11 Mayıs 2012 Cuma

EZOGELİN ÇORBA & SÜZME MERCİMEK ÇORBASI


Mevlana Halid-i Bağdadi Hazretleri,Resulullah Efendimizin bütün alemlere rahmet ve bereket kaynağı olduğunu,divanında şöyle ifade eder;

"Onun varlığı hürmetine kumlu denizler inci verir,nice sert taşlar yakut olur ve dikenler güle döner.Eğer bir bahçede onun güzel ahlakından bahsedilirse ,sevincinden coşmayan bir gonca bulamazsın...."

Alemlere rahmet olarak gönderilen efendimize salat-ı selam olsun,cumanız mübarek olsun sevgili izleyenlerim!!!

Sıklıkla yaptığım fakat arşivimde bulunmayan bir çorba ile geldim bugün...Ezogelin Çorbası...

 Lezzetli,besleyici ,vitamin deposu olan bu çorbayı sevmeyen yoktur sanırım...
İçine bulgur eklemeyince Süzme Mercimek Çorbası oluyor sanırım...Birde ezo gelin de soğan yemeklik doğranıp yağda hafif kavruluyor...Ben hep aynı usulde yapıyorum...
 Benim tarifim çok pratik...Yıllar önce sevgili arkadaşım Filiz Karatepe den öğrendiğim bu çorbayı hep bu usulde pişiriyorum,bazı eklemelerle...İşte tarif;

Malzemeler:
2 su bardağı kırmızı mercimek
1 baş soğan
1 adet orta boy patates
1 yemek kaşığı domates salçası
2 yemek kaşığı tereyağı
1 adet havuç 
1/2 çay bardağı pirinç
1/2 çay bardağı bulgur
1 tatlı kaşığı karabiber
1 tatlı kaşığı pul biber
2 tatlı kaşığı tuz
1/2 limon suyu

2 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı sıvı yağ

Yapılışı:
Mercimek ayıklanıp yıkandıktan sonra tüm malzemelerle birlikte düdüklü tencereye konur...Üzerine 2 litre kadar su eklenerek iyice pişirilir...Ocaktan alınıp biraz ılındıktan sonra el mikseri ile iyice çırpılır.(Süzgeçten geçirmek zahmetli olduğundan )Daha sonra 2 yemek kaşığı un 3 yemek kaşığı sıvı yağda hafif kavrularak çorbanın üzerine dökülür ve tekrar çırpılarak birkaç dakika daha .Kaselere servis edildikten sonra limon suyu ve pul biber dökülerek  afiyetle içilir...
Şifa olması dileği ile...

*-Annemin usulünde ise mevsime uygun sebze ilaveleri var.Birkaç parça karnabahar,kereviz,kereviz yaprağı gibi...
*-Dilerseniz çorbaya et veya tavuk suyu ilave edebilirsiniz...
*-Kimyon ve nane kullanabilirsiniz  tercihinize göre...

5 yorum:

  1. Canım hayırlı cumalar çorbasyı çok severim ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  2. Sana da hayırlı cumalar canım.
    Bir iki değişiklikle benim de sık yaptığım bir çorba.
    Ezo gelin çorbasını çokk severim ellerine sağlık.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. köy kokulu çorbalardandır kendisi çok severiz.ellerine sağlık.sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. BU YAĞMURLU VE SOĞUK BİR GNDE ÇOK GÜZEL BİR SEÇİM BENCE
    ŞİMDİ ŞURDA OLSAYDI BİR KASE SICACIK İÇERDİK :)
    ELLERİN E SAĞLIK

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!