4 Kasım 2009 Çarşamba

UNLU KIYIR BÖREK


GÜNAYDIN SEVGİLİ DOSTLAR!!!

Unlu Kıyır Börekle geldim bugün...Çok lezzetli ve değişik....

Neşeli Günler den aldım tarifi,denedim sonuç harika...



MALZEMELER:
----------------
3 adet yufka
100gr eritilmiş tereyağı
2 çay bardağı sıvıyağ
Bir kase peynir
Maydanoz
Un
YAPILIŞI:
----------


Neşeli günler arkadaşım iç malzemesini haşlanmış patates ve peynir karışımı ile hazırlamış ama ben daha kolaya kaçarak sadece peynir ve maydanozla hazırladım.....

Erimiş tereyağı ile sıvıyağı karıştırıyoruz.Düz zemin üzerine yufkayı serip yağlı karışımdan sürüyoruz. Üzerine elekle un eleyip yufkayı ikiye katlıyoruz. Yarım daire şeklindeki yufkayı tekrar yağlı karışımdan sürüp biraz daha un eliyoruz.Yufkaların kenar kısımlarını iki parmak içe katlıyoruz. Kenar kısmına hazırlanan harçtan koyup sarıyoruz. Dört parmak genişliğinde kesip fırın tepsisine diziyoruz.Diğer yufkalarada aynı işlemi yapıyoruz.Yağlı karışımı olan kabımızın içinde az miktar yağ kalacak şelilde içine iki çorba kaşığı da su ekleyerek böreklerin üzerine sürüyoruz.Önceden ısıtılmış 180derecelik fırında üzerleri kızarana kadar pişiyoruz. Yağı fazla gibi gelebilir ama değil içine elenen un fazla yağı çekiyor, yağını az koyarsanız böreğiniz kuru olur,dendiği için tereddüt etmeden yağı aynı ölçüde kullandım...Çok değişik kıtır kıtır bir börek oldu,içli keteye benziyor...Erzincanın meşhur ketesinin içine de yağda kavurulmuş un konduğu için bu lezzeti hatırlatıyor.... Denemek isteyenlere kolay gelsin,afiyet olsun!!!

15 yorum:

  1. çok güzel görüntülü anlatmışsın teşekkürler hemen yazdım ...kendine iyi bak..

    YanıtlaSil
  2. görüntü süperrr.. hemen denemek lazımmmm :))

    YanıtlaSil
  3. Canımcım görüntülü anlatımı çok seviyorum,harikasın:)
    bu arada resmini koymana çok sevindim lakin seni çok merak ediyordum :))

    sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. yufkanının içine un enteresan denemek lazım

    YanıtlaSil
  5. canım benim ellerine sağlık bu börek bugünlerde benim favorim .harika görnüyor.yapımıda çok zahmetli değil bence o kete tadı harika zaten .
    sevgiler

    YanıtlaSil
  6. anlatım ve resimler süper ellerine saglık yazdım tarifi denemek istiyorum

    YanıtlaSil
  7. Böreğin içinde un kullanma fikri gerçekten de çok değişikmiş. Görüntü süper:). Ellerine sağlık.
    Sevgiler..
    aslı

    YanıtlaSil
  8. ellerine saglık canım benimmm sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Ellerine sağlık.Denedim sabah okuduktan sonra sizi.Ama peynir yerine tahin sürüp üzerine şeker serptim.Çok güzel oldu.Çayın yanına çok yakıştı.Teşekkürler.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  10. ablam ne yapmışsın sen böyle ellerine kollarına sağlık:D cok özledim sizleri ama daha okulu rayına oturtamadım. kütüphanedede calışmaya başladım bir türlü zaman ayarlayamıyorum en kısa zamanda burdayım inşallah cok öpüyorum:D

    YanıtlaSil
  11. bu tarifi bende misafirlerime yapmıştım çokta beğenildi harika bir tarif ellerine sağlık arkadaşım

    YanıtlaSil
  12. Canım ellerine sağlık bu böreği her gördüğümde ağzımın suları akıyor:)))

    YanıtlaSil
  13. Bu böreği hemen benim de yapmam lazım ellerine sağlık harika olmuşlar yapımını da ayrıntılı anlatman bilmeyenler için çok hoş olmuş canım sevgiler

    YanıtlaSil
  14. canım benim ellerine saglık nefis olmuş nefis

    YanıtlaSil
  15. ayy yinemi bu borekk inanmiyorumm..yapmak sart oldu kesin..su alip basini giden kilolar nolacak bakalim bir kac ay sonra...elelrine saglik canimm

    ugramiyorsun farkindayim:P

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!