14 Kasım 2012 Çarşamba

ŞEKER PANCARI TURŞUSU

Merhbalar Sevgili İzleyenlerim!!!
Havaların soğuması ile birlikte gripal durumlar da başladı...Çevremde birçok kişi rahatsız...Oğlumda geçen hafta perşembeden bu taraf hasta boğaz enfeksiyonu,kusma ,iştahsızlık derken neredeyse hiç birşey yemiyor...Üşütmüş besbelli,doktora götürdüm ama antibiyotik ilacını asla içmiyor ve iyileşemedi...Aslında antibiyotik zararlı bir bakıma içmediği iyi ama iyileşme sürecini uzatıyor...Derken akşam da kızım hastalandı ,hem üşütme hem de  reflü, mide ağrısından kıvranıyor...Okulda hastalanınca hastaneye gitmiş,serum takılmış az önce haber verdi bana...Tüm hastalara da benim çocuklarıma da acil şifalar diliyorum... 
Öğlen gidip bir çorba yapıp yedireceğim kızıma...
İlimizde şeker pancarı üretimi bir hayli fazla ve şeker fabrikasında şeker olarak üretiliyor...Biz şeker pancarının turşusunu  çok sevdiğimizden her sene yaparız..Gerçi hep annem yapardı ama bu sene ben yaptım...Bayağı zahmetli..

Görmüş olduğunuz şeker pancarının dilimlenip haşlanmış hali...şeker pancarlarını binbir zahmetle soyup,yıkadım ve dilimleyerek düdüklü tencerede haşladım...3 gün suda beklettim...(Suyunu günde 2-3 sefer değiştirdim)...Şekeri çıksın diye...Daha sonra 5-6 diş sarmısak,yarım çay bardağı sirke,7-8 yemek kaşığı kaya tuzu ve 3-4 dal kırmızı lahana ile birlikte turşuyu kurdum...Birkaç gün sonra yemeye başladık bile...Haşlanmış olduğundan çabuk oluyor...
Denemeyenler varsa mutlaka bu turşuyu denesinler derim...Çok değişik ve süper bir turşu...
Sağlıklı ve huzurlu günler dilerim...

7 yorum:

  1. hayırlı şifalar olsun Tülinim senin çocuklara ve bütün hastalara inşallah...
    Turşu için de afiyet şeker olsun...

    YanıtlaSil
  2. Sevgiler canim afiyetler olsun hic denemedim pancar tursusunu emeklerine saglik.

    YanıtlaSil
  3. Çocuklarına geçmiş olsun,çorban şifa olur inşallah.Pancar turşusu çok güzel oluyor,bende yapıyorum.Ellerine sağlık.Afiyetle tüketin..Hayırlı akşamlar:)

    YanıtlaSil
  4. sevgili arkadaşım hayli zahmetli bir turşuymuş ama harika görünüyor imkanım olsada bende yapsam ellerine sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Çok geçmiş olsun Allah acil şifalar versin.Turşuda çok güzel görünüyor ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Öncelikle geçmiş olsun çocuklarınıza acil şifalar dilerim.
    Turşu harika görünüyor ellerinize sağlık canım .Afiyet olsun...İyi geceler :)

    YanıtlaSil
  7. Geçmiş olsun...

    Turşuyu yapmayı hiç denemedim ama tadına bayılırım. :) Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!