20 Aralık 2013 Cuma

GERÇEK MUTLULUK İSLAMDA


Hayırlı Cumalar Kıymetli İzleyenlerim!!!
Cumanın bereketi ve ihsanı ile süslenelim hepimiz...
Yazdan kalma bir fotoğrafla içimiz açılsın,mutluluk olsun istedim...Bahçemizden çiçekler...
Mutluluk hepimizin gayesidir,ancak gerçek huzur ve mutluluk islamdadır...

Hz. Mevlana şöyle demiştir;
 "Bir kâse ayranım oldukça onu içerim. Şunun bunun kâsesi ve kesesiyle bağlanmam. Fakirlik ve zaruret beni ölümle tehdit etse bile, yine de hürriyetimi satıp kul, köle olmam" der ve bir güzel örnek anlatır:

Hindistanlı bir derviş, Nişaburlu bir tüccarla yol arkadaşlığı yapıyordu. Dervişin ayakkabısı yoktu. Ayağını taşlara, çakıl ve dikenlere çarpa çarpa yola devam ediyordu. Tüccar merhamete geldi, dervişe bir ayakkabı verdi. Bu duruma Hintli derviş o kadar çok sevindi ki, tüccara teşekkür ve hayır dualarda bulundu. Ne yazık ki tüccar yaptığı bu iyiliği dervişin burnundan getirdi, ona tahakküm etmeye başladı. "Şöyle yürü, hafif bas, taş ve dikenlerin bulunduğu yere basma" gibi emirler yağdırmaya başladı. Derviş, arkadaşının baskısından iyice sıkıldı. Ayakkabılarını ayağından çıkardı ve sahibinin önüne koydu. "Lütfen bunları alın. Ben otuz yıldır yalın ayak yürüyorum. Şimdi bir ayakkabı için senin emrinin altına giremem. Senin minnetini hiç çekemem" dedi.

Gönül zenginliğiyle, kanaatle aşılabilecek engellerdir bunlar. Bir düşünür, "Allah bütün insanları mutlu kılmak için yaratmıştır. Bedbaht, mutsuz ve umutsuz oluyorlarsa kendi hataları yüzündendir" der. Hayatın bizzat kendisi umut ve mutluluk kaynağıdır. Onu mutsuz eden biziz. Arzularımızı biraz kısıtlarsak, yanlış isteklerimizi frenlersek inanıyoruz ki mutlu olacağız.

2 yorum:

  1. nokta kadar menfaat için virgül kadar eğilme geldi aklıma. Güzel bir paylaşım olmuş teşekkürler..

    YanıtlaSil
  2. canım sanada hayırlı cumalar benim yazımdaki cennetteki şarap dünyadaki gibi değil kitaplarda bu isim verilmiş sarhoş edici değil .

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!