11 Şubat 2010 Perşembe

VARİS HAKKINDA



Günaydın Arkadaşlar!!!!
Bugün amaliyat olalı bir hafta oldu ve ben hala yatmaktayım...İlk günlere nazaran giderek daha iyi oluyorum zaten temennimde bu....Yatmaya alşık olmadığımdan zor geliyor , helede anemin bana hizmet etmesine üzülüyorum.Oda menisküs amaliyatı olalı birbuçuk ay oldu,kıyamıyorum..
Ama sağolsun yemeklerimizi pişiriyor,ayağıma kadar tepsiyle getiriyor,hakkını ödemek zor...Allah can sağlığıyla başımızdan eksik etmesin...Ayağa kalkabiliyorum ,sadece lavaboya gidip geliyorum hemen yatıyorumçünkü bacağımda müthiş ağrı oluyor...Pazartesi günü dikişlerim alınınca rahatlayacağımı umuyorum...20 gün rapor verdi doktorum,belkide daha uzayacak...Umarım çabuk iyileşirim...Yorum bırakan arkadaşlarım varis konusunda bilgilendirmemi istemişlerdi Bende araştırdığım kadarıyla size aktarayım istedim.Ama önce kendi varis hikayemden bahsedeyim...Benim varis hikayem ilk kızımdan sonra ayaklarımda müthiş ağrıyla başladı.Ortopedik terlik kullandım ama fayda vermedi.Çok hareketli ve ayakta çok duran bir insan olduğumdan geçmedi.İkinci kızımın hamileliğinde doktorum anladı varisimin olduğunu ve varis çorabı verdi.Doğumdan sonra da ağrılarım daha da şiddetlendi..Yapılan renkli doplerden sonra sol bacakta maximum,sağ bacakta minimum venöz yetmezlik olduğu anlaşıldı ve ilaç tedavisi ile varis çorabına devam ettim.O zamanlar amaliyat önerilmedi dinlenmem ve kendimi yormamam önerildi....Helede benim gibi çalışan ve koşturan bir anneye.... 3. bir hamilelik benim için çok zor oldu...Keremin hamileliği zor geçti ve sol bacağımdaki varisler arttı ve topukta morarma başladı...Doğumdan sonra geçer diye bekledim ama maalesef arttı ve ağrılar dayanılmaz oldu..Keremin biraz büyümesini bekledim...Lazerle tedavi ettiririm diye umuyordum ....Taki Doktorum Kalp Damar Cerrahı Ali Aycan AKAVALA ile 1 ay önce tanışana kadar...Doktorum Lazerlik aşamayı geçirdiğimi ve cerrahi müdahale ile kesin çözüm olacağını söyleyince karar vermek durumunda kaldım ve amaliyat oldum.İnşallah daha iyi olacağım...Varis amaliyatı videosu için TIK!!!


