19 Ağustos 2010 Perşembe

MISIR UNLU TAVUK LOKMACIKLARI VE 8.GÜNÜN MÖNÜSÜ



Günaydın Sevgili İzleyenlerim!!!

Bu görmüş olduğunuz minik lokmacıklar dün Mineciğimin (Miskokululezzetler)yaptığı mısır unlu tavuk lokmacıklarından....Akşam iftar menüme ek olarak yaptım ve çok beğendim....İnanılmaz lezzetli ve bir o kadar da kolay....Minemin tarifi burada.....

Benden okumak isterseniz eğer şöyle anlatayım;

1/2 çay bardağı mısır unu

1 yumurta

yarım pkt.kabartma tozu

1 yemek kaşığı yoğurt

tuz,karabiber

sıvı yağ

2 adet doğranmış göğüs eti(Ben hazır sotelik doğranmış tavuktan aldım)

Malzemeler iyice çırpılır,yağ kızdırılır ve minik doğranmış tavuklar bu harca batırılarak kızartılır.Havlu peçete üzerine alınarak fazla yağı alınır.Gerçekten çok hafif bir lezzet,şiddetle herkese tavsiye ederim....Mineye buradan teşkkürlerimi sunuyorum...İftarda bizde olan yeğenim Emre "hala süpersinnnn!!!!" dedi...Benim lokmacıklar biraz tombul oldu ama olsun...


Gelelim 8. günün iftar mönüsüne;


-Erzincan Köfteli Un Çorbası (tarif için tık...)

-Etli -havuçlu bezelye

-Şehriyeli pirinç pilavı(Tuğçeden)

-Mısır Unlu Tavuk Lokmaları

-Bol marullu salata

-Tadımlık yalancı çiğköfte

-Limonata

-Krem Şantili Revani (Tuğçeden)

-Karpuz


İçecekler bu sene ramazanın sıcaklara denk gelmesi dolayısyla yemeklerden daha önce tercih ediliyor...Orucumuzu suyla açıyor adeta saldırıyoruz,kaç bardak içtiğimizi sayamıyorum bile...Ama bizim su konusundaki alternatifimiz soda-su karışımı...Özellikle ramazanda harika oluyor....1 litre nomal soğuk suya 2 adet soda (madensuyu) karıştırıyoruz ve içiyoruz...İnanılmaz ferahlatıcı bir içecek oluyor...benim gibi sodayı fazla asitli bulanlar için ideal bir karışım,mutlaka deneyin derim....Özellikle Erzincan madensuyu kullanıyoruz....İlimizin doğal madensuyu...

Hayırlı iftarlar efendim!!!

16 yorum:

  1. Canımmm günaydın ellerine sağlık lokmacıklar harika kocaman öpüyorum

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık. Çok leziz olmuş ayrıca harika bir menü. SAĞLIKLI,BEREKETLİ İFTARLAR OLSUN İNŞAALLAH.

    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  3. çok güzel bir menü olmuş. çok beğendim. erzurum çorbasınıda zaman zaman yaparım gerçektende çok lezzetli bir çorba..
    lokmacıklarda çok sevimli olmuş denemek lazım kısa zamanda..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Que delicioso se ve todo esto. Me lo apunto que me ha encantado.

    Sludos

    YanıtlaSil
  5. Tülinim geçende bana arkadaşım mısır unlu deyince aman lokum gibi olur mutlaka yap dedi haydi yapayım dedim vallahi lokum gibi oldular afiyetler olsun size de hamarat arkadaşım benim :)

    YanıtlaSil
  6. Ellerine sağlık menüde çıtır çıtır tavuk lokmalarıda harika..Benim arşivimdede var böyle bir tarif ancak remini beğenmediğimden hala beklemede:))

    YanıtlaSil
  7. Tülinciğim beğenmenize çok sevindim. Bizim evde de favori oldu yapımıda çok pratik eline sağlık afiyet bal şeker olsun hepinize sofralarının bereketi hep daim olsun.Çok öpüyorum seni kızları ve Keremciğimi...

    YanıtlaSil
  8. Ellerine saglik arkadasim tavuk lokmaciklar nefis gorunuyor ellerine saglik afiyet seker olsun.
    Bizler kibrista tavsanla yapiyorus nefis oluyor ...hayirli iftarlar dilerim sevgiler:))

    YanıtlaSil
  9. çorbandan 2 kase içebilirim ama tavukları kerem'e vereyim, lakin tavukla aram hiç hoş değil şuara :/ malum :)

    öpüyorum çok ablacım, kızının okuluna da çok sevindim hayırlı ramazanlar, dua ile :)

    YanıtlaSil
  10. Canım ellerine sağlık bende deneyeceğim almıştım tarifi...

    Ne güzel mamalar sıralamışın canım emeğine sağlık...

    Bu arada çok dikkatlisin:)
    Eşim sarmayı çok sever onun için haftada 3 defa felan sarma yaparım yemeklerin yanına salata gibi yer:))
    Davetlerdede olmazsa olmazımız bizim mantı ve sarmadır ama ramazanda ağır olur diye ben yapmıyorum ...
    sevgiler canım:D

    YanıtlaSil
  11. afiyet bal olsun bayıldım tarife ben uygulamakta gecikmem bunu:)))
    bereketli olsun sofran canım öpüyorum.

    YanıtlaSil
  12. Hayırlı ramazanlar arkadaşım,ellerine sağlık çok güzel şeyler hazırlamışsın,afiyet bal şeker olsun,Allaha emanet ol,sevgiler

    YanıtlaSil
  13. canım Tülinim ellerıne sağlık.çok guzel görunuyor.lokma lokma harıka:)sevgiler cok öptüm

    YanıtlaSil
  14. Ellerinize sağlık herşey çok güzel...

    YanıtlaSil
  15. istanbul cihangirde sevdiğim bir cafe var..
    orada bu güzel lezzeti enfes soslarla yaparlar ve ben çok severim..
    afiyet olsun tülinciğim..
    menü süper !
    ..
    annenin iftarıda çok güzel geçmiş.
    sevgiler.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!