2 Ekim 2009 Cuma

PATATES ÇORBASI

HAYIRLI CUMALAR!!!
Havalar soğumaya başladı hatta buraları bayağı soğuk...Şöyle sıcacık bir kase çorbaya ne dersiniz? Hiç fena olmaz değilmi? Gerçekten harika bir çorba denemeyenler denesinler mutlaka, şiddetle tavsiye ediyorum...
MALZEMELER:
----------------
3-4 adet orta boy patates
1 baş soğan
2 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı un
1 su bardağından biraz az süt
Tuz,karabiber
YAPILIŞI:
----------
Tereyağında 1 baş soğanı minik doğrayarak kavurunuz....Daha sonra unu ekleyip pembeleşinceye kadar çeviriniz...6-7 su bardağı su ekleyerek kaynamaya bırakınız...Patatesleri küçük küçük doğrayıp kaynayan suya atınız...İyice pişince ocağın altını kapatıp,el mikseri ile tencerenin içinde çırpınız...Sonra tekrar ocağa alıp,tuz,karabiber ekleyerek kaynatınız...1 su bardağından biraz az sütüde ilave edip karıştırınız ve bir müddet sonra ocağın altını kapatınız...Bu doyulmaz lezzeti mutlaka tadınız.Arzu ederseniz üzerine az yağda kırmızı biberle hazırlayacağınız sostan dökerek servis yapabilirsiniz...AFİYET OLSUN!!!

20 yorum:

  1. hayırlı cumalar canım. çok ii oldu bu tarifi verdiğin mutlaka yapıcam. ardanın iştah sorunu var bu hem besleyici hem lezzetli görünüyor. ellerine sağlıktatlım.

    YanıtlaSil
  2. ellerıne saglık canım.

    YanıtlaSil
  3. ben de yoğurtlusunu yapıyorum.bir diş te sarımsak katıyorum.çok ta severim.ellerine sağlık.nefis bir çorba...

    YanıtlaSil
  4. Hayırlı cumalar,soğuk havada çorba gibisi varmı yaa eline sağlık..
    Güzel yorumun için ayrıca çok teşekkür ederim çok mutlu oldum:)

    YanıtlaSil
  5. patates çorbasını bende sık sık yaparım.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  6. bende yapmıştım güzel oluyor

    YanıtlaSil
  7. patates çorbası hiç denemedim ama kesin denemem lazım çok leziz görünüyor..
    ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  8. çok lezzetli olduğunu düşünüyorum
    ellerine sağlık
    iyi haftasonları diliyorum

    YanıtlaSil
  9. Canım ben yaz kış farketmez çorba mutlaka içerim ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  10. izmirde hala cam kapı açık oturuyoruz ama çorba nefis görünüyor ellerine sağlık canım .

    YanıtlaSil
  11. Çorba enfes görünüyor. Benim bu ramazandaki özel çorbamdı, her iftar davetinde bunu yaptım. Benimki kremalı yapılıyor denemek istersen. Bu kadar çok yapmama rağmen bloğuma eklemediğime şaşırdım doğrusu :) sevgilerle..

    YanıtlaSil
  12. ben hayır demem valla.ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  13. hiç yapmadım patates çorbası.. güzel oluyo mu tadı?.. bizde patates çok sevilir. her haliyle yenir. bunu da bi denesem.. çok merak ettim.. ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  14. bende bi ara denicem çok nefis duruyo bye

    YanıtlaSil
  15. tül
    incim eline sağlık.bu arada yeni şablonun çok güzel.güle güle kullan

    YanıtlaSil
  16. bikaç kez arkadaşım yapmıştı çok güzel bi lezzet çok begenmıştım ellerine saglık sevgiler...

    YanıtlaSil
  17. çok sevdiğim bir çorbadır,ellerine sağlık canım. sıcak sıcak nefis görünüyor:)
    öptümmmmmm

    YanıtlaSil
  18. Misler gibi bir çorba görüyorum ben.

    YanıtlaSil
  19. canım tarıfı aldım lınk ekledım,ablam yapardı bır turlu kısmet olamamıstı tarıfını almak,okurken hatırladım,ellerıne saglık kızının,ıyıgunler

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!