Op.Dr.Mustafa Kemal ÇALIK'ın yorumunu yayılamak istiyorum.Varis hastaları için yardımcı olacağı kanaatindeyim.....
Varis her hastalık gibi ciddiyetle ve bilimsel metodlarla tedavi edilmesi gereken bir damar hastalığıdır. Varis kanı akciğer ve kalbe geri taşıyan toplardamarların ilerleyici bir şekilde genişlemesine verilen isimdir.Yaptığı ağrı, kramp, görüntüsü ve oluşturduğu psikolojik tablo insanı mutsuz eder. Varis hastalığı uzun saatler boyunca çalışmak dolayısıyla ayakta kalmak zorunda kalan insanlara modern çağın yeni bir hediyesidir. Yoğun ve uzun çalışma koşulları ve hareketsiz günlük yaşantı sonucu yürüyüşün yerini alan kısa mesafelere bile otomobil ve taşıma araçları ile ulaşan insanlarda varis daha sık görülen bir hastalık halini almıştır. 25 – 35 yaş grubunda %30 - %35 oranında, 55 – 65 yaş grubunda ise 50 – 60 oranında görülür. Hastaların büyük bir kısmı bacaklarında varislerle birlikte yıllarca yaşarlar ancak ağrı oluşmaya başladığı zaman tedavi ihtiyacı duyarlar. varisin ilk görüldüğü anda hekime estetik kaygılarla müracat eden hastalarda bile derin toplardamarlarda venöz yetersizlik adı verilen hastalık başlamış olabilir. Varisleri ile birlikte yaşamaya çalışan ve bu duruma alışan insanların en büyük dezavantajı zaman geçtikçe daha zor bir tedavi şekline ihtiyaç duymalarındadır. Varis ve diğer toplar damar hastalıklarında en önemli faktör ırsiyet yani aileden gelen yatkınlıktır. Anne, baba ve diğer birinci derece akrabalarında varisi olan bir kişi eğer uzun süre ayakta kalınan veya devamlı sabit olarak oturulan bir iş yapıyorsa, sigara içiyorsa, kilo alıyorsa, aşırı sıcağa maruz kalıyorsa, kadınlarda hamilelik ve doğum geçirmişse bilmelidir ki varis hastalığı kaçınılmazdır. Varis ve venöz yetersizlik hastalığının tedavisinin gecikmesi sonucunda hastalığın ciddi yan etkileri görülebilir ki bunlar ayak ve bacaklarda akıntılı ve geçmeyen yaralar, thromboflebitis denilen damar içi iltihapları olup en ciddi sonuç ise venöz thrombozlar sonucu akciğere, kalbe pıhtı gitmesidir ki bazen ölümle bile sonuçlanabilir.Varis ve venöz yetersizliğin teşhisi damar sistemi muayenesi sonrasında yapılan Doppler ultrason ve gereğinde venografi adı verilen radyolojik tetkiklerle konulur. Bu tetkikler sonucunda hastalığın ilerleme derecesine göre venöz basıncı düşüren ilaçlar, varis çorabı, skleroterapi adı verilen damar içine yapılan enjeksiyonlar, lazerle damar pıhtılaştırılması ve gereğinde varis ameliyatlarının uygulanması yolu ile tedavi mümkündür. Son yıllarda hastalığın tedavisinde kullanımına başlanan lazer tedavisi varislerde de uygulanmakla birlikte son yapılan bilimsel çalışmalar cerrahi müdahelelerin yani varis ameliyatlarının halen uygulanan en kesin ve kalıcı çözüm olduğunu göstermektedir. Ana toplardamarların içindeki kapakçık bozukluğu ve basınç yükselmesi ile başlayan varis hastalığının cilt üzerindeki görünümünü kılcal varisler ve ince kıvrımlı mor damarlar şeklinde olup buzdağının görünen kısmı gibidir,yani problemin kaynağı derin toplardamarlardır. Bu nedenle ilerleyen yıllar içinde ciddi sağlık problemleri oluşturabilecek olan varis hastalığının tedavisinin ihmal edilmemesi kişinin yaşam konforu açısından çok önemlidir. Varis tedavisinde basit kural şudur: Varis ne kadar yeni ise tedavi o kadar kolaydır.

19 yorum:

  1. size tekrar tekrar geçmiş olsun diyorum ...
    şu an düşük tehlikesinden dolayı bende evde bişey yapmadan yatmak zorundayım ...
    sizi çoook iyi anlıyorum
    çokta oturmayan biri olarak zor geliyor
    neyse sizede bana da Allah biran önce şifa versinde ayaklanalım inşallah ...
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. CANIM DAHA İYİ OLDUĞUNA SEVİNDİM.KOLAY MI NİNEM AMELİYAT HEMDE DAMAR AMELİYATI BİZ KÜÇÜMSÜYORUZ VARİS DİYE.KAN TEMİZLENMEYE GİDEMİYOR EN BASİT TARİFİ.ANALI KUZU KINALI KUZU TADINI ÇIKAR NİNEM.NE GÜZEL İNSANIN ANNESİNİN YANINDA OLMASI.BU YAŞTA BİR YERİM AĞIRSA ANAM DİYE AĞLIYORUM.ALLAH AYIRMASIN İKİNİZE DE SAĞLIKLI ÖMÜRLER VERSİN.ÇOK ÇOK ÖPERİM.MAİL ATACAKTIM RAHATSIZ ETMİYEYİM DİYE KIYAMADIM.

