25 Nisan 2013 Perşembe

KIYMALI-ISPANAKLI KOL BÖREĞİ

Hayırlı Günler Değerli İzleyenlerim,Kıymetli Misafirlerim!!!
Börek her daim çoluk çocuk hepimizin vazgeçilmez tercihi öyle değil mi? Bende ara sıra yapıyorum...Dah önce yaptığım "Ispanaklı Kol Böreği" nin tarifi burada


Bu böreği de kıymalı-ıspanaklı yaptım...Daha doğrusu yaptığım karnıyarıktan artan içi değerlendirdim.
Gerçekten çok lezzetli bir börek oldu...


1 su bardağı sıvı yağ ile 1,5 su bardağı suyu karıştırdım...

İç malzemelerim;1 küçük soğan,200 gr kıyma 2 adet yeşil biber,1 adet domates,maydanoz,1 tatlı kaşığı salça,karabiber,pul biber ve tuz...Soğan az sıvı yağda kavrulur,biber,kıyma ve diğer malzemeler sırasıyla eklenerek kavrulur ılınmaya bırakılır...250 gr Ispanak ayıklanır,yıkanır,doğranır ...

Yufkaya açık şekilde hazırlanan yağ-su karışımı fırça yardı ile sürülür,ikiye katlanır...Önce hazırlanan kıymalı karışım bir sıra serilir,üzerine doğranmış ıspanak yayılır ve rulo olarak sarılır...Kol böreği şeklinde sarılarak ,üzerine yumurta sarısı sürülür,susam serpilerek 180 drc fırında kızartılır... 

Çay eşliğinde afiyetle yenir...

Mutfağımdaki yeşillerden bir kare...

7 yorum:

  1. Bir fincan çay,sıcacık börek ne güzel olurdu şimdi :)
    Ellerinize sağlık,

    Sevgilerimle,
    emirlehayatguzel.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Tarif için teşekkürler. Güzel görünüyor :))

    YanıtlaSil
  3. olsada yesem çok güzel görünüyor hemde ıspanaklı çok severim. ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  4. Çaylarla geldim .
    Hadi canim nefis eline saglik .

    YanıtlaSil
  5. ellerinize sağlık iştah acıcı :)

    YanıtlaSil
  6. Çok leziz görünüyor. Yeşil tabak nereden acaba?

    YanıtlaSil
  7. İyi günler ,
    Sitenizde yemek tarifleri yayınladığınızı gördüm. Size bir teklifimiz olacak. Bizim hamaratanne.com sitemizde yayınlayacağınız ve size ait olan yemek tarifleriniz için tarifinizin altında kendi blog / websitenizin linkine yer verebiliriz. Böylece ayda 500.000 ziyaretçisi olan sayfamızda sizin blogunuzu bu kişiler görecek ve daha fazla tanıyacaklardır. Eğer teklifimize sıcak bakıyorsanız iletisim@hamaratanne.com mail adresine cevap yazabilirsiniz.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!