11 Eylül 2009 Cuma

KADAYIF DOLMASI


HAYIRLI CUMALAR SEVGİLİ BLOG DOSTLARIM!!!
Ramazan hızla ilerliyor son on güne girdik bayrama az kaldı....Bayram hazırlıklarına hafta sonundan itibaren başlamak lazım yoksa işler sarpasarar...Eylül ayı kış hazırlıklarının yapıldığı bir ay olduğu için yoğun geçiyor.Hem oruçlu olmak,uykusuz kalmak hemde yoğunluk bayağı etkiledi beni....İftardan sonra turşular,dondurucu için hazırlanan yiyeceklerle uğraşıyorum ...Dün akşam domates suyu çıkardım bir miktar ve minik şişelere koyup dondurucuya attım...Kırmızı biber turşusu yaptım közlemeden ...Annemde yemiştim çok hoşuma gidince bende yaptım...Elime geçen her sebzeyi değerlendirmeye çalışıyorum...Kerem bu sıralar çok daha hareketli ve kıpır kıpır....2 ablası ve beni arkasından koşmakla bitap bırakıyor...Kızların bu sene imtihan seneleri..Büyük Üniversite sınavına,küçük de lise sınavlarına girecek...Dershaneleri 3 haftadır devam ediyor,yoruluyorlar...Ama Kerem akşamları ders çalıştırmıyor onlara...Özellikle küçük abalasıyla boğuşmaya bayılıyor...Bizden haberler böyle...Gelelim şimdi kadayıf Dolmasına...Aslında Erzincana has bir tatlı değildir....Erzurumun en meşhur tatlısıdır...Ama iki şehir birbirine yakın olduğundan kültür alışverişi çok olmuştur....Bu nedenle buralardada sıkça yapılan ve iftarların vazgeçilmez tatlıları arasındadır...
MALZEMELER:
----------------
Yarım kg kadayıf
2 su bardağı iri dövülmüş ceviz
3 yumurta
Kızartmak için sıvı yağ
ŞERBETİ İÇİN:
---------------
3 su bardağı şeker
4 su bardağı su
1-2 damla limon suyu
Yapılışı biraz zahmetli olsada lezzeti mükemmel olduğundan verilen emeğe değer...Bu tatlının özelliği sarılışındaki el becerisi ve düzgünlük...Tel tel alınan kadayıftan el büyüklüğünde bir parça koparılır ve arasına 2 tatlı kaşığı kadar ceviz konularak etrafındaki kadayıflar içe doğru toprlanarak sıkıca sarılır...Derin bir kaba sıvı yağ konularak kızdırılır.Diğer tarafta yumurtalar çırpılır ve sarılan kadayıf dolmaları yumurtaya batırılarak kızgın yağda kızartılır.....Şerbeti daha önceden kaynatılıp soğutulmuş olmalıdır...İyice kızartıldıktan sonra sıcak sıcak hemen şerbetin içine atırlır ve el kevgiriyle kenara alınır...Şerbete atıldığında cosssss diye bir ses çıkar işte bu tatlının güzel olacağının işaretidir...Daha sonra afiyetle yenir...Dışı kıtır içi çıtır....

23 yorum:

  1. GERÇEKTEN ZAHMETLİ BİR TATLI.HARİKA GÖRÜNÜYOR.ELLERİNE SAĞLIK.KEKCAFE

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık canım enfes bir lezzet dua e 2 tane kızın var sana yardımcı oluyorlar sevgilerimle....

    YanıtlaSil
  3. ellerine saglık canım kadayıf dolma cok güzel bir tatlı ama agır oluyor biraz erzurumda şahane yapıyorlar yanlız görüşmek üzere

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık ben bu tatlıya bayılıyorum...