    YanıtlaSil
  3. Çok geçmiş olsun arkadaşım. Umarım en kısa zamanda hızla eski sağlığına kavuşur ve paylaşımlarına devam edersin.

    YanıtlaSil
  4. Çok çok geçmiş olsun ayrıca bilgiler için teşekkürler bende de aynı problem (hatta gün geçtikçe büyüyen türde) var:(( Ameliyattan sonra bu kadar yatılıyorsa benim de annemi beklemem şart Allah bütün analardan razı olsun.

    YanıtlaSil
  5. canımmm
    çok geçmiş olsun
    kendi acımızdan kimseyi göremedim
    Allah sağlık sıhhat versin canım

    YanıtlaSil
  6. canım cokkk gecmiş olsun ben her zaman nete giremediğim için anca yorumunu gördüm cokkk gecmiş olsun rabbim seni yataktan bir an önce kaldırsın...Bende kötü halde olduğum için seni anlıyorum ben doktora gitmeye korktuğum için bekliyorum ama allah sonunu hayırlı etsin ....cabuk kalk ta yemek tariflerini bekliyorum.....

    YanıtlaSil
  7. Canım yine geçmiş olsun diyorum.Allah bir daha yaşatmasın..Mutlu kal.

    YanıtlaSil
  8. canım benim çok çok geçmiş olsun. bir anne olarak fedakarlık edip onu bekle bunu bekle misali sonunda ameliyat olmuşsun.kısmet bugüneymiş. sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. bende nasıl oldugunu soracaktımki yazını gördüm, çok geçmiş olsun,sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. tekrar gecmış olsun tülinciğim
    varis gercekten önemlı ve bır cok ışının derdı.guzel bılgılerın için tşk edıyorum.sevgıler kendıne ıyı bak

    YanıtlaSil
  11. cok cok geçmiş olsun. ben yeni öğrendim allah bir an önce şifa versin

    YanıtlaSil
  12. Canım tekrar tekrar geçmiş olsun videoyu izlemek istedim tıklayamad ım korkudan cesaretimi toplarsam izleyecem çok merak ediyorum Annelerimizin hakkı ödenmez Allah razı olsun hepsinden sonunu kadar hep bize destekler

    YanıtlaSil
  13. ben de dvt geçirdim doğum sonrası.bahsettiğin dr izmirde mi yaşıyor,daha dogrusu ameliyatını nerde oldun

    YanıtlaSil
  14. Geçmiş olsun arkadaşım bildim bileli şu varisle uğraşırım ne öldürdü ne güldürdü :)alsırsam iyi olacak ama korkuyorum.

    YanıtlaSil
  15. Canım çok geçmiş olsun tekrar ,şimdi daha ayrıntılı okudum durumunu.

    YanıtlaSil
  16. Çok büyük geçmişolsun varislerin çocukluğumdan beri var duruyorlar orada bana zararları yok ama ne çoluk var ne çocuk şu an doğumlardan sonra ne olur bilmem... Çok büyük geçmiş olsun bundan sonra sağlık dolu bir hayatın olsun. Şükür anneciğin var öpüyorum ellerinden... Sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
  17. canım ıyı olmana ve aramıza dönmene çok sevındım tekrardan geçmiş olsun allah birdaha göstermesin sevgilerimle

    YanıtlaSil
  18. Varis hastalığı hakkında çok güzel bilgiler aktarmıssınız hiç sıkılmadan ve faydalanarak okudum bende bir varis hastası olarak çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!