1 Ağustos 2013 Perşembe

KAYISI REÇELİ

Hayırlı Günler Sevgili İzleyenlerim,!!!
Zamanı durdurmak imkansız,akıp gitmekte...Daha dün başladı ramazan sanki geldi,gidiyor...Rabbim oruçlarımızı ve dualarımızı kabul buyursun inşallah!!!
Ramazan boyunca iftar menüleri yayınladım...Hemde gerçeğinden olduğu gibi...Ogün ne pişirdiysem o...Kafama göre ordan burdan ,eski yaptıklarımdan toparlama yapmadım...Telefon sayesinde yayınlamak da çok güç olmadı...İzleyenlerimin beğenisi ve takdirleri fazlasıyla memnun etti beni...Bir yemek blogu yemek yayınlar değil mi? Asla abartı olarak algılanmasın lütfen...Sosyal Medyada sevdiğim bir blog arkadaşıma saldırıda bulunmuş adını vermeyen biri ve o şahıs biz bloggerlere de atıfta bulunmuş , budur bu kadar açıklama yapma gereğim...O arkadaşımda aslanlar gibi pişirip,fotoğraflıyor ve en ince ayrıntısına kadar anlatıyor bir bir ,hemde sohbet ederek,akıcı bir şekilde...Okumak istemeyen okumasın takip etmesin ama emeğe saygı duysun...Blogger arkadaşımıza buradan sonsuz destek veriyor,başarılarının devamını diliyorum...
Arkadaşım hepinizin tanıdığı çok sevdiği bir sultan...
merak edenler buyursunlar ....
Yemekler yaptık,yayınladık...Kayısıyı bol bol değerlendirdik...Marmelatı,suyu,kurusu derken reçelini de ihmal etmedik tabiii...
İşte Reçelimizin tarifi;
    Malzemeler:
  • 1 kğ kayısı 
  • 4 su bardağı toz şeker
  • 5 su bardağı su
  • 2-3 parça limon tuzu
    Yapılışı:
  • Öncelikle kayısıları bir güzel yıkayıp,çekirdeklerini ayırın...
  • Tepsiye dizerek bir gün güneşte bekletin...
  • 2. gün önce şerbetini kaynatın biraz katılaşınca kayısıları içine atın ,kaynasın...
  • 15-20 dakika sonra limon tuzunu da atarak bir iki taşım daha kaynatarak ocaktan alın...
  • İyice soğuduktan sonra kavanozlara doldurup,kaldırın...                                           
                                            Afiyet Olsun!!!

6 yorum:

  1. Ben direk şekere yatırıp 3 gün buzdolabında bekletiyorum hiç dağılmıyor tavsiye ederim. Sizinde ellerinize sağlık herşey çok güzel

    YanıtlaSil
  2. Bende kayısıları güneşte bekletip yapıyorum.Ellerine sağlık,sağlıkla tüketin.Arkadaşımız nasıl bir saldırı aldı bilemiyorum.Meyve veren ağaç taşlanır diyorum,zevkle takip ettiğim bir blog.Ben de geçen yıl bire bir günlük ne yaptıysam yayınladım,abarttığımı falan söyleyen oldu ama takdir edende çok oldu.Emeğe saygı göstermek lazım,bu senede günlük sahur menüsü veriyorum arşivimde varsa resim ve link veriyorum yoksa fotoğraflayıp tarif veriyorum bilirsin bunlar kolay değil.Beğenmeyen okumasın dediğin gibi.Seninde emeklerini takdir ediyorum,Ayşe Hanımında .Hayırlı Ramazanlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Birsencim cok emek veriyoruz kıskananlar atıfta bulunuyor daha ne diyeyim. ...

      Sil
  3. Allah razi olsun kardeşim.
    Duygulandirdinbenu....
    benim yaninda böylesi yürekler varken,benim sirtim yere gelmez asla.:)
    *********
    Kayisi reçelini tek geçer im reçeller içinde.emeğine saglik canim...
    Sarildim muhabbetle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aysecim ne demek doğru bildigimden şaşmam...bugūn sana yarın bana tam destek benden....

      Sil
  4. ABLACIM BİZLERE YÖNELİK BU ÇİRKİN HAREKETLER HER ZAMAN ALACAK ÇÜNKÜ MEYVE VEREN AĞAÇ TASLANIR..
    YAZIKKI NE YZIK AMA BOYLE İŞTE :(
    KAYISI REÇELİ EN SEVDİKLERİMDENDİR NFİS GÖRÜNÜYOR ABLACIM...

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!