    YanıtlaSil
  5. tülincim ellerine saglık harika olmuş
    kızlarınada başarılar dilerim
    keremcimide öpüyorum yanaklarında ee erkek çocuk olunca biraz yaramaz olur artık biraz sabır etcen ama o yaramazlıklar tatlı yaramazlıklardır allahım saglık versin gerisi sorun degil
    allaha emanet olun sevgiler

    YanıtlaSil
  6. ooo
    erzurumluları ben çok severim
    çok sevdiğim arkadaşlarım erzurumludur
    veee onların sayesinde kadayıf dolması yemiştim
    ellerine sağlık tatlım
    süper görünüyor
    ayrıca, ne hamaratsın öyle neler yapmışsın
    valla kıskandım :))
    keremi ve 2 ablasını öpüyorummmm

    YanıtlaSil
  7. Nefis birsey bu! Ellerine saglik!

    YanıtlaSil
  8. canım çok güzel görünüyor ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım bir tane aldım akşam için... öptüm seni

    YanıtlaSil
  10. ellerine sağlık çok da güzel anlatmışsın.
    kızlara şimdiden başarılar diliyorum.
    Keremcim, hasta olup süzülmesinden se varsın birazcık yaramazlık yapsın bence :)))
    sevgiler canım

    YanıtlaSil
  11. sa.Canım ellerine sağlık,lezzetini bilirimde daha denemedim..nediyeyim RABBİM,yar ve yardımcın olsun kolay değil.ha çocuklar büyüyünce rahatlık pek uzun sürmüyor evlenmeleri torunlar filan yine koşturmaca devam ediyor.canları sağ olsunda napalım..A.E.O

    YanıtlaSil
  12. ellerine sağlık güzel gözüküyolar erzurumunda olmassa olmazlarındanmış kadayıf dolması ama bir ben sevemedım

    YanıtlaSil
  13. slm canım tatlın süper olmuş ben bir tatlı manyağı olaraktan bayıldım keşke tadına bakmam mümkün olsaydı...ellerine sağlık.. bu arada diğer bloğundan evine baktım süper olmuş ALLAH'ağız tadıyla sağlık ve mutlulukla oturmak nasip etsin inş... senide cocuklarıda çok öpüyorum

    YanıtlaSil
  14. Nasılda güzel görünüyor canım.
    Çok severim.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  15. Mmmmm en sevdiğim tatlılardan biridir kadayıf dolması eline sağlık tülin ciğim,kocaman öpüyorum....

    YanıtlaSil
  16. süper görünüyor canım..nefs..ellerine sağlık.misler gibi...

    YanıtlaSil
  17. Canım öncelikle tatlın nefis,daha önce bende bir kez yapmıştım,yapılışı gerçekten biraz zahmetli ama tadı harikaydı.Ellerine sağlık canım afiyet şeker olsun.
    Dondurucuya menemen : Ben biberleri küçük küçük,domatesleri küp küp doğrayıp tencerede domatesler biraz suyunu çekene kadar pişiriyorum,daha sonra poşetleyip dondurucuya atıyorum (yağ koymuyorum) ama dondurucudan çıktığında ister istemez sulanıyor ben menemeni ocaktan alınca kavanozlara koyup kapatıyorum ve kavanozları ters çevirip soğumasını bekliyorum.Konserve yapınca sanki daha güzel oluyor ve sulanmıyor.İyi geceler canım.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  18. Canım Kışlıklarınızı ağız tadıyla tükedin...
    Ellerine sağlık dolma nefis olmuş...

    YanıtlaSil
  19. görüntüsü bile süper tadı kimbilir nasıldır ellerinize sağlık canım

    YanıtlaSil
  20. görüntü harika ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  21. erzurum yöresine ait bu tatlıyı çok sever cokda tüketiriz kadayıdın en güzel yakışan tariflerinden biri....
    ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. ne de olsa memlekete haz bir lezzet enfeess tek kelimeyle

    ellerine sağlık
    sevgilerrr

    YanıtlaSil
  23. kadayıf dolması bend yapıyorum ama sevmiyorum yumurta kokusu gelio gibi:))ellerine saglık yiyenlerde afiyetler olsun

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız ve temennileriniz benim için çok değerli...Blog ve Web sitesi dışında yorum yazan izleyicilerimden Anonim seçeneğine tıklamalarını rica ediyorum...Teşekkür ederim...

Yazılarımı Kopyalayamazsın!!!