27 Temmuz 2012 Cuma

EN PRATİK TURŞU

Hayırlı Cumalar Kıymetli İzleyenlerim!!!
İftar soframızda bulunan Şipşak Turşu olarak bahsettiğim turşunun tarifini vereceğim bugün...Turşu yapmak hiç bu kadar kolay olmamıştı diyeceğiniz bir tarif...Ben daha önce kırmızı biber turşunu bu usulde yapmıştım ,ancak tüm sebzeleri karışık ilk defa denedim ve çok güzel oldu....Tarifi nereden mi aldım ,işte buradan -mutfaknotlarından....
Gerçekten çok pratik ve canınız turşu istediğinde acilen  yapabileceğiniz tadına doyamayacağınız bir lezzet...Şöyle izah edeyim efendim;Vereceğim ölçü görmüş olduğunuz tabağı dolduracak şekilde oluyor,siz isterseniz artırıp,farklılaştırabilirsiniz...
İşte tarif;
     Malzemeler:
  • 1 adet salatalık 
  • 1 adet yeşil domates
  • 1 adet kırmızı domates
  • 2 adet yeşil biber
  • 1-2 adet yeşil erik veya mürdüm eriği(isteğe bağlı)
  • 6-7 diş sarmısak
  • 1 çay bardağından az sirke
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 yemek kaşığı zeytinyağı
     Yapılışı:
  • Tüm sebzeleri ve sarmısakları doğrayın...
  • Sirkeyi bir tencereye döküp kaynatın...
  • Sirke kaynadığında sebzeleri ve tuzu içine atın 3-5 dakika çevirerek haşlayın...
  • El kevgiri ile servis tabağına çıkarın...
  • Kalan sirkeyi sebzelerin üzerine dökün...
  • Üzerine bir yemek kaşığı zeytinyağı gezdirin...
  • Turşunuz şipşak hazır oldu,şimdi afiyetle yiyin...
  • Sirke kaynadığında yoğun bir koku oluyor ,ortamı iyi havalandırın...
Hayırlı İftarlar...

11 yorum:

  1. şu an ağzımın suları akıyor.bayılırım turşuya.teşekkürler tarif için.

    YanıtlaSil
  2. bu tarifi merakla bekliyordum, çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  3. çok kolaymış teşekkürler canım

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık gerçekten çok şipşakmış deniyicem mutlaka.

    YanıtlaSil
  5. Biz 2 kişiyiz benim elimde bol kepçe orduya yapıyorum ne yaparsam buna bayıldım. Hemen bir yemelik olması çok güzel turşu atmaya bıktım .Misafirlerime deneyeceğim canım sağol valla yap ye ne güzel.

    YanıtlaSil
  6. turşuyu çok severim ..ama ilk defa şipşak yapacağım sayenizde ..teşekkürler...

    YanıtlaSil
  7. pratik bir ikramlık tarifi olmuş, ellerine sağlık Tülin:))

    YanıtlaSil
  8. şimdi inceledim diğer tariflerde nedense ölçü vermemişler özellikle sirke ölçüsü.neyseki sen vermişsin mutlaka deneyeceğim.

    YanıtlaSil
  9. emeklerinize sağlk tülin hanım
    mutla deneyecegim

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!