25 Mayıs 2011 Çarşamba

FIRINDA KARNIYARIK

En sevdiğim yemektir karnıyarık...
Çocukken de çok severdim...
Evde herkes çok seviyor ama yağı az olursa....Fazla yağlı olunca güzel olmuyor....
O nedenle hafif olmasına özen gösteririm....Patlıcanların kabuklarını alacalı soyduktan sonra bir tarafından keserek,yağlayıp  yağlı kağıt serdiğim tepsiye dizdim ve kızarttım... Çıkardıktan sonra  çizik attığım yerden çatalla biraz ezdim ve sonra hazırladığım içten doldurdum...Salçalı su yaparak üzerine döktüm ve tepsinin üzerini folyo ile kaplayarak tekrar fırına sürdüm...Harika olmuştu,hepimiz çok beğendik... Karnıyarık iç malzemesi;kuru soğan,yeşil biber,kıyma,domates,maydanoz,salça,sarmısak,tuz,karabiber,pul biber ve salça....
YAPILIŞI
Önce sıvı yağda yemeklik doğradığımız soğanı  kavuruyoruz sonra doğranmış biberleri ekliyoruz ve kıymayıda ekleyerek kavurmaya devam ediyoruz...Salçayıda kavurup, doğranmış domatesleri ekliyoruz,tuz ,biberleri ve maydanozuda serpip pişiriyoruz...Sarmısak arzuya  göre tercih edilebilir... Burası balkonumuzdan bir görüntü,gece olduğu için foto pek net değil... Fazla oturamadık havalar malum... Esen kalın efendim....

14 yorum:

  1. Karnıyarık deyince akan sular durur ben genelde yemek ayırt etmem zaten ama karnıyarığı öle öle yerim :) harika yapmışsın yine her zaman ki gibi ellerine sağlık...

    Bu arada oranın balkon olduğuna eminmisin ne kadar büyük çok güzel :)))

    YanıtlaSil
  2. oooo nefis görünüyo elinize sağlık bizdemi gelsek acaba yemeğe :)

    YanıtlaSil
  3. AAH KİM SEVMEZ BU YEMEĞİ:)) BALKON AMAN ALLAHIM SALON MU DESEM OTURMA ODASI MI,HUZURUNUZ SAĞLIĞINIZ BOL OLSUN:)))
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  4. karnıyarık - pilav - cacık = muhteşem üçlü

    balkon da tam sefa sürülecek yermiş.

    YanıtlaSil
  5. Kankim karnıyarığı ben de çok severim.Ve az yağlı olmasına dikkat ederim.Patlıcanları kızartmadan yapılan yöntem tam bana göre.Not edicem bunu.O balkon da ne çaylar içilir ne muhabbetler edilir :)Sağlıkla ve afiyetle inş. Sevgiler canımcım :)

    YanıtlaSil
  6. çokda severim iyimi :)tülincim o nasıl bir balkon öyle? ne kadar da hoş ve büyük.Oda gibi valla :)

    YanıtlaSil
  7. Sağolun arkadaşlar,karnıyarık herkesin tercihi demekki sevmeyen yok....

    Balkonum çok büyük gerçekten,masanın arka tarafından çektim fotoyu ve benim durduğum taraf da aynen o kadar büyük...yıka yıka bıktım ve en sonunda cam balkon yaptım...şimdi oda gibi oldu silip süpürüyorum sadece....

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık. Ben de bayılırım karnıyarığa. Hafif olsun diye de sadece bir kaşık kadar yağla teflon tavada kısık ateşte pişiririm. Öyle de çok hafif oluyor.

    Balkon gerçekten de çok büyükmüş. Biz de kapattık ama küçük geliyor şimdi. EN çok orada oturuyoruz çünkü

    YanıtlaSil
  9. hmmm bende cok severim karniyarigi,imami bayilttim bende bugün:)ellerine saglik canim,balkonun ne'de güzelmis bildigimiz oturma odasi canim!!:)

    YanıtlaSil
  10. ohh yanında da pilav ayran nefis:)
    bu arada balkonada bayıldım hayatım oda gibi hem büyük hem çok güzel döşemişsin canım sevgiler

    YanıtlaSil
  11. ablacım ellerine sağlı karnıyarığı çok severim. balkonunada bayıldım. benim balkonum yok

    YanıtlaSil
  12. OYY GÖRÜNCE NASIL CANIM CEKTİ NE ZAMANDIR YAPMIYORUM GÖZÜMÜ ALMADIM RESİMLERDEN BU ARADA BALKONUNUZ COK GÜZEL BALKON DEMEYE BİN ŞAHİT :)))BENİM OTURMA ODASI KADAR MASALLAH:)))ELLERİNE SAĞLIK CANIM..
    SEVGİLERİMLE..

    YanıtlaSil
  13. bu yemeği sevmeyen varmıdır acaba bende merak ettim şimdi.Karnıyarık patlıcan yemeklerinin en güzeli, en lezzetlisi bence..ellerine sağlık hepinize afiyetler olsun canım..

    YanıtlaSil
  14. canım sen ne güzel kalplisin
    harika ve beni utandıran torumuna çok teşekkür ediyorum
    bu ne güzel balkon bu byle süperrrrrr
    hele de karnıyarık mükemmel görünüyor
    sevgiler öpücükler
    teşekkürler tekrar

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!