7 Mayıs 2010 Cuma

HAŞHAŞLI-TAHİNLİ-CEVİZLİ AÇMA



HAYIRLI CUMALAR!!!

Allahın rahmeti ve bereketi üzerinize olsun...

Dualarınız kabul,yuvanız hep mutlu olsun!!!Sağlıkla....

Misafirlerime yaptığım mavi haşhaşlı-tahinli-cevizli açma.....



Malzemeler:
-------------

Hamuru için:1 çay bardağı sıvıyağ

1 çay bardağı süt

1 su bardağı su

1 paket yaş maya

Yeteri kadar tuz ve 1 tatlı kaşığı şeker

Yeteri kadar un


İçine :
------

1 çay bardağı tahin
2 su bardağı dövülmüş ceviz

1 su bardağı sıvıyağ
Aslında tarifte 1 çay bardağı da haşhaş vardı ama
evde haşhaş olmadığından ben tahinli ve cevizli yaptım.


Üzerine:
--------

1 yumurta,susam
Yapılışı:Çukur bir kabın içine sıvıyağ,süt,ılık su,maya ve şekeri koyup karıştıralım,tuzunuda ekleyip yavaş yavaş unu ilave etmeye başlayalım kulak memesinden biraz daha yumuşak bir hamur elde edelim.Üzerini temiz bir bezle örtüp mayalanmaya bırakalım.Hamurumuz mayalandığında 3 parçaya bölelim,oklava ile yarım cm.kalınlığında açalım.Diğer tarafta ceviz,sıvıyağ ve tahini karıştıralım açtığımız hamurun içine sürelim.Rulo şeklinde saralım 3 parmak genişliğinde keselim,kestiğimiz parçaları aralarında 1cm.boşluk bırakarak tepsiye dizelim (aralarındaki boşluk çok fazla olursa, hamur pişerken yayılıyor.Bu şekilde koyunca hamur yayılmıyor,pişme sırasında birbirinden destek alarak yukarı doğru kabarıyor) diğer hamurlarımızada aynı işlemi uygulayalım ve üzerine 1 yumurta sürelim,susam serpelim.180 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişirelim.

AFİYET OLSUN!!!




Tarifini nurşen den almıştım....Daha önce 2-3 defa daha yaptım nefis bir çörek....Burada....

6 yorum:

  1. Ne kadar mükemmel görünüyor açma puf puf. Ellerine sağlık.
    Kerem' çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
  2. tülinim ellerine sağlık canım herzamankı gıbı süper görunuyr.çok şık bır sunum olmus canım.Kerem'de cok şirinnn yerım ben onu:)sevgiler öpüyorum

    YanıtlaSil
  3. çok leziz görünüyor canım

    Kerem'e de geçmiş olsun.

    sevgiler :)

    YanıtlaSil
  4. canım keremede çok çok geçmiş olsun. öpüyorum hepinizi kocaman kocaman.

    YanıtlaSil
  5. ellerine sağlık canım benim harika görünüyor. keremin bu günlerinin tadını çıkart ardada böyleydi kerem yaşlarında tozları alırdı çamaşırları toplardı. şimdi annecim oyuncaklarını kaldır dediğimde yinemi ben diyor. çok çabuk büyüyorlar ve birden asileşiyorlar.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!