24 Temmuz 2012 Salı

DEMİRHİNDİ ŞERBETİ

Hayırlı,bol bereketli ,sabır ve sevaba nail olacağımız bir ramazan geçirmeniz dileğiyle!!!
Ramazan geldi gelecek derken bugün 5. orucumuzu tutuyoruz,rabbim kabul eylesin cümle oruçlarımızı ve ibadetlerimizi...Bu sene ilk 3 gün çok zorlandım,gerçi hepimiz zorlanıyoruz...Ama şükürler olsun 2 gündür oruca adapte oldum...Beni en çok uykusuzluk etkiliyor ama sevap kazanma konusu aklıma geldiğinde yarışmada olduğum için çok memnunum...Ödüllerimiz bol olur inşallah!!! 
Her ramazanda iftar menüleriyle gün gün sizlerle oluyordum,ancak yorgunluktan kendimi toparlayıp bu işi başaramadım...Belki ilerleyen günlerde yayınlarım...
Bu sıcak günlerde iftarda içmek üzere serin serin bir içecekten bahsedeceğim...
Daha önce burada Demirhindi şurubundan bahsetmiştim...Bursa Ördekli Kültür Merkezinde tanıştık kendisiyle...Gelinimizin tavsiyesiyle içtik,çok beğendik...Abla bizde yapalım aktarlarda varmış demirhindi deyince,hemen kafama not aldım....Daha sonra İstanbulda Kadıköydeki aktarların önünden geçerken gördüm ve hemen aldım...Ben toz halinde beklerken meğer böyle bir bitkiymiş...
 Keçiboynuzu formunda sanki...Hint hurması diye de anılıyormuş...Hindistanda baharat olarak ,Osmanlı mutfağında da şerbet olarak kullanılmış...Kabukları kırılınca içinden çıkan ekşi meyve demirhindi...Birçok faydası varmış,,,,derken bende 500 gr lık kabuksuz pres haliyle aldım...Eve döndüğümüzde hemen kaynattım...Ama üzerinde yazan tarif asla uygun değil,mantığım almadığından kendim kafama göre kaynattım...

Benim tarifime göre yapmak isterseniz eğer;
  Malzemeler:
  • 250 gr demirhindi meyvesi
  • 5 kğ su
  • 3 su bardağı toz şeker
  • 1 adet çubuk tarçın
  • 1 adet yaş zencefil,yoksa bir çay kaşığı öğütülmüşü
  • 7-8 adet karanfil
     Yapılışı:
  • Demirhindiyi tencereye koyun üzerine 5kğ suyu ekleyin ve ocağa alın.
  • Kaynamaya başladığında tarçın,zencefil,karanfil ve şekerini ekleyin...
  • Şekerin miktarını kendi damak zevkinize göre azaltın veya çoğaltın...
  • İyice kaynadıktan sonra ince delikli tel süzgeçten geçirin ve soğumaya bırakın.
  • Buzdolabında iyice soğuduktan sonra servis yapın...
  • İçinden çıkan çekirdekleri bahçenizin bir köşesine ekin...Eeee belli mi olur belki seneye koparıp kaynatırsınız...


AFİYET OLSUN!!!

10 yorum:

  1. ilk kez gördüm bu meyveyi ellerine sağlık Tülincim

    YanıtlaSil
  2. tadını hep merak etmişimdir ama hiç denemedim.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. Şu sıralar adını çok fazla duyduğum denemek istediğim bir içecek. Özellikle asitli içeceklerle ilgili ortalıklarda dolaşanlardan sonra. Birde aktarlada bulunabilmesine sevindim deneyeceğim.
    Ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  4. ilk kez duydum bunu...hayırlı ramazanlar dilerim Tülin....

    YanıtlaSil
  5. Canım ellerine sağlık ben içemiyorum bu şerbeti nedense size afiyet olsun sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. selamlar ramazan dolayısıyla tvde görmüştüm bende seninde ellerine sağlık arkadaşım hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil
  7. ohhh sefan olsun boğazı fethedip gelmişsin :)hayırlı ramazanlar tülinim,rabbim ramazanı bizden razı etsin..biraz ihmal ediliyorum ama neyse :)kocaman öpüyorum....
    şerbet şifa olsun canım...

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık canım, hayırlı iftarlar..

    YanıtlaSil
  9. HAYIRLI RAMAZANLAR..
    ÇOK SAĞLIKLI İÇECEK ELLERİNE SAĞLIK.

    YanıtlaSil
  10. ben de tek içimlik hazır poşet vardı bir türlü cesaret edip açmadım:)) deneyeceğim afiyet bal olsn canım.

    sevgiler.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!