28 Ağustos 2011 Pazar

ÇEŞMİNİGAR ÇORBASI & RAMAZAN 28.GÜN MENÜSÜ


İyi Akşamlar Sevgili İzleyenlerim!!!
Bayrama artık 2 gün kaldı ve evde koşturmacalar hiç bitmiyor....
1 aydır değişik çorbalar yapmaya çalıştım...Bu akşam iftardaki çorbamız da sevgili Erzincan Gelini Aylinimin sayfasından....Çeşminigar Çorbası....Aylinin tarifi için Tıkkkk!!!

Birde ben tarif edeyim yaptığım şekliyle;

MALZEMELER:
-----------------
1 su bardağı kırmızı mercimek
5 su bardağı su
1 su bardağı süt
2 yemek kaşığı tereyağı
1 adet iri kurusoğan
1 yemek kaşığı un
1 yumurta sarısı
çeyrek limon suyu
1 çay kaşığı tuz

üzerine pul biber

YAPILIŞI:
-----------
Tencereye tereyapını yemeklik doğranmış soğanı ilave edip soğanlar pembeleşene kadar kavurun. Pembeleşen soğanlara unu ilave edip biraz sararınca kırmızı mercimeği de ekleyerek suyunu ilave edin ve yaklaşık 10 dakika mercimekler eriyene kadar pişirin.Mercimekler ezildiğinde çorbayı blenderden geçirin ve çorbayı tekrar ateşe koyun.1 su bardağı süt ve iyice çırptığımız yumurta sarısı ve limon suyunu ilave edin.Kaynamaya başladığında altını kapatıp tuzunu atın. Üzerine biber dökerek servis edin....Afiyet Olsun!!!
* Enfes bir çorba mutlaka deneyin!!!
Biber Yoğurtlaması....
Ana yemeğimiz Tas Kebabı....Minik Patates Kızartması eşliğinde.....

Acılı Ezme....Yeni aldığım Arçelik Valso Double Rondo ile yaptım...
Rondoyu herkese tavsiye ederim....Çift bıçaklı büyük ve cam hazneli...Şu an kampanyada ve sadece 60.TL
Tarifi daha sonra vereceğim.....

Mevsim salata....


Tel Şehriyeli Pirinç Pilavı...Tel şehriyeleri hazır fırınlanmış olarak aldım çok kolaylık sağlıyor pilavlarda....tavsiye ederim....
Veee tatlımız Kemalpaşa....Kurtarıcı,lezzetli şip şak....
Bayram tatlısını yarın yapacağım....
Etli ve Zeytinyağlı Dolmalarımızıbu akşam sardık...Sağolsun annem olmasaydı bitiremezdik....Kızları da harekete geçirip çalıştırdı ve 4 elden sardık...
Yarın arefe,rabbim hayırlısıyla bayrama ulaştırsın bizleri,sağlıkla,huzurla....

8 yorum:

  1. Çorbasız bir iftar düşünemiyorum:) ellerinize sağlık ve güzel bir bayram dilerim:))) sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Ramazn boyu ne güzel tarifler verdiniz.ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  3. Bayramini kutluyor kucak dolusu sevgi ve selamlarimi gönderiyorum.
    SERAP

    YanıtlaSil
  4. İyi bayramlar canım..sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. merhaba hayırlı bayramlar ablacım.

    YanıtlaSil
  6. İyi günler, blogunuzu inceliyorum bir şey dikkatimi çekti kavrulmuş tel şehriyeyi nerden buldunuz.

    YanıtlaSil
  7. Adsız arkadaşım kavrulmuş tel şehriyeyi marketten aldım....

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!