4 Aralık 2013 Çarşamba

DONDURMA KÜLAHINDA KEK

Hayırlı Günler Kıymetli İzleyenlerim!!!
Kış geliyorum geldim derken gerçekten müthiş bir soğukla karşıladı bizleri...Güneşli olan hava yinede buz gibi,geceleri daha da soğuk...Şükürler olsun ki sıcacık evlerimizde oturuyoruz, rabbim aç ve açıkta kalanlara yardım etsin inşallah...
Bu soğuk günlerde yazı hatırlatan bir tarif ile geldim...
Keremin doğum günü için yaptığım Külahta Kek tarifi...Özellikle Keremin sınıf arkadaşının annesi bekliyordu ama kaç gündür yoğunluktan yazamadım...

Tarife geçmeden önce şunu söylemek istiyorum ; külahlar fırına girdiğinde yanmaz sakın endişelenmeyin ama keki de fırında çok bekletmeyin....Bende bu tarifi ilk gördüğümde acaba külahlar yanar  mı diye düşünmüştüm...

İşte Tarif;
Aldığım tarifi uygulamadım,kendi kek tarifime göre yaptım...
    Malzemeler:
  • 20 adet külah(2 pkt)(Altı düz olan koska marka)
  • 3 yumurta
  • 1,5 su bardağı toz şeker
  • 1 su bardağı süt (aldığım tarifte yoğurt vardı)
  • 100 gr margarin veya 1/2 su bardağı sıvı yağ (Ben margarin kullandım-teremyağ)
  • 1 pkt.vanilya
  • 1 pkt kabartma tozu
  • 1 çay bardağı damla çikolata
  • 50 gr kakao
  • 3 su bardağı un


 Yapılışı:
  • Şeker+yumurta çırpılır...
  • Diğer malzemeler sırasıyla eklenir...
  • Hamuru fazla katı olmayacak şekilde çırpılır...
  • Külahların içine kaşık yardımı ile paylaştırılır,tam doldurulmaz...
  • Ben dik olarak borcam tepsiye dizdim,dikkatlice fırına yerleştirdim...Aliminyum folyo tabağı ters çevirip delikler açarak külahları yerleştirip pişirebilirsiniz...
  • 175 drc fırında pişirilir...
  • Benim külahlardan kek dışarıya taştı sanki erimiş dondurma havası oldu...Sanırım daha az kek hamuru doldurmalıydım...Sizler buna dikkat edin...

Daha sonra külahlarımı bu kek için hazırladım pasta standına yerleştirdim...Bir kutunun üzerine yuvarlak delikler açıp peçete ile kaplayıp yapıştırdım...Sizler farklı alternatifler üretebilirsiniz...

Kreması için krem şanti veya başka bir krema hazırlayabilirsiniz...Ben hazır vanilyalı pasta kreması kullandım...1 su bardağı süt ile çırpıp krema pompası ile üzerlerine sıktım...Minik şekerlemelerle süsledim...
Hepsi bu kadar...
Nasılda çabuk bitti değil mi?
Şaka bir yana biraz uğraştırıyor ama ne kadar çok emek o kadar  güzel yemek ...
Keki sade yapıp,kremasını kakaolu kullanabilirsiniz...Veya çilekli,muzlu krema ile değişik seçenekler sunabilirsiniz...
Yapacak olanlara şimdiden kolay gelsin ve afiyet olsun diyorum...
Sağlıkla ve Huzurla Kalın!!!

25 yorum:

  1. ellerinize sağlık cok nefis görünüyor banada beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Bunlar harika olmuş, ne kadar güzel bir düşünce :) emeklerinize ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Çocuklar bu külahlara bayılacaklar,ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet kesinlikle çocuklara hitap ediyor....

      Sil
  4. eline sağlık kuzum nasılsın.
    senin öbür bloğun ne oldu yanda linki vardı:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşecim iyiyim sağol umarım sende iyisindir....Diğer blogum derken benim bundan başka 2 blogum daha var blogspotta...birde yedekleme amaçlı wordpress var hepsi sayfamın en başında headerın altında...sevgiler...

      Sil
  5. To wszystko wygląda pysznie!!! Z przyjemnością zjadłabym :)))
    Pozdrawiam gorąco!

    YanıtlaSil
  6. süper görünüyorlar canısı ben de en kısa zamanda deneyeceğim inşaAllah sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka dene canım çocuklar için süper...

      Sil
  7. İnanılmaz lezzetli ve şık duruyorlar,değişik bir sunum.Ellerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
  8. süperrrrr ben önceki yayımda görünce pişmiş kekten hazırladığını düşündüm ayrıca külahların yanmaması çok entresan::))) harikasın. ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşım bunun tarifini yaz mutlaka bakarsın torunlara lazım olur zamanla....

      Sil
  9. Tülinciğim bende yapmıştım arşivimde bulunsun diye .Sunum şahane oluyor zorluğu fırına koyarken onada yumurta kartonlarına yerleştirip pişirmiştim.Evet mufin kalıplarına koyar gibi küllahların yarısına kadar kek harcı konuluyor.Harika olmuş akmasıda ayrı bir güzellik oluşturmuş ellerine sağlık kal sevgiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ablacığım eminim harika olmuştur senin o becerikli ellerinden...

      Sil
  10. harikaaa sınıfımızdan marifetli bir anneyi yakalayıp burda yapmalı:) tarif için teşekkürler:) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yasemincim sende mutlaka denemelisin pek havalı oluyor...

      Sil
  11. Bence harika bir tarif çocuklar ne kadar da bayılırlar buna:) sunumu da hoş eminim lezzeti de öyle;) elinize sağlık, paylaşım için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  12. Canım buna yeğenlerim bayılacak :) Mutlaka deneyeceğim hemde hemen :D

    YanıtlaSil
  13. eline sağlık tülinim.keklerin çok şık görünüyor,öpüyorummmmm

    YanıtlaSil
  14. Bu mutlaka denenmeli ellerine sağlık:))))) fırına koyma aşamasında külahlar devrilmedi mi peki?/

    YanıtlaSil
  15. Ellerinize sağlık çok güzel görünüyorlar bende torunuma doğum günü için deniyceğim yalnız külah standını evde nasıl yapabilirim bilemiyorum fikriniz varsa paylaşırsanız sevinirim şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!