3 Ekim 2013 Perşembe

MAYASIZ POĞAÇA

Herkese Merhabalar Efendim!!!
Birkaç gündür yoğunluktan koşuşturmadan dolayı fırsat bulamayarak uğrayamadığım bloguma da merhabalar!!! Birçok tarif birikti ama ben en son yaptığım poğaçadan başlamak istedim...
Tarifi Dr.Oetker Kabartma Tozunun arkasından aldım...
İnanın muhteşem bir lezzet...
Küçük kızımın arkadaşları için yapmıştım....Dün akşam tekrar büyük kızıma göndermek üzere 2 ölçü hesabıyla yeniden yaptım ve bu sefer margarin yerine (hiç sevmiyorum ) tereyağı kullandım 2 kere daha muhteşem oldu...Bu kadar övdüğüme göre tarifi de yazayım değil mi?
İşte Tarifimiz;
Malzemeler:
  • 125 gr margarin veya tereyağı(yumuşamış)
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 yumurta (akı peynirin içine sarısı poğaçaların üzerine)
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1 pkt. kabartma tozu
  • Aldığı kadar un ( 3 su bardağı kadar)
    İç malzeme:
  • Peynir ve maydanoz
  • Yumurta akı ile karıştırılır
   Yapılışı:
  • Tüm malzemeler yoğrularak yumuşak bir hamur elde edilir...
  • Cevizden büyük parçalar koparılarak elde yuvarlanır sonra tezgahta el ile yuvarlak açılır...
  • İç malzemeden bir tatlı kaşığı konur ve yarım ay şeklinde kapatılarak kenarları bastırılır...
  • Üzerine yumurta sarısı sürülerek 180 drc fırında kızartılır....
  • Bir fincan çay ile yenir...
                                   Afiyet olsun!!!

3 yorum:

  1. Ellerinize sağlık Tülin Hanım, Erzurumdaki kızınıza gönderdiniz değil mi:)

    YanıtlaSil
  2. Canım benim ellerine sağlık çok severim çayın yanında harika gider

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!