümü kullandım...
 Malzemeler:
--------------
  • 1 kg yeşil incir (koyu renkli de olabilir) Kabuklarını soymadım...
  • 5 su bardağı toz şeker
  • 4 su bardağı su
  • 2-3 orta boy limon tuzu
        Yapılışı:
    ----------------
  • İncirleri yıkayıp tencereye dizin...
  • Üzerini toz şekerle kaplayıp,bir gece bekletin...
  • Daha sonra ateşe koymadan önce suyu ilave edin ki incir fazla sulanmayacaktır...
  • Kaynatmaya başlatın ve   incirler piştiğinde el kevgiri ile incirleri ayrı bir kaba alın...
  • Limon tuzunu da ilave ederek şerbeti 15-20  dakika daha kaynatın ,katılaştığını anladığınızda incirleri tekrar içine atın ve 5 dakika daha kaynattıktan sonra ocaktan alın...
  • Soğuduktan sonra kavanozlara doldurun...
  • Besleyici ve lezzetli olan bu reçelden azar azar tüketin...
                                        Afiyet Olsun!!!!

3 yorum:

  1. ellerine sağlık canım banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Afiyetle tüketin.İncir hakikaten çok faydalı reçeli de nefis oluyor,tam kıvamında görünüyor ellerine sağlık.Selam ve sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. HANİ BİR SELAM BEKLERSİN YA UZAKLARDAN,KİMDEN OLURSA OLSUN "unutulmamışım"DERSİN,BU SELAM SİZE OLSUN,GÖNLÜNÜZCE GÜZEL BİR BAYRAM OLSUN

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!