5 Mayıs 2014 Pazartesi

İRMİK HELVASI-FINDIKLI


Günaydınlar Efendim,Hayırlı Sabahlar!!!
Haftanın ilk gününden selamlar herkese!!!
Hava kapalı,yağmur yağdı yağacak durumunda...Hafta sonu yorgunluğu üzerimde ,hava da böyle olunca bir iç kararması ...Ama biz içimizi karartmıyor,sağlığımıza ve huzurumuza şükrederek mutlu oluyoruz!!!
Tatlı yiyoruz tatlı konuşuyoruz...veeee dün akşam yaptığım irmik helvasının tarifini paylaşıyorum sizlerle...Bu tarifi 3-4 kere denedim ama paylaşmaya fırsat bulamadım...Akşam yeniden yaptım ve resimledim...Tarifi buradan aldım...Her seferinde mükemmel sonuç aldığım irmik helvasını ben fındıklı yaptım...Fındığı çok sevdiğim için tatlılarda bile hep fındık olsun istiyorum...
Hafiftarif.com o kadar güzel ve ayrıntılı anlatmış ki hiç bilmeyenler bile kolayca yapabilir...



Tarifi bir de ben yazayım;        
  Malzemeler:
  •  100 gram tereyağ
  • 1,5 su bardağı irmik
  •  1 su bardağı süt
  •  1 su bardağı su
  •  1 su bardağı + 2 çorba kaşığı toz şeker
  •  1 avuç yarıya bölünmüş fındık
  •  1 paket vanilya

  Yapılışı:

  • İrmiği, yağı ve fındıkları tencereye koyun. En kısık ateşte, yaklaşık 45-50 dakika boyunca kavurun. 
  • Başka bir kaba, 1 su bardağı şekeri ve vanilyayı, soğuk süt ve soğuk su karışımına ekleyip, eriyinceye kadar karıştırın. 
  • İrmik kavrulunca  karışımı üzerine yavaş yavaş dökün. 
  • Kaynayıncaya kadar karıştırın ,kısık ateşte göz göz atıncaya ve suyunu iyice çekinceye kadar ateşte bırakın... 
  • Daha sonra istediğiniz şekli vererek servis yapın...
* Ben şekerin tamamını süt ve su ile karıştırıp döktüm,tarifte 2 yemek kaşığı şeker helva kavrulduktan sonra üzerine serpilip,karıştırılıyordu...

* Arzuya göre bu şekilde deneyebilirsiniz yerken daha kıtır bir lezzet oluşturur kanaatindeyim...

 Afiyet Olsun!!!

3 yorum:

  1. Ellerine sağlık,nefis görünüyor fındık helvaya en az ceviz kadar yakışıyor bende çok severim.Hava patladı patlayacak hakikaten iç karartıcı ama dediğin gibi şükrediyoruz Allah başka gam keder vermesin..Selam ve sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık ablacım bu kandilde bende yaptım irmik helvası ama böyle fındıklısı da güzel olmalı bir dahakine inşallah..

    YanıtlaSil
  3. sen hep böyle tatlı ye tatlı konuş Tülinim sevgiler

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!