21 Kasım 2012 Çarşamba

SAHANDA SOSLU KÖFTE

Hayırlı Günler Sevgili İzleyenlerim!!!
Gününüz aydın neşeniz bol olsun....Burada hava günlük güneşlik maşallah...Akşamları soğuk olmasına rağmen sabah gülen güneş karşılıyor bizi çok şükür...Güneş olmasa ne yapardık değil mi? Hem içimizi hemde dünyamızı ısıtan güneşi bizlerle buluşturan rabbime  binlerce kere hamdolsun...
Bugün Sahanda Soslu Köftenin tarifini vermek istiyorum sizlere...Geçen gün blog arkadaşımız şifalıyemektariflerinde
görünce bende yapayım dedim , genellikle sade köfteyi tercih ettiğimden bu şekilde yapmamıştım...Arkadaşım sos yerine salça kullanmış ben yazdan kavanozlara hazırladığım domates sosunu kullandım ...Evdekilerden tam not aldı köftem...Sadece fikir olarak aldım tarifi köfteyi her zaman uyguladığım gibi hazırladım...

Köftemiz şöyle...
     Malzemeler:
  • 250 gr dana kıyma
  • 1 çay bardağı galeta unu
  • 1 adet yumurta
  • 1 baş rendelenmiş soğan
  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 tutam karbonat
  • Tuz,karabiber,pul biber
     Sos İçin Malzemeler:
  • 1 su bardağı domates sosu(yazdan kavanozlarda hazırladığım domates sosu)
  • Karabiber,pul biber
      Yapılışı:
  • Köfte malzemeleri karıştırma kabına alınarak iyice karıştırılır...Koparılan parçalara oval şekil verilir...
  • Sıvı yağda arkalı önlü kızartılır,ayrı bir tabağa alınır...
  • Tavada kalan yağın bir miktarı süzülür ve kalan yağa domates sosu ,karabiber,pul biber eklenerek kaynatılır...(Domates sosu yoksa 2 adet domates rendelenir ve aynı işlem uygulanır.)
  • Tabağa alınan köfteler bu sosun içine alınır,ters düz edilerek pilav eşliğinde servis yapılır...

Köftenin yanına kızım  kırmızı lahana,havuç salatası yaptı...

Bende geçen gün yayınladığım öve öve bitiremediğim şeker pancarı turşusundan çıkardım...
Afiyet ve Şifa ile....

14 yorum:

  1. ellerinize sağlık tülin hanım harika gözüküyor sahanda soslu köfte,afiyet şekerler olsun efendim , tarif içinde çok teşekkürler deniyeceğimden emin olabilirsiniz:))selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık. Domates soslu köfteyi çok severim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. ohh ohh mis gibi olmuş ellerinize sağlı sevgiler....

    YanıtlaSil
  4. harika ellerinize saglik bende beklerim

    YanıtlaSil
  5. Hayırlı akşamlar, uzun zamandır devam eden meşguliyetim dolayısı ile siz değerli blog arkadaşlarımı ziyaret edemedim. Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.
    Beğeninize ayrıca çok sevindim. Afiyetler olsun.

    Saygılarımla..

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık,domates sosu ile nefis olmuştur.Salatanın sunumu da harika kızının da ellerine sağlık:).Afiyet olsun.Hayırlı akşamlar:)

    YanıtlaSil
  7. ellerine sağlık nefis nefis olmuş tam bizlik
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
  8. Tülin senin sitene girince hangisine bakacağımı şaşırıyorum. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Afiyet olsun. Enfes görünüyor.Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  10. Ellerine sağlık Tülincim. Domates sosunu köfteye bende çok yakıştırıyorum. Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. ellerine sağlık ablacımmmm:)
    köfteler nefiss:)
    öpüyorum seni:)

    YanıtlaSil
  12. yanına pilav ayran of elleinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Amannn zaten karnım acıktı bu saatte köfteleri görmem hiç iyi olmadı Tülinim ,yanında bol soğanlı salata ile nede güzel gider:)

    ŞEker pancarını normal mor pancar sandım aşağıya baktım değilmiş:))))Cahil ben:))

    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  14. Ayy, kokusu burnuma kadar gelddii, ellerine sağlık, nefis görünüyor

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!