17 Nisan 2014 Perşembe

İZMİR KÖFTE


Hayırlı Günler Kıymetli İzleyenlerim!!!
Yaza doğru yaklaştığımız şu günlerde bahar içimizde yeni filizler oluşturuyor,yeni umutlar yeşeriyor...
Rabbim herkesin gönlündeki muradı versin,dualarını kabul etsin...
Bugün ailece çok sevdiğimiz İlimize çokkkkk uzak olan İzmirden bir lezzetle geldim...Meşhur İzmir Köfte...Gerçekten kimsenin hayır demeden yiyeceği çok leziz bir yemek...



     MALZEMELER:
     ----------------

  • Yarım kğ kıyma
  • 1 baş soğan
  • Bayat ekmek içi
  • 1 yumurta
  • 1-2 diş sarmısak
  • Tuz,karabiber,kimyon,pul biber
  • 2 yemek kaşığı domates salçası
  • 2 adet domates
  • 5-6 adet patates
  • Yeşil biber
   YAPILIŞI:
    -----------

  • Köfte yoğurup şekil verilir....
  • Diğer taraftan soyulmuş ve elma dilimi şeklinde kesilmiş patatesler yağda biraz kızartılır ,tencereye alınır....
  • Köftelerde aynı yağda kızartılak patateslerin üzerine alınır.
  • Domatesler rendelenir ve sulandırılmış salça ile sıvı yağda biraz pişirilerek üzerine dökülür,bir taşım kaynatılılarak ocaktan alınır...
  • Arzuya göre kızartılmış biberle servis edilir... 
  • Aynı işlem yapılarak fırın tepsisine dizilip fırına da verilebilir...

    * Bizim evde tencere yemekleri daha çok sevildiğinden ve pratik olduğundan ben tencerede yapıyorum....
                                            AFİYET OLSUN!!!

8 yorum:

  1. Bu lezzete asla hayır demem:)Ellerine sağlık,bende çoğunlukla tencerede yaparım.Selam ve sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Birsencim zaten seninle mutfaklarımız neredeyse aynı...bazan googleden fotoğraflarıma baktığımda birşeyler aradığımda kendi resimlerim yemeklerim sanıyorum bir bakıyorum Birsen...aynı yemek kültürünü paylaşmak böyle birşey...teşekkürler...

      Sil
    2. Haklısın hemşehrim,aynı yöreyi ,yemek kültürünü paylaşmamız böyle bir şey:)Ben teşekkür ederim,hayırlı Cumalar..

      Sil
  2. afıyet olsun elıne saglık *-*

    cekılısm vra beklerım sevgıler

    YanıtlaSil
  3. nefissss :) ellerine sağlık canım benim. İzmirimize de gelirsin inş. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzmire gelirsem muhakkak görmek istediğim tek kişi sensin arkadaşım,sevgiler...

      Sil
  4. Canım hayırlı cumalar hemen ziyarete geldim:)))Com olduğumdan beri adresleri göremiyorum gelenlere gidiyorum hayat rutin devam ediyor öpüyorum....İzmir köfte nefis bu arada....

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!