2 Şubat 2011 Çarşamba

KABAK ÇEKİRDEĞİ MUCİZESİ

Günaydın Sevgili İzleyenlerim,
Gününüz aydın,neşeniz bol olsun,her ne olursa olsun sağlık olsun!!
Gerçekten sağlıktan daha güzel birşey var mı?
Sağlıklı yaşamanın bilincine varan insanlar bazı ayrıntıları göz ardı edemiyorlar....Faydalı olan davranış ve yaşayış biçimlerini ilke ediniyorlar....Bende çok okuyorum bu konular üzerinde araştırıyorum ve elimden geldiğince uygulamaya çalışıyorum....Ama spor ayrıntısını tembelliğimden dolayı es geçiyorum itiraf edeyim...Ünlü Mehmet ÖZ tüketilmesi gereken 5 süper besinden bahsediyor....Bunlar; Kabak çekirdeği,Yulaf,Kara Üzüm,Yumurta ve Nar...Dilerseniz ,okumak isterseniz burada....
Kabak çekirdeğinin önemini okumuşken birde Prf.Dr.Ahmet MARANKİ 'nin kabak çekirdeği hakkındaki görüşlerine göz attım ve sizlerle paylaşmak istedim....3 gündür kabak çekirdeği yiyorum ve sizlere de şiddetle tavsiye ediyorum....Şöyle diyor Maranki;
*Kabak çekirdeği ciddi bir bağırsak kurdu düşürücüdür. Tuzsuz tüketildiğinde çok hızlı ve etkili bir şekilde tenyanın dökülmesine neden olur. Bunun için çocuklarda 40 gram büyüklerde 100 gram tuzsuz kabak çekirdeği yeterlidir.
*Kabak çekirdeğinin asıl mucizesi iyi huylu prostat büyümesi (BPH) ile ilgili. Şu an kabak çekirdeğinin BPH’ı azalttığı hatta önlediği tıbben kanıtlanmış ve kabul görmüş durumda. Yine BPH’la bağlantılı ortaya çıkabilecek idrar yolları bozukluklarına da faydalı. Bu mekanizma phystosterin denen bir madde sayesinde oluyor.
*Almanya’de eczanelerde satılan kabak çekirdeği karotenoid içerir. Yapılan araştırmalar karotenoidden zengin beslenen erkeklerin BPH riskinin düşük olduğunu gösteriyor.
Kalın bağırsak kanseri riskini azaltıyor. Ayrıca içerdiği E vitamini ile hücre zarının oxide olarak bozulmasını önlüyor. Sağlıklı hücreler kanserde önemli rol oynuyor. Yine E vitamini geç yaşlanmamızı ve yaşlılığımızı genç gibi geçirmemizi sağlıyor.
*Lif içeriği de kanserle işlikli. Lifli gıdalar kabızlık sorununu ortadan kaldırıyor. Su tutup şişerek tokluk hissi veriyor. Bu sayede hem bağırsaklar normal çalışıp sıkıntı yaratmıyor hem de diet yapmış oluyorsunuz. Ama en önemlisi kabızlık önlenince antioksidan yani, kanser yapan maddeler bağırsaklarda daha az kalıyor bu da kanser riskini azaltır.
*Kabak çekirdeği mineraller, esansiyel yağlar ve proteinler bakımından zengin. Ayrıca içinde kemikler ve iştah için önemli bir madde çinko var. Bir bardak kabak çekirdeği günlük çinko, demir ve E vitamini ihtiyacımızın tamamını, yarım bardak kabak çekirdeği ise günlük magnezyum ihtiyacımızın tamamını karşılıyor.
*Omega 3 ve omega 6 içeriği beyin fonksiyonlarının düzenlenmesine yardımcı oluyor. Zihinsel gelişimi olumlu yönde etkiliyor. Arjinin adlı amino asit sayesinde nitrit oksik oluşumu ile damarların esnemesi ile ereksiyon ve kalp problemlerinde kullanılma potansiyeli yüksek olduğundan bu alanla ilaç yapım çalışmaları sürüyor.
*Fosfor içeriyor. Fosfor kemik oluşumuna yardımcı oluyor, böbrek fonksiyonlarını düzenliyor. Sağlıklı kemikler kemik kanseri riskinin azalması anlamına geliyor. Özellikle erkeklerde belirli bir yaştan sonra ortaya çıkan kemik erimesini önlüyor yahut azaltıyor.
*Doymamış yağ oranı yüksek olduğundan kandaki trigliseridi düşürüyor yani kolesterol sıkıntısının çözülmesine yardımcı oluyor. Yine bu mantıkla ve phystosterin maddesinin de yardımıyla damar kanserine iyi geliyor.
SAĞLIKLI GÜNLER DİLİYORUM ARKADAŞLAR!!!
Kabak çekirdeğini ihmal etmeyelim.....

4 yorum:

  1. ablacımm Allah bize faydasız hiçbirşey vermemiş ki çok şükür..
    gerçekten de mucize:)

    YanıtlaSil
  2. Bende çok severim özelliklede sütte kavrulmuş olanlar çok lezzetli oluyor.

    YanıtlaSil
  3. kalpkurabiye denize katiliyorum, Allah kullari icin ne mucizeler yaratmis hamd olsun.

    sevgiler eli

    YanıtlaSil
  4. bende dün aldım tuzsuz olanından kemikler için günd bir avyç yennir diye biliyorum ne kadar çok faydası varmış. teşekkürler canım.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!